انجمن را در گوگل محبوب کنيد :
تبليغات سايت
Iranian Association for the Advancement of Artificial Intelligence
۰۸-۱۸-۱۳۹۰, ۱۲:۴۵ قبل از ظهر
#11 (لینک دائم )
عضو جدید
تاريخ عضويت: آبان ۱۳۹۰
محل سكونت: khozestan
پست ها: 4
تشكرها: 0
1 تشكر در 1 پست
سلام. من میخوام مقالهای در خصوص پیدا کردن کوتاهترین مسیر درشبکه توسط الگوریتم کلونی مورچه بنویسم لطفا راهنمایم کنید اگه پروژه یا مقاله ای در این خصوص هست واسم بذارید.ممنون از لطفه دوستان
#ADS
نشان دهنده تبلیغات
تبليغگر
تاريخ عضويت: -
محل سكونت: -
سن: 2010
پست ها: -
۰۸-۱۸-۱۳۹۰, ۰۳:۱۲ قبل از ظهر
#12 (لینک دائم )
Active users
تاريخ عضويت: مرداد ۱۳۹۰
پست ها: 58
تشكرها: 120
176 تشكر در 52 پست
My Mood:
نقل قول:
نوشته اصلي بوسيله
fandogh2011
سلام. من میخوام مقالهای در خصوص پیدا کردن کوتاهترین مسیر درشبکه توسط الگوریتم کلونی مورچه بنویسم لطفا راهنمایم کنید اگه پروژه یا مقاله ای در این خصوص هست واسم بذارید.ممنون از لطفه دوستان
سلام
لطفا به پست زیر یه سری بزنید.
Artificial Intelligence - هوش مصنوعی - نمايش پست تنها - ليست تمام مقالات فارسی الگوريتم کلوني مورچه ها
در ضمن در اولین صفحه این تاپیک هم یکسری کد تو این زمینه قرار داده شده.
ويرايش شده توسط en_ahmad; ۰۸-۱۸-۱۳۹۰ در ساعت ۰۳:۱۹ قبل از ظهر
از en_ahmad تشكر كرده است:
۰۸-۱۸-۱۳۹۰, ۰۳:۱۳ قبل از ظهر
#13 (لینک دائم )
Active users
تاريخ عضويت: اسفند ۱۳۸۸
محل سكونت: (Azarbaycan(tabriz
پست ها: 76
تشكرها: 428
191 تشكر در 57 پست
My Mood:
نقل قول:
نوشته اصلي بوسيله
fandogh2011
سلام. من میخوام مقالهای در خصوص پیدا کردن کوتاهترین مسیر درشبکه توسط الگوریتم کلونی مورچه بنویسم لطفا راهنمایم کنید اگه پروژه یا مقاله ای در این خصوص هست واسم بذارید.ممنون از لطفه دوستان
سلام
---
Ant Colony Optimization and its Application to
Adaptive Routing in Telecommunication Networks
A Position Based Ant Colony Routing
Algorithm for Mobile Ad-hoc Networks
__________________
با خدا باش وپادشاهی کن ..... بی خدا باش وهر چه خواهی کن...!
---
---
من بیر ایران توركو و ایران آذربایجانیندا یاشیان آدلی سانلی و ایرانا بویوك آدلار قازانان بیر توركم ....!!
و ایفتیخاریم بودور تورک قیزیام
URMU LAKE IS THIRSTY
از ayfer.a11 تشكر كرده است:
۱۲-۵-۱۳۹۰, ۰۳:۵۴ بعد از ظهر
#14 (لینک دائم )
عضو فعال
تاريخ عضويت: فروردين ۱۳۹۰
پست ها: 10
تشكرها: 0
0 تشكر در 0 پست
سلام میشه مقاله انگلیسی ای که از روی اون کد الگوریتم بهینه سازی کلونی مورچه ها برای حل مسأله فروشنده دوره گرد رو پیاده سازی کردید هم روی سایت بگذارید یا اسمش رو بگید؟
۱۲-۶-۱۳۹۰, ۰۹:۵۴ بعد از ظهر
#15 (لینک دائم )
عضو فعال
تاريخ عضويت: آبان ۱۳۸۹
پست ها: 16
تشكرها: 2
12 تشكر در 6 پست
My Mood:
سلام
من کد اول رو از سایت متلب و کد دوم رو از سایت eca گرفتم
امیدوارم براتون مفید باشه
موفق باشید
از luckygirl تشكر كرده است:
۱۲-۷-۱۳۹۰, ۰۶:۳۲ بعد از ظهر
#16 (لینک دائم )
عضو جدید
تاريخ عضويت: اسفند ۱۳۸۹
پست ها: 1
تشكرها: 1
2 تشكر در 1 پست
نقل قول:
نوشته اصلي بوسيله
Reyhane
كد:
import java.applet.*;
import java.util.*;
import java.awt.*;
import java.net.*;
import java.io.*;
public class TSP extends Applet implements Runnable {
public int NCITY = 5;
public int NGEONEURON;
public static final double COUNTRY = 1.00;
public static final double NEAR = 0.05;
public static final Color bkC = new Color(0x000090);
public static final Color bk2C = new Color(0x000050);
public static final Color lnC = new Color(0xff0000);
public static final Color ln2C = new Color(0xcccc00);
public static final Color fgC = new Color(0xffffff);
public Image homeI,offscreen;
public int imagewidth ,imageheight;
public Thread animator = null;
public boolean please_stop = false;
Font mF = new Font("Courier", Font.BOLD, 12);
Font sF = new Font("Courier", Font.BOLD, 8);
public int counter;
public City city[];
public geoNeuron gn[];
public double r[][];
public double theta, phi, momentum;
public Scrollbar cscroll;
///////////////////////////////////////////////////////////////////
//
// Init section
//
///////////////////////////////////////////////////////////////////
public void kohonenInit(){
theta = 0.5;
phi = 0.5;
momentum = 0.995;
NCITY = cscroll.getValue()/10;
NGEONEURON = NCITY*2;
//URL url;
//homeI = this.getImage(this.getDocumentBase(), "home.gif");
city = new City[NCITY];
for(int i = 0; i<NCITY; i++) city[i] = new City(Math.random()*COUNTRY, Math.random()*COUNTRY);
double alpha = 0.0;
gn = new geoNeuron[NGEONEURON];
for(int i = 0; i<NGEONEURON; i++){
gn[i] = new geoNeuron(0.5+0.5*Math.cos(alpha),0.5+0.5*Math.sin(alpha));
alpha += Math.PI *2.0 / (double)(NGEONEURON);
}
r = new double[NGEONEURON][NGEONEURON];
makeR(theta);
counter = 0;
}
///////////////////////////////////////////////////////////////////
//
// Problem section
//
///////////////////////////////////////////////////////////////////
public void makeR(double th){
//System.out.println("");
for(int i=0; i<NGEONEURON; i++){
r[i][i]= 1.0;
for(int j=i+1; j<NGEONEURON; j++){
r[i][j] = Math.exp( -1.0 * ( gn[i].dist(gn[j])*gn[i].dist(gn[j]) )/(2.0*th*th));
r[j][i] = r[i][j];
//System.out.print(" "+r[i][j]);
}
//System.out.println("");
}
}
// The body of the animator thread.
public void run() {
int idx,j;
double x1,x2,mindist;
int count = 0;
while(!please_stop) {
counter++;
// CHOSE A RANDOM PATTERN
idx = (int)(Math.random()*NCITY);
x1 = city[idx].x+(Math.random()*NEAR)-NEAR/2;
x2 = city[idx].y+(Math.random()*NEAR)-NEAR/2;
city[idx].choose++;
// SEARCH FOR MINIMAL
mindist = 100000.0;
j = -1;
for(int i=0; i<NGEONEURON;i++){
double d = (x1 - gn[i].wx)*(x1 - gn[i].wx) + (x2 - gn[i].wy)*(x2 - gn[i].wy);
//double d = x1*gn[i].wx + x2*gn[i].wy;
//System.out.println("d="+d);
if(d < mindist){
mindist = d;
j = i;
}
}
gn[j].update++;
// UPDATE WEIGHTS
for(int i=0; i<NGEONEURON;i++){
gn[i].wx += (phi * r[i][j] * (x1 - gn[i].wx));
gn[i].wy += (phi * r[i][j] * (x2 - gn[i].wy));
}
// DECREASE LEARNING PARAMETERS
phi *= momentum;
theta *= momentum;
// RE-COMPUTE r MATRIX
makeR(theta);
// PLOT RESULT EVERY 10 SESSIONS
count = (count++)%10;
if(count==0){
//System.out.println("theta = "+theta+" phi = "+phi);
paint(this.getGraphics());
// Call Garbage Collect
//System.gc();
try {Thread.sleep(10);} catch (InterruptedException e){};
}
}
animator = null;
}
///////////////////////////////////////////////////////////////////
//
// Functional section
//
///////////////////////////////////////////////////////////////////
public void init() {
cscroll = new Scrollbar(Scrollbar.HORIZONTAL,NCITY*10, 10, 30, 200);
cscroll.setLineIncrement(10);
cscroll.setPageIncrement(10);
add(cscroll);
kohonenInit();
}
private int toXReal(double val){int w = this.size().width;return (int)(val *((double)w/2.0-50.0) / COUNTRY +25.0);}
private int toYReal(double val){int h = this.size().height;return (int)(val *((double)h-50.0) / COUNTRY +25.0);}
private int to2XReal(double val){int w = this.size().width;return (int)((double)w/2.0 + val *((double)w/2.0-50.0) / COUNTRY +25.0);}
private int to2YReal(double val){int h = this.size().height;return (int)(val *((double)h-50.0) / COUNTRY +25.0);}
public void paintLeft(Graphics g) {
Dimension size = this.size();
int w = size.width, h = size.height;
g.setFont(mF);
// CLEAR ALL
g.setColor(bkC);
g.fillRect(0, 0, w, h);
// DRAW GRID
g.setColor(bk2C);
for(double i=0; i<=COUNTRY; i+=(COUNTRY/20.0)){
g.drawLine(toXReal(0.0),toYReal(i),toXReal(COUNTRY),toYReal(i));
g.drawLine(toXReal(i),toYReal(0.0),toXReal(i),toYReal(COUNTRY));
}
//DRAW PATH
g.setColor(lnC);
for(int i=0; i<NGEONEURON; i++){
g.drawLine( toXReal(gn[i].wx),toYReal(gn[i].wy),
toXReal(gn[(i+1)%NGEONEURON].wx),toYReal(gn[(i+1)%NGEONEURON].wy) );
g.drawString(""+i+"-"+(gn[i].update*100/counter)+"%",toXReal(gn[i].wx),toYReal(gn[i].wy));
}
g.setColor(fgC);
// DRAW CITYS
for(int i=0; i<NCITY; i++){
g.drawOval( toXReal(city[i].x)-4, toYReal(city[i].y)-4,8,8);
g.drawString(""+i+"-"+(city[i].choose*100/counter)+"%",toXReal(city[i].x),toYReal(city[i].y)+8);
}
}
public void paintRight(Graphics g) {
Dimension size = this.size();
int w = size.width, h = size.height;
// CLEAR ALL
g.setColor(bkC);
g.fillRect(0, 0, w, h);
g.setFont(sF);
// DRAW CITYS
g.setColor(fgC);
for(int i=0; i<NCITY; i++){
g.drawOval( to2XReal(city[i].x)-4, to2YReal(city[i].y)-4,8,8);
//g.drawString("["+city[i].wx+";"+gn[i].wy+"]",to2XReal(gn[i].x),to2YReal(gn[i].y));
}
g.setColor(ln2C);
for(int i=0; i<NGEONEURON; i++)
for(int j=i+1; j<NGEONEURON; j++){
g.drawLine( to2XReal(gn[i].x),to2YReal(gn[i].y),
to2XReal(gn[j].x),to2YReal(gn[j].y));
g.drawString(""+r[i][j],to2XReal((gn[i].x+gn[j].x)/2),to2YReal((gn[i].y+gn[j].y)/2));
//r[i][j] = Math.exp( -1.0 * (double)( gn[i].dist(gn[j])*gn[i].dist(gn[j]) )/(2.0*th));
}
g.setFont(mF);
g.setColor(fgC);
g.drawString("phi="+phi+" theta="+theta,to2XReal(0.0),to2YReal(0.0)+20);
}
public void paint(Graphics g) {
Dimension size = this.size();
int w = size.width, h = size.height;
this.setBackground(bkC);
if ((offscreen == null) || ((imagewidth != w) || (imageheight != h))) {
offscreen = this.createImage(w, h);
imagewidth = w;
imageheight = h;
}
Rectangle clip = new Rectangle(toXReal(0),toYReal(0),toXReal(COUNTRY),toYReal(COUNTRY));
Graphics goff = offscreen.getGraphics();
goff.clipRect(clip.x, clip.y, clip.width, clip.height);
Graphics g1 = this.getGraphics();
g1.clipRect(clip.x, clip.y, clip.width, clip.height);
paintLeft(goff);
g1.drawImage(offscreen, 0, 0, this);
//clip = new Rectangle(to2XReal(0),to2YReal(0),to2XReal(COUNTRY),to2YReal(COUNTRY));
//goff = offscreen.getGraphics();
//goff.clipRect(clip.x, clip.y, clip.width, clip.height);
//g1 = this.getGraphics();
//g1.clipRect(clip.x, clip.y, clip.width, clip.height);
//paintRight(goff);
//g1.drawImage(offscreen, 0, 0, this);
clip = null;
goff = null;
g1 = null;
System.gc();
// CLEAR ALL
g.setColor(bkC);
g.fillRect(w/2+30,0,w/2+130, 20);
g.setColor(fgC);
g.drawString("# of city:"+cscroll.getValue()/10,w/2+30,20);
}
// Start the animation
public void start() {
animator = new Thread(this);
animator.start();
}
// Stop it.
public void stop() {
if (animator != null) animator.stop();
animator = null;
}
// Stop and start animating on mouse clicks.
public boolean mouseDown(Event e, int x, int y) {
// if running, stop it. Otherwise, start it.
if (animator != null){
please_stop = true;
}else{
please_stop = false;
animator = new Thread(this);
kohonenInit();
animator.start();
}
return true;
}
}
سلام.بابت کد ممنون.
ولی کد رو ناقص گذاشتید!!!
کلاس های geoNeuron و City رو جا انداختید.
كد:
public class City{
public double x,y;
public int update,choose;
public City(double x,double y){
this.x = x;
this.y = y;
update = 0;
choose = 0;
}
public double dist(City c){
double dx = this.x - c.x;
double dy = this.y - c.y;
return Math.sqrt(dx*dx + dy*dy);
}
}
كد:
public class geoNeuron{
public double x,y;
public double wx,wy;
public int update,choose;
public geoNeuron(double x,double y){
this.x = x;
this.y = y;
this.wx = Math.random();
this.wy = Math.random();
update = 0;
choose = 0;
}
public double dist(geoNeuron c){
double dx = this.x - c.x;
double dy = this.y - c.y;
return Math.sqrt(dx*dx + dy*dy);
}
public double wdist(geoNeuron c){
double dx = this.wx - c.wx;
double dy = this.wy - c.wy;
return Math.sqrt(dx*dx + dy*dy);
}
}
موفق باشید.
۱۲-۷-۱۳۹۰, ۱۱:۳۸ بعد از ظهر
#17 (لینک دائم )
عضو فعال
تاريخ عضويت: آبان ۱۳۸۹
پست ها: 16
تشكرها: 2
12 تشكر در 6 پست
My Mood:
مرسی بخاطر توجه و تذکرتون...
۰۱-۲۳-۱۳۹۱, ۰۵:۱۸ بعد از ظهر
#18 (لینک دائم )
عضو جدید
تاريخ عضويت: اسفند ۱۳۹۰
پست ها: 9
تشكرها: 15
0 تشكر در 0 پست
سلام
من یه فایل pdf ya ppt در مورد پیاده سازی الگوریتم بهینه سازی کولونی مورچه ها میخوام که یا چند روش رو با هم مقایسه کنه یا روی یه plant الگوریتم کلونی مورچه هارو پیاده سازی کنه
اگه کمکم کنید ممنون میشم
۰۳-۱۷-۱۳۹۲, ۰۷:۵۹ بعد از ظهر
#19 (لینک دائم )
عضو جدید
تاريخ عضويت: خرداد ۱۳۹۲
پست ها: 1
تشكرها: 0
0 تشكر در 0 پست
[salam ye poroje mikham dar morede hoshe masnoei va foroshandey doregard va koloni morchegan mammon misham age komakam konid .ba sepase faravan
۰۴-۱۹-۱۳۹۲, ۱۰:۱۹ قبل از ظهر
#20 (لینک دائم )
عضو جدید
تاريخ عضويت: تير ۱۳۹۲
پست ها: 1
تشكرها: 0
0 تشكر در 0 پست
سلام بچه ها میشه یه مقاله درباره الگوریتم کلونی مورچه ها البته انگلیسی واسه من بفرستید ممنون
كاربران در حال ديدن تاپيک: 1 (0 عضو و 1 مهمان)
قوانين ارسال
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts
كدهاي HTML غير فعال است
آمار
زمان محلي شما با تنظيم GMT +3.5 هم اکنون ۰۲:۵۰ بعد از ظهر ميباشد.
Inactive Reminders By
Icora
Web Design