Artificial Intelligence - هوش مصنوعی  
انجمن را در گوگل محبوب کنيد :

بازگشت   Artificial Intelligence - هوش مصنوعی > متفرقه > هوش مصنوعی در بازی


 
تبليغات سايت
Iranian Association for the Advancement of Artificial Intelligence
ارسال تاپيک جديد  پاسخ
 
LinkBack ابزارهاي تاپيک نحوه نمايش
قديمي ۰۳-۱۱-۱۳۸۷, ۰۷:۳۱ بعد از ظهر   #1 (لینک دائم)
Administrator
 
آواتار Siavash
 
تاريخ عضويت: ارديبهشت ۱۳۸۷
محل سكونت: تهران
پست ها: 179
تشكرها: 27
439 تشكر در 108 پست
My Mood: Mehrabon
پيش فرض هوش مصنوعی در بازی ها

در این تاپیک می خواهیم به بررسی هوش مصنوعی در بازی های مختلف بپردازیم.
این لیست بازی هایی هست که به نظر من بحث در مورد هوش مصنوعی آنها شاید جالب باشه:
  • World of Warcraft
  • Warcraft III
  • Counter Strike
  • Generals

در صورتی که بحث در مورد هوش مصنوعی بازی های دیگری به نظر شما جالب هست پیشنهاد بدید.
در نهایت در مورد یکی از این موارد شروع به بحث می کنیم...
__________________
Siavash آفلاين است   پاسخ با نقل قول
از Siavash تشكر كرده اند:
green_Dream (۱۱-۲۵-۱۳۸۸), kingsan (۰۶-۲۴-۱۳۹۰), Leyli76moon29 (۰۸-۲۰-۱۳۹۷)

  #ADS
نشان دهنده تبلیغات
تبليغگر
 
 
 
تاريخ عضويت: -
محل سكونت: -
سن: 2010
پست ها: -
 

نشان دهنده تبلیغات is online  
قديمي ۰۳-۱۲-۱۳۸۷, ۰۷:۱۴ بعد از ظهر   #2 (لینک دائم)
عضو فعال
 
آواتار ali_richi
 
تاريخ عضويت: ارديبهشت ۱۳۸۷
پست ها: 9
تشكرها: 0
0 تشكر در 0 پست
پيش فرض salam

man in bazi haee ro ke inja neveshti nemidoonam chie.ama tahala dar orede bazihaye sade man ahs hae hush masnueexzx
__________________
ali_richi
ali_richi آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي ۰۳-۱۲-۱۳۸۷, ۱۰:۰۹ بعد از ظهر   #3 (لینک دائم)
Administrator
 
آواتار Siavash
 
تاريخ عضويت: ارديبهشت ۱۳۸۷
محل سكونت: تهران
پست ها: 179
تشكرها: 27
439 تشكر در 108 پست
My Mood: Mehrabon
پيش فرض

دوست خوب، منظور پستتون رو متوجه نشدم... اگر ممکن هست فارسی تایپ کنید...
__________________
Siavash آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي ۰۴-۱۴-۱۳۸۷, ۱۱:۳۲ بعد از ظهر   #4 (لینک دائم)
عضو جدید
 
آواتار ArmanBM
 
تاريخ عضويت: تير ۱۳۸۷
پست ها: 5
تشكرها: 0
3 تشكر در 1 پست
پيش فرض

سلام
فکر خوبیه.
نه
فکر خیلی خوبیه
اما بنظرتون ابتدا در مورد هوش مصنوعی چند بازی ساده صحبت کنین تا ما یکم آشنا بشیم بهتر نیست؟!!!
یا حق
ArmanBM آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي ۰۵-۲۲-۱۳۸۷, ۰۲:۵۸ قبل از ظهر   #5 (لینک دائم)
Administrator
 
آواتار Siavash
 
تاريخ عضويت: ارديبهشت ۱۳۸۷
محل سكونت: تهران
پست ها: 179
تشكرها: 27
439 تشكر در 108 پست
My Mood: Mehrabon
پيش فرض

این هم ایده ی بسیار خوبی هست. به نظر دوستان از چه بازی شروع کنیم بهتره؟
__________________
Siavash آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي ۰۵-۳۰-۱۳۸۷, ۰۹:۰۵ قبل از ظهر   #6 (لینک دائم)
عضو فعال
 
آواتار dijam
 
تاريخ عضويت: ارديبهشت ۱۳۸۷
محل سكونت: Tehran
پست ها: 10
تشكرها: 6
15 تشكر در 3 پست
ارسال پيغام Yahoo به dijam
پيش فرض

آره .. بحث خوبیه .
من چیزی که خودم از هوش مصنوعی تو بازی ها میدونم اینه :
در بازی ها ، برای طبیعی شدن حرکات و تصمیمات دشمنان و خارج شدن از حالت موجوداتی کند ذهن ، از هوش مصنوعی استفاده میشه .
یکی از معمولی ترین این کاربرد ها برای بازی های FirstPerson این است که مثلا دشمن به شما تیر اندازی می کند . فرض کنید این دشمن که روبروی شما و در فاصله حدودا 20-30 متری استاده می خواد به شما تیر بزنه. اگر بخوایم به طور ساده به این قضیه نگاه کنیم باید دشمن یک جا بایستد و به هر طرف که ما حرکت می کنیم بچرخد و تیر بزند . که فکر کنم همه متوجه شدیم که دیگه اسم این موجود انسان (دشمن درون بازی) نیست بلکه یک تلفگ متصل شده به زمین است .
با کمک هوش مصنوعی می توان به این موجود حرکت و قدرت تصمیم گیری داد . به این صورت که همانگونه که قصد کشتن شما را دارد ، از کشته شدن واهمه داشته باشد و بتواند در تصمیم بگیرد که فرار کند یا بجگند ، پناه بگیرد یا حمله کند ، مستقیم حرکت کند یا مارپیچ و یا غیر خطی ....
شما تو بازی هایی که بازی کرده اید حتما با موارد زیاد تری نسبت به این ها برخورد کرده اید و حتی پیچیده تر ..
بجز موارد حرکتی در بازیکن ها و کنترل آن ، بزرگترین بخش هوش مصنوعی در تصمیمات دشمنان است . مثل بازی Generals که پر است از این تصمیمات که چگونه یه Hard Army آدم رو Defeat می کنه به طور کاملا متفاوت از روش قبلیش .. واسه همین هست که بعضی از بازی های کامپیوتری هیچ تاریخ انقضایی ندارند . چون هر دفعه که بازی می کنی یه جور دیگه بازی می کنند .
بازی هایی که سیاوش اسمشونو آورد در ابتدای تاپیک ، از این دسته بازیها هستن . اعتیاد آور و بدون انتها .. اینقدر بازی کن تا بمیری!!
حالا امیدوارم از این توضیحات کلی من بچه ها بیان بیرون و ریز توضیح بدن . وارد جزئیات بشیم و بحث کنیم .

ويرايش شده توسط dijam; ۰۵-۳۰-۱۳۸۷ در ساعت ۰۹:۰۹ قبل از ظهر
dijam آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي ۰۶-۵-۱۳۸۷, ۰۸:۰۲ بعد از ظهر   #7 (لینک دائم)
عضو جدید
 
آواتار navid
 
تاريخ عضويت: شهريور ۱۳۸۷
پست ها: 1
تشكرها: 0
0 تشكر در 0 پست
پيش فرض counter

این بازی کانتر فک نکنم این بات هاش اونقدر هوششون بالا باشه... به طوری که تو گیم نت برای مسخره کردن افراد ضعیف کلمه ی bot به کار برده میشه !
........................
حالا چرا انطوریه ... نمدونم
فقط چیزی که هست اینه که حرکاتشون خیلی محدوده ... مثلا شما می دونی وقتی با bot ای به اسم wolf رو برو میشی اسلحش یا کلاش یا mp5 ا !
خوب اگه بازیکن حرفه ای باشین خیلی راهت میتونین با این اطلاعات مقابله کنین !
..............
یا مورد دیگه اینه که وقتی شما حمله می کنین 4 یا 5 جا وجود داره که می دونین bot میتونه اونجا کمین کرده باشه ... پس با چند تا وال زدن می تونین بازی به نفع خودتون تموم کنین ...

..............
مورد دیگه اینه که روش تیر زدنشون خیلی ابتداییه ! وقتی که از فاصله ای بیشتر با bot فاصله داشته باشین وای میسته تیر میزنه اگه کمتر باشه چپ و راست می ره تیر می زنه !
...........

با این تفاسیر اگه شما 2 ماه تو خونه بازی کنین این بازی فوق العاه تکراری میشه که نیازه شدیدی به هوش انسان پیدا می کنین که تو گیم نت میتونین پیداش کنید !

با این حال بین تمام بازی های فرست پرسن کانتر بالاترین سطح هوش مصنوعی رو داره !
navid آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي ۰۶-۶-۱۳۸۷, ۰۲:۳۵ قبل از ظهر   #8 (لینک دائم)
عضو فعال
 
آواتار dijam
 
تاريخ عضويت: ارديبهشت ۱۳۸۷
محل سكونت: Tehran
پست ها: 10
تشكرها: 6
15 تشكر در 3 پست
ارسال پيغام Yahoo به dijam
پيش فرض

نوید خان شما حرفتون درسته .. البته تو بازی های دیگه FirstPerson خفن تر هم کار شده .. اما تو داری با هوش انسان مقایسه می کنی .. از طرفی بازی کانتر قدیمی هست به نسبت... باز های جدید خیلی بهتر شده هوش مصنوعی بازیکن ها ..
البته هوش مصنوعی درون کانتر بیشتر سر مسیر یابی ها و تصمیم گیری های Bot ها هست ..
باز نمی خوام حمایت کنم .. چون خودم زمانی بازی کردم .. ولی فکر کنم در حالت Expert (Very Hard) ، بازیکن های کامپیوتر خوب بازی می کنن .. یا شاید من اونقدر با Bot ها بازی نکردم که اینقدر دقیق متوجه نشدم ...
dijam آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي ۰۶-۲۵-۱۳۸۷, ۰۵:۴۶ قبل از ظهر   #9 (لینک دائم)
عضو جدید
 
آواتار Navid_8x
 
تاريخ عضويت: شهريور ۱۳۸۷
پست ها: 1
تشكرها: 0
0 تشكر در 0 پست
پيش فرض

به جای پیشنهاد دادن در مورد هوش مصنوعی بازی ها دیگر، بهتر در مورد هوش مصنوعی بازی های ساده تر مثل دوز(Tic tac toe) و... بحث کنیم.
Navid_8x آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي ۰۶-۲۵-۱۳۸۷, ۱۱:۰۴ بعد از ظهر   #10 (لینک دائم)
Administrator
 
آواتار Siavash
 
تاريخ عضويت: ارديبهشت ۱۳۸۷
محل سكونت: تهران
پست ها: 179
تشكرها: 27
439 تشكر در 108 پست
My Mood: Mehrabon
پيش فرض

ايده ي خيلي خوبي هست!
خوب براي نوشتن يك هوش مصنوعي براي بازي TicTacToe كه حالت ساده ي اون يك XO سه در سه و دو بعدي هست راه هاي متفاوتي ارائه شده!

احتمالاً همه ي ما قوانين اون رو بلد هستيم. پس فكر نكنم نيازي به ذكر قوانين اون باشه.

در اين بازي كامپيوتر بايد در هر مرحله يكي از خانه هاي جدول 3 در 3 رو انتخاب كنه، در اين انتخاب بايد اين قوانين رو به ترتيب رعايت كنه:
  1. در صورت امكان خانه اي رو انتخاب كنه كه بازي با برد خودش به اتمام برسه.
  2. در صورتي كه در حالتي قرار داره كه در حركت بعد طرف يك رديف را پر خواهد كرد،‌ آن خانه را به منظور بلوك كردن رقيب انتخاب كنه.
  3. حالاتي كه در دو حركت بعد ممكن هست دو راهه بشرو پيدا كنه و حركتي انجام بده كه از اين موضوع جلوگيري كنه.
  4. هر حركت ممكني كه وجود داره انجام بده.
خوب در صورتي كه راهي پيدا كنيم كه به ترتيب اين مراحل رو بتونه انجام بده هيچ وقت نخواهد باخت. براي اجراي همچين الگوريتمي راه هاي مختلفي هست.

اولين راه حل كه شايد به ذهن همه ي ما برسه استفاده از Hardcoding هست. يعني با تعدادي if و else‌ اين كار رو انجام بديم! اين كار در اين بازي ممكن هست چون تعداد حركات ممكن محدود هست.

راه هاي ديگه اي كه ارائه شدند متود هاي Alpha-beta pruning و Minimax و تشكيل يك lookup table هستند.

راه ديگري كه اين روز ها خيلي در هوش مصنوعي بازي ها استفاده مي شه روش Reinforcement learning و Q-Learning هست. اين روش بر مبناي تنبيه و تشويق كامپيوتر هست. يعني در نهايت (يا وسط) بازي با توجه به نتيجه كامپيوتر يا تشويق يا تنبيه مي شه و كامپيوتر سعي مي كنه به بيشترين ميزان تشويق بشه و كمترين ميزان تنبيه بشه.

حالا شما بگيد كدوم روش رو بررسي كنيم. يا اگر روش ديگه اي به ذهنتون ميرسه ارائه بديد.
__________________
Siavash آفلاين است   پاسخ با نقل قول
از Siavash تشكر كرده اند:
edrisfm (۰۲-۲۵-۱۳۸۸), roorast (۰۳-۲۷-۱۳۸۹), zmmhmmdrz (۰۱-۲۳-۱۳۹۰)
پاسخ

Tags
هوش مصنوعی, بازی



كاربران در حال ديدن تاپيک: 1 (0 عضو و 1 مهمان)
 

قوانين ارسال
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلکها فعال است
كد [IMG] فعال است
كدهاي HTML غير فعال است
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال




زمان محلي شما با تنظيم GMT +3.5 هم اکنون ۱۲:۳۴ بعد از ظهر ميباشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.1.0 ©2007, Crawlability, Inc.

Teach and Learn at Hexib | Sponsored by www.Syavash.com and Product In Review

استفاده از مطالب انجمن در سایر سایت ها، تنها با ذکر انجمن هوش مصنوعي به عنوان منبع و لینک مستقیم به خود مطلب مجاز است

Inactive Reminders By Icora Web Design