ساده ترین تابع هیوریستیکی که میشه بکار برد تابع محاسبه تعداد شانسهای برد بسته به انتخاب در هر مرحله هست. مثلا برای شروع سه حالت زیر رو میشه در نظر گرفت:
از سمت راست:
حالت اول: X در خونه ای قرار میگیره که 2 شانس برد رو به کامپیوتر میده؛ یکی ستون سمت راست و دیگری سطر وسط.
حالت دوم: X در خونه وسط قرار میگیره که 4 شانس برد داره؛ سطر وسط، ستون وسط و دو قطر.
حالت سوم: X در یکی از گوشه های جدول بازی قرار میگیره که 3 شانس برد داره؛ سطر بالا، ستون سمت چپ و یکی از قطر ها.
با استفاده از این تابع بهترین حرکت حالت دوم هست که مقدار تابع هیوریستیک بالاتری داره. همین تابع رو میشه برای مراحل بعدی و در هر مرحله مستقل از مرحله قبل بکار برد.