نمايش پست تنها
قديمي ۰۳-۵-۱۳۸۹, ۱۲:۵۶ قبل از ظهر   #4 (لینک دائم)
alijy Male
Super Moderator
 
آواتار alijy
 
تاريخ عضويت: خرداد ۱۳۸۹
محل سكونت: ارض الله الواسعة
پست ها: 78
تشكرها: 23
250 تشكر در 77 پست
My Mood: Khonsard
پيش فرض

ساده ترین تابع هیوریستیکی که میشه بکار برد تابع محاسبه تعداد شانسهای برد بسته به انتخاب در هر مرحله هست. مثلا برای شروع سه حالت زیر رو میشه در نظر گرفت:


از سمت راست:
حالت اول: X در خونه ای قرار میگیره که 2 شانس برد رو به کامپیوتر میده؛ یکی ستون سمت راست و دیگری سطر وسط.
حالت دوم: X در خونه وسط قرار میگیره که 4 شانس برد داره؛ سطر وسط، ستون وسط و دو قطر.
حالت سوم: X در یکی از گوشه های جدول بازی قرار میگیره که 3 شانس برد داره؛ سطر بالا، ستون سمت چپ و یکی از قطر ها.

با استفاده از این تابع بهترین حرکت حالت دوم هست که مقدار تابع هیوریستیک بالاتری داره. همین تابع رو میشه برای مراحل بعدی و در هر مرحله مستقل از مرحله قبل بکار برد.
alijy آفلاين است   پاسخ با نقل قول
از alijy تشكر كرده اند:
Astaraki (۰۳-۵-۱۳۸۹), green_Dream (۰۳-۶-۱۳۸۹)