تعيين مشتركين خوش حساب تلفنهاي ثابت شركت مخابرات
تعيين مشتركين خوش حساب تلفنهاي ثابت شركت مخابرات
خلاصه مقاله:
يكي از معضلات مشتركين تلفنهاي ثابت، قطعي تلفنها به علت عدم پرداخت به موقع قبض تلفن است كه شركت مخابرات را به مشخص نمودن سياستهايي براي تعيين زمان قطعي تلفن ها واداشته است . اين سياستها در مورد همه مشتركين يكسان ميباشد. در حاليكه امروزه با ابزارهاي تكنولوژيك در دسترس مي- توان با تحليل رفتار مشتريان، به علتهاي عمل ايشان پي برده و سياستهاي مناسبي را در موردشان اتخاذ نمود. در اين مقاله با استفاده از چهار الگوريتم به بررسي مشتريان پرداخته و نتايج آنها را در جهت يافتن مناسبترين الگوريتم براي تعيين زمان قطعي تلفنهاي ثابت شركت مخابرات با يكديگر مقايسه نموده ايم .الگوريتمهاي مورد بررسي الگوريتم شبكههاي بيزي، الگوريتم درخت تصميم c5 الگوريتم درخت تصميم quest الگوريتم درخت تصميم c&r ميباشد. با استفاده از اين الگوريتمها به دنبال تقسيم مشتريان به دو دسته خوش حساب و بد حساب ميباشيم. دادههاي آزمايشي استفاده شده، داده هاي واقعي مربوط به شركت مخابرات شهرستان بروجرد ميباشد.
كلمات كليدي:
داده كاوي، مشتركين شركت مخابرات، پيش بيني، الگوريتم شبكه هاي بيزي، درخت تصميم.
|