Artificial Intelligence - هوش مصنوعی  
انجمن را در گوگل محبوب کنيد :

بازگشت   Artificial Intelligence - هوش مصنوعی > متفرقه > هوش مصنوعی در بازی


 
تبليغات سايت
Iranian Association for the Advancement of Artificial Intelligence
ارسال تاپيک جديد  پاسخ
 
LinkBack ابزارهاي تاپيک نحوه نمايش
قديمي ۰۹-۱۰-۱۳۹۰, ۰۷:۳۵ بعد از ظهر   #1 (لینک دائم)
عضو فوق فعال
 
آواتار Lemon
 
تاريخ عضويت: آبان ۱۳۸۸
محل سكونت: ایران
پست ها: 33
تشكرها: 10
38 تشكر در 17 پست
My Mood: Vaaaaay
Lightbulb معرفی کتابهای معتبر در زمینه بازی و هوش مصنوعی

سلام دوستان
توی این فروم، به معرفی کتابهایی که در زمینه هوش مصنوعی و بازیها نوشته شده اند، می پردازیم
__________________
دورها آوایی است که مرا می خواند...
Lemon آفلاين است   پاسخ با نقل قول

  #ADS
نشان دهنده تبلیغات
تبليغگر
 
 
 
تاريخ عضويت: -
محل سكونت: -
سن: 2010
پست ها: -
 

نشان دهنده تبلیغات is online  
قديمي ۰۹-۱۰-۱۳۹۰, ۰۷:۵۵ بعد از ظهر   #2 (لینک دائم)
عضو فوق فعال
 
آواتار Lemon
 
تاريخ عضويت: آبان ۱۳۸۸
محل سكونت: ایران
پست ها: 33
تشكرها: 10
38 تشكر در 17 پست
My Mood: Vaaaaay
Lightbulb AI techniques for Game Programming

تیتر فوق، عنوان یکی از زیباترین کتابهایی است که در زمینه تئوری بازیها دیدم. در هر فصل ابتدا به معرفی یک تکنیک از هوش مصنوعی (الگوریتم ژنتیک، شبکه عصبی و ....) پرداخته، سپس نحوه اعمال آنها را به بازیها توضیح داده و یه مثال آورده.
الگوریتم ها بسیار ساده، کامنت گذاری شده، با زبان شبه ++C و تقریباً کامل!
کتاب اگرچه به زبان انگلیسی است، اما نثر بسیار روانی داره و البته گاهی مواقع آمیخته به چاشنی طنز...
از دستش ندید، به نظر من عالیه!
این هم لینک دانلود: http://read.pudn.com/downloads144/eb...rogramming.pdf

حجمش زیاد بود، نتونستم ضمیمه کنم.
__________________
دورها آوایی است که مرا می خواند...
Lemon آفلاين است   پاسخ با نقل قول
از Lemon تشكر كرده اند:
ayfer.a11 (۰۹-۱۱-۱۳۹۰), edrisfm (۰۳-۱۳-۱۳۹۱), f_iris (۰۹-۱۱-۱۳۹۰), soroush007 (۰۴-۱۴-۱۳۹۱), webgodo (۱۱-۲-۱۳۹۲)
قديمي ۰۹-۱۱-۱۳۹۰, ۱۲:۱۲ قبل از ظهر   #3 (لینک دائم)
عضو فوق فعال
 
آواتار HojjatJafary
 
تاريخ عضويت: فروردين ۱۳۹۰
محل سكونت: Teh
پست ها: 31
تشكرها: 1
29 تشكر در 14 پست
My Mood: Nafaskesh
پيش فرض

سلام
دوست عزیز.
در رابطه با موضوع مطرح شده باید بگویم که هوش مصنوعی در بازی های کامپیوتری تفاوت عمده ای با هوش مصنوعی در صنعت و دانشگاه دارد.
در بازی مساله اصلی کارایی(Performance) و سرعت اجرا است در صورتی که روشهای آکادمیک به طور مثال یادگیری ماشین با شبکه های عصبی یا الگوریتم ژنتیک روش هایی هستند که با داده های زیاد (Data set) و در مدت طولانی آموزش(Train) می بینند که برای بازی که باید در هر ثانیه۶۰ فریم را نمایش دهد مناسب نیستند. نکته دیگر تصادفی بودن (Randomness) برخی از این روش ها به خصوص الگوریتم ژنتیک است که به شدت آن را برای بازی نامناسب می سازد زیرا رفتارها بسیار غیر قطعی می شوند.
روش های اکادمیک مساله های بزرگتری را با تعداد حالت زیاد حل می کنند در صورت که در بازی بسیاری از حالات قطعی هستند.
برای مطالعه بیشتر به مطلب زیر مراجعه کنید.
در کل مطرح شدن این عنوان در این فروم را مناسب نمی بینم، این دست مسایل بیشتر در سایت های توسعه بازی مطرح می شوند.
HojjatJafary آفلاين است   پاسخ با نقل قول
از HojjatJafary تشكر كرده است:
ayfer.a11 (۰۹-۱۱-۱۳۹۰)
قديمي ۰۹-۱۱-۱۳۹۰, ۰۹:۲۲ بعد از ظهر   #4 (لینک دائم)
عضو فوق فعال
 
آواتار Lemon
 
تاريخ عضويت: آبان ۱۳۸۸
محل سكونت: ایران
پست ها: 33
تشكرها: 10
38 تشكر در 17 پست
My Mood: Vaaaaay
Wink

نقل قول:
نوشته اصلي بوسيله hojjatjafary نمايش پست
سلام
دوست عزیز.
در رابطه با موضوع مطرح شده باید بگویم که هوش مصنوعی در بازی های کامپیوتری تفاوت عمده ای با هوش مصنوعی در صنعت و دانشگاه دارد.
در بازی مساله اصلی کارایی(performance) و سرعت اجرا است در صورتی که روشهای آکادمیک به طور مثال یادگیری ماشین با شبکه های عصبی یا الگوریتم ژنتیک روش هایی هستند که با داده های زیاد (data set) و در مدت طولانی آموزش(train) می بینند که برای بازی که باید در هر ثانیه۶۰ فریم را نمایش دهد مناسب نیستند. نکته دیگر تصادفی بودن (randomness) برخی از این روش ها به خصوص الگوریتم ژنتیک است که به شدت آن را برای بازی نامناسب می سازد زیرا رفتارها بسیار غیر قطعی می شوند.
روش های اکادمیک مساله های بزرگتری را با تعداد حالت زیاد حل می کنند در صورت که در بازی بسیاری از حالات قطعی هستند.
برای مطالعه بیشتر به مطلب زیر مراجعه کنید.
در کل مطرح شدن این عنوان در این فروم را مناسب نمی بینم، این دست مسایل بیشتر در سایت های توسعه بازی مطرح می شوند.
دوست عزیز،
استفاده از تکنیک های هوش مصنوعی در زمینه بازی امروزه آنقدر آشکار است که نمی توان به این راحتی روی آن خط بطلان کشید. شاید بتوان گفت که حضور هوش مصنوعی در تئوری بازیها انقلابی در این زمینه ایجاد کرده است، جایگزین شدن روش های هوش مصنوعی کلاسیک (روشهای هرس آلفا و بتا و ...) که کمترین میزان هوشمندی را در خود دارند، با روشهای مناسبتر هوش مصنوعی پیشرفته دلیل این امر است.
اگر از تکنیک های هوش مصنوعی استفاده نکنیم، دوست عزیز! شما چه روشی پیشنهاد می کنید؟ هوش مصنوعی کلاسیک؟! روشهای آماری که اثری از هوشمندی را در آنها نمی بینیم یا ...؟!
همیشه بازیها محدود به بازیهای گرافیکی نیستند، اگرچه که می دانم حجم زیادی از بازیهای پرطرفدار امروزی را بازیهای گرافیکی تشکیل می دهند! بازیهای گرافیکی که نشانی از هوشمندی در آن نباشد، بنظر شما بازی جذابی خواهد بود....؟!

ایجاد جمعیت اولیه در الگوریتم ژنتیک با توجه به محدودیت های اولیه که می توان روی آن گذاشت یا انتخاب تابع برازندگی مناسب برای آن، می تواند بسیاری از مشکلات را حل نماید. استفاده از شبکه های عصبی که از تکنیک های تعاملی استفاده می کنند، نیازی به دیتاست بزرگ ندارد و می تواند برای بهبود خودش از داده های فراوانی که کاربر حین بازی در اختیار سیستم هوشمند قرار می دهد، استفاده کند و هر مرحله خروجی های بهتر و مناسب تری داشته باشد.

فکر می کنم من و شما تعاریف متفاوتی از کارآیی داریم، به نظر من بازی ای کاراتر است که جذاب تر بوده و کاربر را سرجایش میخکوب کند!
__________________
دورها آوایی است که مرا می خواند...
Lemon آفلاين است   پاسخ با نقل قول
از Lemon تشكر كرده اند:
edrisfm (۰۳-۱۳-۱۳۹۱), f_iris (۰۹-۱۱-۱۳۹۰), soroush007 (۰۴-۱۴-۱۳۹۱)
قديمي ۰۹-۱۲-۱۳۹۰, ۱۲:۰۶ قبل از ظهر   #5 (لینک دائم)
عضو فوق فعال
 
آواتار HojjatJafary
 
تاريخ عضويت: فروردين ۱۳۹۰
محل سكونت: Teh
پست ها: 31
تشكرها: 1
29 تشكر در 14 پست
My Mood: Nafaskesh
پيش فرض

با سلام دوباره
ظاهرا متوجه منظور من نشده اید، برای روشن شدن مطلب باید بگویم که منظور من از بازی Computer Video Game اعم از دو بعدی و سه بعدی امروزی بود نه تئوری بازی‌ها. من در هیچ جای مطلبم به هرس آلفا بتا یا *A اشاره نکردم چون هنوز بهترین الگوریتم برای پیدا کردن کوتاهترین مسیر در بازی ها (مظورم از بازی) الگوریتم *A است.
من به طور خاص به روش های یادگیری به خصوص الگوریتم ژنتیک و شبکه عصبی اشاره کردم ، بسیار بسیار خوشحال خواهم شد اگر نمونه ای از بازی های امروزی مثل Battlefield، Call of duty ،UNCHARTED یا هر بازی دیگر را بیاورید که از یکی از روش های مذکور استفاده کرده باشند!

شاید اگر به پیوندی که به شما داده بودم مراجعه کرده بودید متوجه داستان می شدید. به هر حال من اصراری ندارم که شما را قانع کنم یا با شما وارد بحث شوم، من فقط نظرم را با توجه به تجربه ای در این موضوع داشم ارائه کردم.

موفق باشید.
HojjatJafary آفلاين است   پاسخ با نقل قول
پاسخ

Tags
کتاب، تئوری بازیها



كاربران در حال ديدن تاپيک: 1 (0 عضو و 1 مهمان)
 

قوانين ارسال
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلکها فعال است
كد [IMG] فعال است
كدهاي HTML غير فعال است
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال




زمان محلي شما با تنظيم GMT +3.5 هم اکنون ۰۲:۵۴ بعد از ظهر ميباشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.1.0 ©2007, Crawlability, Inc.

Teach and Learn at Hexib | Sponsored by www.Syavash.com and Product In Review

استفاده از مطالب انجمن در سایر سایت ها، تنها با ذکر انجمن هوش مصنوعي به عنوان منبع و لینک مستقیم به خود مطلب مجاز است

Inactive Reminders By Icora Web Design