Artificial Intelligence - هوش مصنوعی  
انجمن را در گوگل محبوب کنيد :

بازگشت   Artificial Intelligence - هوش مصنوعی > متفرقه > سیستم های خبره (Expert Systems)


 
تبليغات سايت
Iranian Association for the Advancement of Artificial Intelligence
ارسال تاپيک جديد  پاسخ
 
LinkBack ابزارهاي تاپيک نحوه نمايش
قديمي ۰۵-۱۸-۱۳۹۰, ۰۶:۱۶ بعد از ظهر   #1 (لینک دائم)
Administrator
 
آواتار Astaraki
 
تاريخ عضويت: خرداد ۱۳۸۷
محل سكونت: تهران-کرج!
پست ها: 3,465
تشكرها: 754
16,337 تشكر در 3,127 پست
My Mood: Mehrabon
ارسال پيغام Yahoo به Astaraki
Wink كاربرد سیستم خبره در مد

كاربرد سیستم خبره در مد

امروزه مد به کسب و کار خرده فروشی تبدیل شده است و رقابت بین شرکت های ارائه مد به صورت افزایشی می باشد.

از آنجا که مشتریان دانش حرفه ای بر روی Mix & Match و ”هماهنگی مد“ ندارند بسیاری از محصولات این شرکتها نمی توان مورد نظر آنها باشد.
ازاین رو پیشنهاد سیستم خبره MC برای ارائه توصیه هایی به مشتریان در طول فرآیند شفارشی صورت گرفته است.


معرفی

سفارشی انبوه MC (پیمانکار مدیریت) که با استفاده از سیستم فناوری اطلاعات، فرایند های قابل انعطاف و ساختار سازمانی برای ارائه دامنه وسیعی از محصولات و خدماتی که نیازهای خاص هر فرد می باشد است.


در برنامه های MC مد، شرکت های ارائه مواد، رنگ ها ، لوازم جانبی ، الگو سبک، اندازه و غیره وجود دارند زیرا که از این راه مشتریان را به دلخواه خود به محصولاتشان وابسته کنند.

بیشتر سفارشات شیوه و سبک که از آن مشتریان می توانند انتخاب نمایند توسط شرکت ارائه دهنده محدود شده است

تا حد زیادی برنامه های MC در صنعت مد تنها ارائه خدمات سفارشی برای کسانی است که استیل بدنی نسبتا استاندارد دارند، اما فقط تعداری کمی از خدمات ویژه می تواند ارائه برای مشتریان با استیل بدنی خاص باشد.

در این سیستم برخی از امکانات برای لباس مانند هماهنگی رنگ و طرح وجود دارد بنابراین قادر به ارزیابی برای هماهنگی پوشاک مورد نظر مشتری است.

روش تعیین رنگ پوشاک به هماهنگی پوشاک مورد نظر مشتری کمک می نماید.

چندین سیستم اتوماتیک برای الگو ساخت و یا درجه بندی که با آن سیستم های خبره پوشاک می توانند کار کنند وجود دارد به عنوان مثال سیستم S.A.S مجموعه ای از بسته های نرم افزار است که به طراح برای اسکن و جمع آوری اطلاعات و اندازه گیری خودکار و ترجمه آن به یک الگوی سفارشی کمک می کند.

در فروشگاه برنامه MC مشتریان می توانند توصیه های پرسنل فروش، که در مد حرفه ای تر هستند را درخواست نمایند.

در تجارت الکترونیک برنامه MC که فرمت اصلی برنامه های اصلی است مشتریان کمتر نیاز به مشورت با متخصص هوشمند دارند.

سیستم مد پیشنهادی MC

هماهنگی مد به معنای ترکیب هماهنگی پوشاک و جلب است.

این حالت معمولا قرار دارند انواع مختلفی از محصولات پوشاک با هم برای ایجاد یک لباس هماهنگ را نشان می دهد.

در MC هماهنگی پوشاک شامل رنگ، سبک ها، مواد در میان اجزاء و همچنین تناسب اندام مصرف کنندگان و شخصیت آنهاست.

توصیه ها در این سیستم به طور سنتی بر اساس تجربه فروش و پیشنهادهای طراحان توسط داده اکثر مردم صورت می گیرد.

روند MC شامل مراحل زیر است:

1- جمع آوری اطلاعات و یکپارچه سازی پایگاه دانش

2- داده در سیستم خبره تجریه و تحلیل شوند.

3- داده خروجی سیستم خبره



ساختار دانش سیستم خبره پیراهن MC






در یک برنامه پیراهن پیمانکار مدیریت سیستم خبره می تواند بر اساس رنگ و اندازه و نوع پارچه وپوست وشخصیت کسی که انتخاب می کند و پیشنهاد انتخاب اجزا که در حال حاضر در این برنامه وجود دارد باشد .

گزینه اندازه دارای شکل خاصی است گاه بر اساس آن فقط برای کسانی که تناسب اندام دارند مناسب است.



ساختار سیستم خبره پیراهن MC








در مرحله اول اطلاعات مرتبط از جمله : دانش طرح ، رنگ، الگو وغیره بر اساس نیاز های مشتریان در بازار جمع آوری شده است.

در مرحله دوم داده ها تقسیم شده اند و در یک راه معمول تر دستور داده می شوند به عنوان مثال اولویت بالاتر سفارش به معنی توصیه بالاتر است. زمانی که مشتریان گزینه را انتخاب می کنند میتوانند مشاوره ای دریافت کنند که در این مشاوره ضریب آن انتخاب نیز توصیه می شود.

و در مرحله سوم نوع های داده خروجی که مفید و کاربر پسند برای مشتریان برنامه MC (کاربران اصلی این سیستم) هستند ، تعریف می شوند.

این سیستم خبره در درجه اول برای مشتریان MC که می خواهند از این پلت فرم به عنوان ابزار مشاوره برای وابسته کردن محصولات شخصی خودشان استفاده کنند، تهیه شده است.

عملیات سیستم خبره به شرح زیر می باشد:

در مرحله اول ورودی های مشتری از جمله: قد ، وزن ، پوست ،شخصیت وغیره را در یافت می کند پس از آن سیستم به مشتری قالب مناسب و چندین گزینه برای انتخاب رنگ که هر کدام از گزینه ها شامل نمراتی برای رتبه بندی رنگهاست می دهد. اگر اطلاعات ورودی، نرمال نباشد یک راهنما به عنوان اصلاح پیشنهاد برای شکل خاص مشتری می دهد. هنگامیکه مشتری گزینه اول را انتخاب می کند سیستم پیشنهاد می دهد که از گزینه های توصیه شده که شامل : درجه بندی گرایشها ، تازگی و.... است، استفاده کنید که مشتری می تواند یکی را انتخاب کند.

این چرخش ادامه می یابد تا زمانی که سفارش مشتری به پایان برسد.



نتیجه

این سیستم خبره نه می تواند به مشتریان برای دریافت محصولات حرفه ای تر سفارشی کمک کند بلکه به طراحان و شرکت های راه برای درک بهتر کسب و کار خود جهت می دهد.

سیستم خبره MC بدون نظر متخصص سیستم می تواند محصولات جذاب تر و حرفه ای تر داشته و موجب رضایت مشتری و در نتیجه باعث کاهش هزینه می شود.

تناسب اندام در این سیستم نکته بسیار مهم محسوب می شود.

چون مد در حال تغییر است سیستم خبره باید به اندازه کافی انعطاف پذیر و قابل تجدید نظر باشد.

منبع

ويرايش شده توسط Astaraki; ۰۸-۹-۱۳۹۰ در ساعت ۰۹:۱۰ بعد از ظهر
Astaraki آفلاين است   پاسخ با نقل قول
از Astaraki تشكر كرده است:
behrouz6763 (۰۵-۱۹-۱۳۹۰)

  #ADS
نشان دهنده تبلیغات
تبليغگر
 
 
 
تاريخ عضويت: -
محل سكونت: -
سن: 2010
پست ها: -
 

نشان دهنده تبلیغات is online  
پاسخ



كاربران در حال ديدن تاپيک: 1 (0 عضو و 1 مهمان)
 

قوانين ارسال
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلکها فعال است
كد [IMG] فعال است
كدهاي HTML غير فعال است
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال




زمان محلي شما با تنظيم GMT +3.5 هم اکنون ۱۲:۲۱ بعد از ظهر ميباشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.1.0 ©2007, Crawlability, Inc.

Teach and Learn at Hexib | Sponsored by www.Syavash.com and Product In Review

استفاده از مطالب انجمن در سایر سایت ها، تنها با ذکر انجمن هوش مصنوعي به عنوان منبع و لینک مستقیم به خود مطلب مجاز است

Inactive Reminders By Icora Web Design