Artificial Intelligence - هوش مصنوعی  
انجمن را در گوگل محبوب کنيد :

بازگشت   Artificial Intelligence - هوش مصنوعی > مقدمات هوش مصنوعی > حل مسائل معروف هوش مصنوعي


 
تبليغات سايت
Iranian Association for the Advancement of Artificial Intelligence
ارسال تاپيک جديد  پاسخ
 
LinkBack ابزارهاي تاپيک نحوه نمايش
قديمي ۰۸-۲۰-۱۳۸۹, ۱۱:۱۴ قبل از ظهر   #21 (لینک دائم)
عضو فعال
 
آواتار مريم نازنين
 
تاريخ عضويت: خرداد ۱۳۸۹
پست ها: 13
تشكرها: 11
1 تشكر در 1 پست
My Mood: Khoshhal
پيش فرض

نقل قول:
نوشته اصلي بوسيله aminkop نمايش پست
یک صفحه شطرنج بردارید و مهره ها را مرحله به مرحله بچینید
ممنون از جوابتون اما من از كدش چيزي سر در نميارم:

void queens ( index i)
{
index j;
if ( promising(i))
if ( i == n)
cout << col [1] through col [n];
else
for ( j = 1 ; j ≤ n ; j++ ) {

col [ i +1 ] = j;
queens ( i + 1);
}
}
bool promising ( index i )
{
index k ;
bool switch;
k = 1;
switch = true ;
while ( k < i && switch ) {
if (col [i] == col[k] || abs(col[i] – col[k] == i-k)
switch = false;
k++;
}
return switch;
}


يعني ببينين اينجا منظور از promising وtrue .. چيه؟ فقط شرط آخر رو متوجه شدم كه قطري بودن و.. رو چك مي كنه.
__________________
به راه باديه رفتن به از نشستن باطل / اگرچه وصل نيابم به قدر وسع بكوشم
مريم نازنين آفلاين است   پاسخ با نقل قول

  #ADS
نشان دهنده تبلیغات
تبليغگر
 
 
 
تاريخ عضويت: -
محل سكونت: -
سن: 2010
پست ها: -
 

نشان دهنده تبلیغات is online  
قديمي ۰۹-۱۹-۱۳۸۹, ۰۱:۴۶ قبل از ظهر   #22 (لینک دائم)
عضو جدید
 
آواتار asmagan
 
تاريخ عضويت: آذر ۱۳۸۹
پست ها: 2
تشكرها: 0
0 تشكر در 0 پست
Cool

واي كاش يكي پيدا ميشد و 8 وزير را با زبان جاوا يا سي شارپ با الگوريتم هاي blind و hurrstic search رو به من مي داد
asmagan آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي ۰۹-۱۹-۱۳۸۹, ۰۴:۲۱ بعد از ظهر   #23 (لینک دائم)
Administrator
 
آواتار Astaraki
 
تاريخ عضويت: خرداد ۱۳۸۷
محل سكونت: تهران-کرج!
پست ها: 3,465
تشكرها: 754
16,306 تشكر در 3,125 پست
My Mood: Mehrabon
ارسال پيغام Yahoo به Astaraki
Wink

سورس 8 وزیر

كد:
 
#include <iostream.h>
#include<conio.h>

int test( int i , int j );
int board[8][8] = { 0 };
int main()
{
 for ( int a = 0 ; a < 8 ; a++ )
  if(test( 0 , a ))
   for ( int b = 0 ; b < 8 ; b++ )
    if(test( 1 , b ))
     for ( int c = 0 ; c < 8 ; c++ )
      if(test( 2 , c ))
       for ( int d = 0 ; d < 8 ; d++ )
        if(test( 3 , d ))
         for ( int e = 0 ; e < 8 ; e++ )
          if(test( 4 , e ))
           for ( int f = 0 ; f < 8 ; f++ )
            if(test( 5 , f ))
             for ( int g = 0 ; g < 8 ; g++ )
              if(test( 6 , g ))
               for ( int h = 0 ; h < 8 ; h++ )
                if(test( 7 , h )) {
                 for ( int m = 0 ; m < 8 ; m++ ) {
                  for ( int n = 0 ; n < 8 ; n++ )
                   cout << board[m][n] << " ";
                  cout << endl;
                 }
                 cout << endl; 
                 getch();
                }
 cout << endl;
 return 0;
}
int test( int i , int j )
{
 for ( int a = 0 ; a < 8 ; a++ )
  board[i][a] = 0;
 for ( int b = 1 ; b < 8 ; b++ )
  if ( i - b >= 0 ) {
   if ( board[i - b][j] != 0 )
    return 0;
   if ( j - b >= 0 )
    if ( board[i - b][j - b] != 0 )
     return 0;
   if ( j + b <= 7 )
    if ( board[i - b][j + b] != 0 )
     return 0;
  }
 board[i][j] = 1;
 return 1;
}
Astaraki آفلاين است   پاسخ با نقل قول
از Astaraki تشكر كرده اند:
hamidialison (۰۸-۲۹-۱۳۹۲), Musketeer (۰۹-۲۴-۱۳۹۰)
قديمي ۰۹-۱۹-۱۳۸۹, ۰۴:۲۴ بعد از ظهر   #24 (لینک دائم)
Administrator
 
آواتار Astaraki
 
تاريخ عضويت: خرداد ۱۳۸۷
محل سكونت: تهران-کرج!
پست ها: 3,465
تشكرها: 754
16,306 تشكر در 3,125 پست
My Mood: Mehrabon
ارسال پيغام Yahoo به Astaraki
Smile

برنامه ی زیر که به صورت بازگشتی و با روش BackTrack نوشته شده رو میشه به N وزیر به راحتی تعمیم داد:

كد:
 
#include <iostream>
#include <stdlib.h>
#include<conio.h>
using namespace std;
#define N 8
bool mark[N];
int a[N];
void bt (int n)
{
if (n == N)
{
 for (int i = 0; i < N; i++, cout << endl)
  for (int j = 0; j < N; j++)
   if (a[i] == j)
    cout << "1 ";
   else
    cout << "0 ";
 cout << endl;
 getch ();
}
else
{
 for (int i = 0; i < N; i++)
  if (!mark[i])
  {
   bool b = true;
   for (int j = 0; j < n; j++)
    if (n - j == abs(i - a[j]))
     b = false;
   if (b)
   {
    mark[i] = true;
    a[n] = i;
    bt(n + 1);
    mark[i] = false;
   }
  }
}
}
int main ()
{
bt(0);
}
Astaraki آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي ۰۹-۱۹-۱۳۸۹, ۰۴:۲۷ بعد از ظهر   #25 (لینک دائم)
Administrator
 
آواتار Astaraki
 
تاريخ عضويت: خرداد ۱۳۸۷
محل سكونت: تهران-کرج!
پست ها: 3,465
تشكرها: 754
16,306 تشكر در 3,125 پست
My Mood: Mehrabon
ارسال پيغام Yahoo به Astaraki
Red face

غیر بازگشتی:

كد:
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;
namespace reversi
{
classeightQueen {
privateBoolean [,] board;
privateBoolean[, ,] memory;
privatestaticInt32 BoardNO = 0;
 
publicBoolean[, ,] calculate()
{
board = newBoolean [8,8];
memory = newBoolean[8, 8, 92];
 
for ( int a = 0 ; a < 8 ; a++ )
if(test( 0 , a ))
for ( int b = 0 ; b < 8 ; b++ )
if(test( 1 , b ))
for ( int c = 0 ; c < 8 ; c++ )
if(test( 2 , c ))
for ( int d = 0 ; d < 8 ; d++ )
if(test( 3 , d ))
for ( int e = 0 ; e < 8 ; e++ )
if(test( 4 , e ))
for ( int f = 0 ; f < 8 ; f++ )
if(test( 5 , f ))
for ( int g = 0 ; g < 8 ; g++ )
if(test( 6 , g ))
for ( int h = 0 ; h < 8 ; h++ )
if (test(7, h))
{
 
for ( int m = 0 ; m < 8 ; m++ ) {
for (int n = 0; n < 8; n++)
memory[m, n, BoardNO] = board[m,n];
}
BoardNO++;
}
return memory;
}
Boolean test( int i , int j )
{
for ( int a = 0 ; a < 8 ; a++ )
board[i, a] = false;
for ( int b = 1 ; b < 8 ; b++ )
if ( i - b >= 0 ) {
if ( board[i - b,j] != false )
returnfalse;
if ( j - b >= 0 )
if (board[i - b, j - b] != false)
returnfalse;
if ( j + b <= 7 )
if (board[i - b, j + b] != false)
returnfalse ;
}
board[i,j]= true ;
returntrue ;
}
}
}

بازگشتی: ( که در اين لينک هم قرار داده شده)

كد:
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;
//calculate
namespace reversi
{
classeightQueen{
privateint [] board;
privateBoolean[,,] memory;
privateint number=0;
 
/**
* Each element of the board[] represents a row and the value of each element
* specifies the column number where the queen is placed on that particular row.
* This method is used to retrieve the board array.
*
* @return
*/
publicBoolean [,,] getBoard() {
return memory;
}
public eightQueen()
{
 
board = newint[8];
memory = newBoolean[8, 8, 93];
this.place(0);
}
/**
* Place a queen in a row and check its validity. If valid then place it in the
* next row else backtrack.
*
* @param row
*/
publicvoid place(int row) {
if (row == 8) {
 
for (int r = 0; r< 8; r++)
{
for (int c = 0; c < 8; c++)
{
if (board[r] == c){
memory[r, c, number] = true;
// MessageBox.Show(r.ToString()+"/"+c.ToString()+"/"+number.ToString());
}else
memory[r, c, number] = false;
}
}
this.number++;
return;
} else {
for (int i = 0; i < 8; i++) {
board[row] = i;
if (valid(row)) place(row + 1);
}
}
}
/**
* Checks the validity of a position. If valid returns true else returns false.
*
* @param row
* @return
*/
publicBoolean valid(int row) {
for (int i = 0; i < row; i++) {
if ((board[i] == board[row]) || Math.Abs(board[row] - board[i]) == (row - i)) {
returnfalse;
}
}
returntrue;
}
}}


کد طراحی هر دوی آن به یک صورت است:

كد:
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;
 
namespace reversi
{
publicpartialclassReversi : Form
{
private System.Windows.Forms.Panel squaresPanel;
private System.Windows.Forms.Panel boardPanel;
private System.Windows.Forms.Label cornerLabel;
privateLabel[] colLabels, rowLabels;
privateSquareControl[,] squareControls;
// For converting column numbers to letters and vice versa.
privatestaticString alpha = "ABCDEFGH";
// The game board.
privateBoard board;
 
privateeightQueen queen;
privateBoolean[, ,] memory;
privateInt32 moveNumber;
// Used to track which player made the last move.
// Defines a thread for running the computer move look ahead.
 
public Reversi()
{
InitializeComponent();
// Create the game board.
this.board = newBoard();
 
#region bord designer
// Create the controls for each square, add them to the squares
// panel and set up event handling.
this.squareControls = newSquareControl[8, 8];
int i, j;
for (i = 0; i < 8; i++)
for (j = 0; j < 8; j++)
{
// Create it.
this.squareControls[i, j] = newSquareControl(i, j);
// Position it.
this.squareControls[i, j].Left = j * this.squareControls[i, j].Width;
this.squareControls[i, j].Top = i * this.squareControls[i, j].Height;
// Add it.
this.squaresPanel.Controls.Add(this.squareControls[i, j]);
// Set up event handling for it.
this.squareControls[i, j].Click += newEventHandler(this.SquareControl_Click);
 
}
// Create the column and row labels.
this.colLabels = newLabel[8];
for (i = 0; i < 8; i++)
{
// Create a column label.
this.colLabels[i] = newLabel();
// Set its display properties.
this.colLabels[i].Text = Reversi.alpha.Substring(i, 1);
this.colLabels[i].BackColor = this.cornerLabel.BackColor;
this.colLabels[i].ForeColor = this.cornerLabel.ForeColor;
this.colLabels[i].TextAlign = ContentAlignment.MiddleCenter;
// Set its size and position.
this.colLabels[i].Width = this.squareControls[0, 0].Width;
this.colLabels[i].Height = this.cornerLabel.Height;
this.colLabels[i].Left = this.cornerLabel.Width + i * this.colLabels[0].Width;
this.colLabels[i].Top = 0;
// Add it.
this.boardPanel.Controls.Add(this.colLabels[i]);
}
this.rowLabels = newLabel[8];
for (i = 0; i < 8; i++)
{
// Create a row label.
this.rowLabels[i] = newLabel();
// Set its display properties.
this.rowLabels[i].Text = (i + 1).ToString();
this.rowLabels[i].BackColor = this.cornerLabel.BackColor;
this.rowLabels[i].ForeColor = this.cornerLabel.ForeColor;
this.rowLabels[i].TextAlign = ContentAlignment.MiddleCenter;
// Set its size and position.
this.rowLabels[i].Width = this.cornerLabel.Height;
this.rowLabels[i].Height = this.squareControls[0, 0].Height;
this.rowLabels[i].Left = 0;
this.rowLabels[i].Top = this.cornerLabel.Height + i * this.rowLabels[0].Width * 2;
 
// Add it.
this.boardPanel.Controls.Add(this.rowLabels[i]);
}
#endregion
// Initialize the game state.
 
queen = neweightQueen();
memory = queen.getBoard();
}
privatevoid UpdateBoardDisplay()
{
if (moveNumber < 93&&moveNumber>-1)
{
this.moveNumber++;
// Map the current game board to the square controls.
SquareControl squareControl;
for (int row = 0; row < 8; row++)
{
for (int col = 0; col < 8; col++)
{
squareControl = (SquareControl)this.squaresPanel.Controls[row * 8 + col];
if (memory[row, col, this.moveNumber] == true)
{
 
squareControl.Contents = 1;
}
else squareControl.Contents = 0;
}
}
// Redraw the board.
this.squaresPanel.Refresh();
}
}
privatevoid SquareControl_Click(object sender, System.EventArgs e)
{
 
this.UpdateBoardDisplay();
}
}
}

استفاده از این برنامه به عنوان پروژه درسی مجاز نیست.دوستان تنها مجاز به استفاده از قسمت گرافیک این برنامه هستند.
برای پیاده سازی دیگر الگوریتم ها تنها کافیست که یک آرایه 3 بعدی را با الگوریتم تان برگردانید.
اندیس اول و دوم این آرایه برای ردیف و ستون صفحه شطرنج در نظر گرفته شده است،و اندیس سوم هم برای ذخیره 92 حالت ممکن در نظر گرفته شده است.

دیگر الگوریتم های ممکن را می توانید در همین فارم پیدا کنید.
فايل ضميمه
نوع فايل: zip non_Recessive_eight_queen.zip (63.9 كيلو بايت, 366 نمايش)
نوع فايل: zip Recessive_eight_queen.zip (59.6 كيلو بايت, 18 نمايش)

ويرايش شده توسط Astaraki; ۰۹-۱۹-۱۳۸۹ در ساعت ۰۴:۲۹ بعد از ظهر
Astaraki آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي ۰۹-۱۹-۱۳۸۹, ۰۴:۳۸ بعد از ظهر   #26 (لینک دائم)
Administrator
 
آواتار Astaraki
 
تاريخ عضويت: خرداد ۱۳۸۷
محل سكونت: تهران-کرج!
پست ها: 3,465
تشكرها: 754
16,306 تشكر در 3,125 پست
My Mood: Mehrabon
ارسال پيغام Yahoo به Astaraki
Wink جاوا

Solving the N-Queens Problem
فايل ضميمه
نوع فايل: zip NQueens.java.zip (2.8 كيلو بايت, 246 نمايش)
Astaraki آفلاين است   پاسخ با نقل قول
از Astaraki تشكر كرده است:
MO3LEM (۰۳-۱۵-۱۳۹۰)
قديمي ۰۹-۲۰-۱۳۸۹, ۱۱:۱۲ قبل از ظهر   #27 (لینک دائم)
عضو جدید
 
آواتار asmagan
 
تاريخ عضويت: آذر ۱۳۸۹
پست ها: 2
تشكرها: 0
0 تشكر در 0 پست
پيش فرض

ممنون از لطفت ريحانه جان واقعا متشكرم از لطفتون


دوستاي گلم مرتبه زماني و مكاني دو الگوريتم blind و hurrstic search رو اگر داريد لطف كنيد ممنون ميشم
asmagan آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي ۰۹-۲۸-۱۳۸۹, ۰۲:۴۰ بعد از ظهر   #28 (لینک دائم)
عضو جدید
 
آواتار mpour
 
تاريخ عضويت: مهر ۱۳۸۹
پست ها: 3
تشكرها: 0
0 تشكر در 0 پست
پيش فرض حل مساله nوزیر با الگوریتم ژنتیک

لطفا حل کامل مساله n وزیر ( 8 وزیر) را همراه با الگوریتم آن با الگوریتم ژنتیک قرار دهید .
mpour آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي ۱۰-۶-۱۳۸۹, ۱۰:۱۶ قبل از ظهر   #29 (لینک دائم)
Active users
 
آواتار mehdinajafinia
 
تاريخ عضويت: آبان ۱۳۸۹
محل سكونت: همدان
پست ها: 108
تشكرها: 149
269 تشكر در 74 پست
ارسال پيغام Yahoo به mehdinajafinia
Thumbs down ان وزیر

سلام
منم این ترم هوش دارم خواستی مقاله لاتین (ان وزیر) رو با کد پیاده سازی و power point میدم
خبر بده؟
mehdinajafinia آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي ۱۰-۲۸-۱۳۸۹, ۱۱:۲۸ قبل از ظهر   #30 (لینک دائم)
عضو جدید
 
آواتار farzane1
 
تاريخ عضويت: دي ۱۳۸۹
پست ها: 1
تشكرها: 0
0 تشكر در 0 پست
My Mood: Azkhodrazi
پيش فرض

سلام پروژه 8وزیر به روش ژنتیک
با نرم افزار مطلب
farzane1 آفلاين است   پاسخ با نقل قول
پاسخ



كاربران در حال ديدن تاپيک: 1 (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهاي تاپيک
نحوه نمايش

قوانين ارسال
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلکها فعال است
كد [IMG] فعال است
كدهاي HTML غير فعال است
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال




زمان محلي شما با تنظيم GMT +3.5 هم اکنون ۰۳:۰۳ قبل از ظهر ميباشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.3
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.1.0 ©2007, Crawlability, Inc.

Teach and Learn at Hexib | Sponsored by www.Syavash.com and Product In Review

استفاده از مطالب انجمن در سایر سایت ها، تنها با ذکر انجمن هوش مصنوعي به عنوان منبع و لینک مستقیم به خود مطلب مجاز است

Inactive Reminders By Icora Web Design