Artificial Intelligence - هوش مصنوعی  
انجمن را در گوگل محبوب کنيد :

بازگشت   Artificial Intelligence - هوش مصنوعی > متفرقه > سیستم های توصیه گر (Recommender system)


 

تبليغات سايت
Iranian Association for the Advancement of Artificial Intelligence
ارسال تاپيک جديد  پاسخ
 
LinkBack ابزارهاي تاپيک نحوه نمايش
قديمي ۰۲-۱۴-۱۳۹۳, ۱۰:۵۵ قبل از ظهر   #1 (لینک دائم)
Administrator
 
آواتار Astaraki
 
تاريخ عضويت: خرداد ۱۳۸۷
محل سكونت: تهران-کرج!
پست ها: 3,465
تشكرها: 754
16,314 تشكر در 3,125 پست
My Mood: Mehrabon
ارسال پيغام Yahoo به Astaraki
Cool یک چارچوب عمومی برای سیستم های توصیه گر

یک چارچوب عمومی برای سیستم های توصیه گر

در این بخش ما به توسعه یک چارچوب عمومی برای سیستم های توصیه گر خواهیم پرداخت. بدین دلیل آن را عمومی می¬نامیم که این چارچوب مفروضات دیگری از هدف مشترک سیستم های توصیه گر معرفی نمی نماید. با این حال، به رغم انتزاعی بودن آن، همانطور که در پایان این بخش بررسی خواهد شد، این چارچوب به اندازه کافی نیز خاص میباشد به طوری که می توانیم از آن نتایج ثابت و قابل اطمینانی بدست آوریم. هدف ما دستیابی به یک چارچوب منطقی با اصطلاحات مشترک است. هنگامی که تمامی توصیه گرها از عبارات یکسانی استفاده نمایند، ایجاد معیارهای مشترک آسان تر خواهد بود. به منظور ساخت چنین چارچوبی نمی توان انتظار داشت که با توصیه گرهای فردی کار نماییم. در عوض، ما با مجموعه ای از سیستم های توصیه گر کار خواهیم کرد. در طی این سال ها، طرح های متعددی برای طبقه بندی این سیستم ها بوجود آمده اند. معروف ترین آن شامل طبقه بندی آنها به دو دسته می باشد : فیلترینگ تجمعی و فیلترینگ مبتنی بر محتوا ]42[. علاوه بر این، ترکیبی از این دو نیز وجود دارد ]22[،]36[ .
با وجود محبوبیت آنها، این طبقه بندی بسیار وابسته به نوع الگوریتم استفاده شده توسط سیستم توصیه گر می باشد و سیستم های توصیه گر مناسبی را ممکن است در نظر نگیرد. در واقع، برک مجبور به گسترش این طبقه بندی با اضافه کردن دو گروه بیشتر گردیده است: گروه جمعیت شناختی و گروه مبتنی بر دانش]22[.
علاوه بر این، این طبقه بندی نیز نیاز به گسترش مجدد در آینده خواهند داشت.
به منظور درک طیف وسیعی از سیستم های توصیه گر در یک طبقه بندی، نخست ما باید بر روی شایع ترین و ضروری ترین ویژگی ها تمرکز نماییم: باز هم، هدف آنها. تمرکز بر روی این هدف، به عنوان اولین بار در بخش 1 مورد توجه قرار گرفت. ممکن است آن را به دو هدف جزئی جداگانه تقسیم نماییم: (الف) راهنمایی، (ب) فیلتر کردن آیتم های مفید و جالب. بخش اول ممکن است اساسا با رفتاری تعاملی، پویا و بسیار موقتی انجام گردد، در حالی که بخش دوم با یک رفتار تا حدودی مخالف انجام گیرد، دائمی تر و دارای تعامل مستقیم کمتر.
این ما را به معرفی یک طبقه بندی جدید که مبتنی بر آن زیر اهدافی است که یک سیستم توصیه گر خاص بیشتر بر روی آن تمرکز دارد، تشویق می کند. در واقع، در بخش بعد خواهیم دید که رایج ترین سیستم های توصیه گر با ترک تقریبا خودکار یکی از این دو زیر هدف بیشتر تمایل به دیگری دارند. به همین دلیل، به عنوان بخش نخست و اصلی، ما تمام سیستم های توصیه گر ممکن را بسته به اینکه در آن کدامیک از اهداف بیشتر مد نظر قرار گرفته باشد به دو دسته¬¬ی تعاملی و غیر تعاملی به ترتیب طبقه بندی می کنیم.
Astaraki آفلاين است   پاسخ با نقل قول
از Astaraki تشكر كرده است:
alie6798 (۱۱-۲۵-۱۳۹۳)

  #ADS
نشان دهنده تبلیغات
تبليغگر
 
 
 
تاريخ عضويت: -
محل سكونت: -
سن: 2010
پست ها: -
 

نشان دهنده تبلیغات is online  
پاسخ



كاربران در حال ديدن تاپيک: 1 (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهاي تاپيک
نحوه نمايش

قوانين ارسال
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلکها فعال است
كد [IMG] فعال است
كدهاي HTML غير فعال است
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال




زمان محلي شما با تنظيم GMT +3.5 هم اکنون ۰۴:۰۴ بعد از ظهر ميباشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.3
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.1.0 ©2007, Crawlability, Inc.

Teach and Learn at Hexib | Sponsored by www.Syavash.com and Product In Review

استفاده از مطالب انجمن در سایر سایت ها، تنها با ذکر انجمن هوش مصنوعي به عنوان منبع و لینک مستقیم به خود مطلب مجاز است

Inactive Reminders By Icora Web Design