نمايش پست تنها
قديمي ۰۹-۱۱-۱۳۹۰, ۱۲:۱۲ قبل از ظهر   #3 (لینک دائم)
HojjatJafary Male
عضو فوق فعال
 
آواتار HojjatJafary
 
تاريخ عضويت: فروردين ۱۳۹۰
محل سكونت: Teh
پست ها: 31
تشكرها: 1
29 تشكر در 14 پست
My Mood: Nafaskesh
پيش فرض

سلام
دوست عزیز.
در رابطه با موضوع مطرح شده باید بگویم که هوش مصنوعی در بازی های کامپیوتری تفاوت عمده ای با هوش مصنوعی در صنعت و دانشگاه دارد.
در بازی مساله اصلی کارایی(Performance) و سرعت اجرا است در صورتی که روشهای آکادمیک به طور مثال یادگیری ماشین با شبکه های عصبی یا الگوریتم ژنتیک روش هایی هستند که با داده های زیاد (Data set) و در مدت طولانی آموزش(Train) می بینند که برای بازی که باید در هر ثانیه۶۰ فریم را نمایش دهد مناسب نیستند. نکته دیگر تصادفی بودن (Randomness) برخی از این روش ها به خصوص الگوریتم ژنتیک است که به شدت آن را برای بازی نامناسب می سازد زیرا رفتارها بسیار غیر قطعی می شوند.
روش های اکادمیک مساله های بزرگتری را با تعداد حالت زیاد حل می کنند در صورت که در بازی بسیاری از حالات قطعی هستند.
برای مطالعه بیشتر به مطلب زیر مراجعه کنید.
در کل مطرح شدن این عنوان در این فروم را مناسب نمی بینم، این دست مسایل بیشتر در سایت های توسعه بازی مطرح می شوند.
HojjatJafary آفلاين است   پاسخ با نقل قول
از HojjatJafary تشكر كرده است:
ayfer.a11 (۰۹-۱۱-۱۳۹۰)