Artificial Intelligence - هوش مصنوعی

Artificial Intelligence - هوش مصنوعی (http://artificial.ir/intelligence/)
-   حل مسائل معروف هوش مصنوعي (http://artificial.ir/intelligence/forum102.html)
-   -   سوال: تابع هیوریستیک برای مسئله Tic TAC TOE (دوز) (http://artificial.ir/intelligence/thread1733.html)

nasim1212 ۰۱-۱۶-۱۳۸۹ ۱۰:۳۹ قبل از ظهر

سوال: تابع هیوریستیک برای مسئله Tic TAC TOE (دوز)
 
سلام
یه تابع هیوریستیک برای مسئله Tick TAC TOE (دوز) می خواستم
با تشکر

Iman ۰۱-۱۶-۱۳۸۹ ۰۷:۱۲ بعد از ظهر

برای چه الگوریتمی می خواید؟
معمولا برای دوز از الگوریتم مینی ماکس یا الفابتا استفاده میشده...

bagheri ۰۱-۱۷-۱۳۸۹ ۰۸:۰۵ بعد از ظهر

با سلام من هم همین سوال را داشتم ..یک تابع ابتکاری برای مساله دوز و فروشنده دورگرد می خواهم

alijy ۰۳-۵-۱۳۸۹ ۱۲:۵۶ قبل از ظهر

ساده ترین تابع هیوریستیکی که میشه بکار برد تابع محاسبه تعداد شانسهای برد بسته به انتخاب در هر مرحله هست. مثلا برای شروع سه حالت زیر رو میشه در نظر گرفت:

http://img6.img98.com/out.php/i65685_tictactoe.gif
از سمت راست:
حالت اول: X در خونه ای قرار میگیره که 2 شانس برد رو به کامپیوتر میده؛ یکی ستون سمت راست و دیگری سطر وسط.
حالت دوم: X در خونه وسط قرار میگیره که 4 شانس برد داره؛ سطر وسط، ستون وسط و دو قطر.
حالت سوم: X در یکی از گوشه های جدول بازی قرار میگیره که 3 شانس برد داره؛ سطر بالا، ستون سمت چپ و یکی از قطر ها.

با استفاده از این تابع بهترین حرکت حالت دوم هست که مقدار تابع هیوریستیک بالاتری داره. همین تابع رو میشه برای مراحل بعدی و در هر مرحله مستقل از مرحله قبل بکار برد.

yase shargi ۱۰-۱۷-۱۳۸۹ ۰۴:۲۵ بعد از ظهر

سلام من دانشجوی رشته itهستم میدونم درخواست زیادیه ولی دنبال سورس کد بازی دوز و ادم خوار هستم حتیالامکان به زبان c++باشه ممنون فقط عجله دارم

Astaraki ۱۰-۱۷-۱۳۸۹ ۰۷:۲۸ بعد از ظهر

4(ها)ضميمه
نقل قول:

نوشته اصلي بوسيله yase shargi (پست 14560)
سلام من دانشجوی رشته itهستم میدونم درخواست زیادیه ولی دنبال سورس کد بازی دوز و ادم خوار هستم حتیالامکان به زبان c++باشه ممنون فقط عجله دارم

حل مسئله کشيش و آدم خوار که در لينک زير هست به زبان c++
حل مسئله کشیشها و آدمخوار
سورس بازي دوز رو از ضميمه دانلود کنيد (به صورت ساده است)

hasanx ۱۰-۱-۱۳۹۰ ۰۸:۰۲ بعد از ظهر

دوستان خسته نباشید
کسی تابع هیوریستیک دیگه ای برای این مسئله سراغ نداره؟
تابعی که هم برد ما رو در نظر بگیره هم برد حریف رو
خیلی ضروری و مهمه
ممنون


زمان محلي شما با تنظيم GMT +3.5 هم اکنون ۰۴:۵۳ قبل از ظهر ميباشد.

Powered by vBulletin® Version 3.8.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.1.0 ©2007, Crawlability, Inc.