Artificial Intelligence - هوش مصنوعی  
انجمن را در گوگل محبوب کنيد :

بازگشت   Artificial Intelligence - هوش مصنوعی > مقدمات هوش مصنوعی > حل مسائل معروف هوش مصنوعي


 
تبليغات سايت
Iranian Association for the Advancement of Artificial Intelligence
ارسال تاپيک جديد  پاسخ
 
LinkBack ابزارهاي تاپيک نحوه نمايش
قديمي ۰۸-۲۰-۱۳۹۱, ۱۲:۰۸ بعد از ظهر   #71 (لینک دائم)
عضو جدید
 
آواتار far.farzane
 
تاريخ عضويت: آبان ۱۳۹۱
محل سكونت: mashhad
پست ها: 2
تشكرها: 0
0 تشكر در 0 پست
پيش فرض

با سلام
الگوریتم 8پازل رو با استفاده از جستجوی تعمقی تدریجی میخواستم
سپاسگزار میشم اگه راه حل آنرا بگذارید
far.farzane آفلاين است   پاسخ با نقل قول

  #ADS
نشان دهنده تبلیغات
تبليغگر
 
 
 
تاريخ عضويت: -
محل سكونت: -
سن: 2010
پست ها: -
 

نشان دهنده تبلیغات is online  
قديمي ۰۸-۲۱-۱۳۹۱, ۰۶:۴۵ بعد از ظهر   #72 (لینک دائم)
عضو جدید
 
آواتار mgmi
 
تاريخ عضويت: آبان ۱۳۹۱
محل سكونت: تبریز
پست ها: 1
تشكرها: 3
0 تشكر در 0 پست
ارسال پيغام Yahoo به mgmi
پيش فرض

با سلام. خدمت تمام دوستان و عزیزان و با آرزوی اوقات خوش.
خیلی از مطالب استفاده کردم. از تک تک عزیزان ممنونم.
__________________
mgmi
mgmi آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي ۰۹-۷-۱۳۹۱, ۰۶:۲۹ بعد از ظهر   #73 (لینک دائم)
عضو جدید
 
آواتار far.farzane
 
تاريخ عضويت: آبان ۱۳۹۱
محل سكونت: mashhad
پست ها: 2
تشكرها: 0
0 تشكر در 0 پست
پيش فرض

سلام
دوستان ازتون خواهش میکنم اگه کد برنامه 8 پازل رو به روش جستجوی تعقی تدریجی دارین لینکشو قرار بدین
خیلی خیلی ممنون میشم
خیلی هم لازمش دارم خواهش میکنم کمک کنید
ممنون
far.farzane آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي ۰۹-۱۵-۱۳۹۱, ۱۱:۲۶ قبل از ظهر   #74 (لینک دائم)
عضو جدید
 
آواتار sari-1369
 
تاريخ عضويت: آبان ۱۳۹۱
پست ها: 2
تشكرها: 1
0 تشكر در 0 پست
پيش فرض

اساتید لطفا راهنمایی کنند

http://artificial.ir/intelligence/post27050-16.html
sari-1369 آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي ۰۹-۲۳-۱۳۹۱, ۰۸:۳۹ بعد از ظهر   #75 (لینک دائم)
عضو جدید
 
آواتار mahanomah
 
تاريخ عضويت: آذر ۱۳۹۱
پست ها: 3
تشكرها: 0
0 تشكر در 0 پست
پيش فرض

با سلام

لطفا راه حل بهینه در حل مسئله 8 وزیر رو بگید.
در واقع از میان الگوریتم های مختلف، الگوریتم بهینه کدومه و چرا؟
تفاوتش با دیگر الگوریتم ها چیه؟؟؟

لطفا کامل توضیح دهید چونکه برای مقاله درس شیوه میخوامش.

ممنون
mahanomah آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي ۰۱-۵-۱۳۹۲, ۱۲:۱۱ بعد از ظهر   #76 (لینک دائم)
عضو جدید
 
آواتار shima3000
 
تاريخ عضويت: فروردين ۱۳۹۲
پست ها: 2
تشكرها: 0
1 تشكر در 1 پست
پيش فرض

سلام میشه این کدم ک درواقع همین مسئله هس ولی باروش*Aرو برام توضیح بدینننننننننن خواهش

كد:
  Solution of the 8 puzzle.
                Uses A-Star algorithm.
                #include <stdio.h>
                #include <string.h>
                #include <iostream.h>
                #include <math.h>
                #include <stdlib.h>
                #define DOWN 0
                #define UP 1
                #define LEFT 2
                #define RIGHT 3
                #define H2
                struct elementstruct
                {
                  int block[9];
                  char* str;
                  int pathcost;
                  int valid;
                  int totalcost;
                  elementstruct* next;
                };
                int heur(int block[]);
                void prepend(elementstruct* newnode, elementstruct* oldnode, int operator1);
                int goal(int* block);
                int notonqueue(int block[]);
                elementstruct* bestnodefromqueue();
                void print_block(int* block);
                int apply (int* newstate, int* oldstate, int op);
                elementstruct* newelement();
                int op(char);
                char to_char(int i);
                char rep[] = "dulr";
                int notvalid1[4] = { 6, 0, 0, 2 };
                int notvalid2[4] = { 7, 1, 3, 5 };
                int notvalid3[4] = { 8, 2, 6, 8 };
                int applyparam[4] = { +3, -3, -1, +1 };
                int goal_block[9] = { 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8}; //8 indicates no tile
                int maxdepth;
                elementstruct* top;
                int main()
                {
                  int block[9];
                  printf("\nThe Eight Puzzle!\n");
                  printf("\nPlease Enter the initial state of the game \n"
                         " [Represent tiles with numbers 1 to 8, and the blank space as 'x'.\n"
                         " Start writing them from left to right for each row. Start from the topmost row to the bottommost row.\n"
                         " Your final string will look similar to this '1 4 2 3 x 6 7 8 5'.\n"
                         " Do not forget the spaces in between the characters]\n");
                  int i = 0;
                  while(i<9)
                    {
                    char chr;
                    chr = fgetc(stdin);
                    if (chr==32) continue;
                    if (chr=='x') block[i] = 8;
                    else if (chr >= '1' && chr <= '9') block[i] = chr - '1';
                    else { printf("Invalid Input. Example of valid input...2 1 3 4 7 5 6 8 x.", chr); return 1; }
                    i++;
                    }
                  fgetc(stdin); //flush out the end of line character
                  printf("\n Now Enter the Goal State in a similar way. (Typical. 1 2 3 4 5 6 7 8 x): ");
                  i = 0;
                  while(i<9)
                    {
                    char chr;
                    chr = fgetc(stdin);
                    if (chr==32) continue;
                    if (chr=='x') goal_block[i] = 8;
                    else if (chr >= '1' && chr <= '9') goal_block[i] = chr - '1';
                    else { printf("chr=%d. Invalid Input. Example of valid input...2 1 3 4 7 5 6 8 x.",(int) chr); return 1; }
                    i++;
                    }
                  printf("Enter the maximum depth you want to search (<25 is solved quickly): ");
                  scanf("%d", &maxdepth);
                  printf("\nWorking...");
                  top = newelement();
                  for(i=0; i<9; i++)
                    top->block[i] = block[i];
                  top->totalcost = heur(block);
                 
                  elementstruct* newnode = newelement();
                  while (1)
                    {
                      elementstruct* node = bestnodefromqueue();
                      if (node == NULL) {
                    printf("done!\n");
                    printf("There is no solution to this of less than %d depth.\n", maxdepth);
                    printf("Try increasing the depth by 5.\n");
                    printf("If there is no solution within 35-40 depth, the pattern is usually unsolvable.\n\n");
                    break;
                      }
                      else if (goal(node->block)) {
                    char chr[15];
                    printf("done. \nFound the solution of least number of steps (%d).", node->pathcost);
                    printf("\nWant a graphical display of each step? (Y/N)?");
                    scanf("%s", chr);
                    if(chr[0] =='n' || chr[0]=='N') {
                      printf("\n (Move Blank u=up, d=down, l=left, r=right)\n");
                      printf(node->str);
                      printf("\n");
                      break;
                    }
                   
                    int block2[9];
                    for (i=0; i<node->pathcost; i++)
                      {
                        print_block(block);
                        apply(block2, block, op(node->str[i]));
                        for(int j=0; j<=8; j++)
                          block[j] = block2[j];
                      }
                    print_block(block);
                   
                    printf("\nGraphical Display Complete.\nThe steps taken were: (Move blank u=up, d=down, l-left, r=right)\n");
                    printf(node->str);
                    printf("\n");
                    break;
                   
                      }
                      if (node->totalcost > maxdepth) continue;
                      for(i=0; i<=3; i++) {
                    if (apply(newnode->block, node->block, i) == -1)
                      continue;
                    if (notonqueue(newnode->block)) {
                      prepend(newnode, node, i);
                      newnode = newelement();
                      if (newnode==NULL) { printf ("ERROR!! insufficient memory!! Try decreasing depth!"); return 1; }
                    }
                      }
                    }
                    return 0;
                }
                int heur(int* block)
                {
                #ifdef H2
                  int to_return = 0;
                  for(int i=0; i<9; i++)
                    {
                    to_return += abs((i/3) - (block[i]/3));
                    to_return += abs((i%3) - (block[i]%3));
                    }
                  return to_return;
                 
                #else
                  int to_return = 0;
                  for(int i=0; i<9; i++)
                    {
                      if (block[i] != i) to_return++;
                    }
                  return to_return;
                 
                #endif
                }
                void prepend(elementstruct* newnode, elementstruct* oldnode, int op)
                {
                  newnode->next = top;
                  top = newnode;
                  strcpy(newnode->str, oldnode->str);
                  newnode->str[oldnode->pathcost] = rep[op];
                  newnode->str[oldnode->pathcost+1] = 0;
                  newnode->pathcost = oldnode->pathcost+1;
                  newnode->totalcost = newnode->pathcost + heur(newnode->block);
                  if (newnode->totalcost < oldnode->totalcost) newnode->totalcost = oldnode->totalcost;
                }
                int goal(int* block)
                {
                  int* g_block = goal_block;
                  for(int i=0; i<9; i++)
                    if ((*(block++))!=(*(g_block++)))
                      return 0;
                  return 1;
                }
                int notonqueue(int* block)
                {
                  int i,j;
                  elementstruct* t = top;
                 
                  while (t!=NULL)
                    {
                      for(i=0; i<9; i++)
                    if (t->block[i] != block[i]) break;
                      if (i==9) return 0;
                     
                      t = t->next;
                    }
                  return 1;
                }
                elementstruct* bestnodefromqueue()
                {
                  elementstruct* t = top;
                  int min_totalpathcost = 1000;
                  int totalpathcost;
                  elementstruct* to_return = NULL;
                  while (t != NULL)
                    {
                      if (t->valid==1 && t->totalcost < min_totalpathcost)
                    {
                    min_totalpathcost = t->totalcost;
                    to_return = t;
                    }
                      t = t->next;
                    }
                 
                  if (to_return != NULL) to_return->valid = 0;
                  return to_return;
                }
                int apply (int* newstate, int* oldstate, int op)
                {
                  int j;
                  int blank;
                  for (j=0; j<9; j++)
                    if (oldstate[j]==8) { blank=j; break; }
                  if (blank==notvalid1[op] || blank==notvalid2[op] || blank==notvalid3[op])
                    return -1;
                  for (j=0; j<9; j++) 
                    newstate[j] = oldstate[j];
                  newstate[blank] = newstate[blank+applyparam[op]];
                  newstate[blank+applyparam[op]] = 8;
                  return 1;
                }
                elementstruct* newelement()
                {
                  elementstruct* t = new elementstruct;
                  if (t==NULL) return NULL;
                  t->valid = 1;
                  t->str = new char[maxdepth+1];
                  if (t->str ==NULL) return NULL;
                  t->str[0] = 0;
                  t->pathcost = t->totalcost = 0;
                  t->next = NULL;
                  return t;
                }
                void print_block(int* block)
                {
                  printf("\n");
                  printf ("\n-------");
                  printf ("\n|%c|%c|%c|", to_char(block[0]), to_char(block[1]), to_char(block[2]));
                  printf ("\n-------");
                  printf ("\n|%c|%c|%c|", to_char(block[3]), to_char(block[4]), to_char(block[5]));
                  printf ("\n-------");
                  printf ("\n|%c|%c|%c|", to_char(block[6]), to_char(block[7]), to_char(block[8]));
                  printf ("\n-------");
                }
                char to_char(int i)
                {
                  if (i>=0 &&i<=7) return i+'1';
                  else if (i==8) return 'x';
                  else { printf("ERROR in Program!"); return -1; }
                }
                int op(char i)
                {
                switch (i)
                  {
                  case 'd': return 0;
                  case 'u': return 1;
                  case 'l': return 2;
                  case 'r': return 3;
                  default: printf("ERROR!"); return -1;
                  }
                }
shima3000 آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي ۰۱-۲۷-۱۳۹۲, ۰۳:۱۸ بعد از ظهر   #77 (لینک دائم)
عضو جدید
 
آواتار nf_niloo
 
تاريخ عضويت: فروردين ۱۳۹۱
پست ها: 3
تشكرها: 0
1 تشكر در 1 پست
پيش فرض

سلام
کسی از دوستان مساله ی 8puzzel رو با تپه نوردی حل نکرده؟
اگه کسی به زبان c# یا متلب داره بذاره ممنون می شم
nf_niloo آفلاين است   پاسخ با نقل قول
از nf_niloo تشكر كرده است:
shayan_h (۰۲-۲۴-۱۳۹۲)
قديمي ۰۲-۱۶-۱۳۹۲, ۰۹:۲۱ قبل از ظهر   #78 (لینک دائم)
عضو جدید
 
آواتار tina2451
 
تاريخ عضويت: ارديبهشت ۱۳۹۲
پست ها: 2
تشكرها: 0
0 تشكر در 0 پست
پيش فرض

سلام من برنامه معمای هشت به زبان پرولوگ رو با توضیحات میخوام که هر قسمت دقیقا چه کاری انجام میده .سورس برنامه رو دانلود کردم ولی توضیحات رو لازم دارم .ممنون میشم توضیحات رو هم بذارید با تشکر فراوان
tina2451 آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي ۰۲-۱۷-۱۳۹۲, ۰۹:۲۳ قبل از ظهر   #79 (لینک دائم)
عضو جدید
 
آواتار tina2451
 
تاريخ عضويت: ارديبهشت ۱۳۹۲
پست ها: 2
تشكرها: 0
0 تشكر در 0 پست
Smile مهمای 8

سلام .مرسی از اینکه کد معمای 8 رو به زبان پرولوگ گذاشتین.ولی من توضیحات رو هم میخوام.
خط به خط برنامه
ممنون میشم کمکم کنید
tina2451 آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي ۰۲-۲۷-۱۳۹۲, ۱۰:۴۸ بعد از ظهر   #80 (لینک دائم)
عضو جدید
 
آواتار سهرابی
 
تاريخ عضويت: ارديبهشت ۱۳۹۲
پست ها: 3
تشكرها: 0
2 تشكر در 1 پست
پيش فرض

میشه تعداد گرهای تولیدی را در چند جست وجو مقایسه کرد
سهرابی آفلاين است   پاسخ با نقل قول
پاسخ

Tags
8-puzzle



كاربران در حال ديدن تاپيک: 1 (0 عضو و 1 مهمان)
 

قوانين ارسال
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلکها فعال است
كد [IMG] فعال است
كدهاي HTML غير فعال است
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال




زمان محلي شما با تنظيم GMT +3.5 هم اکنون ۱۱:۲۷ بعد از ظهر ميباشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.1.0 ©2007, Crawlability, Inc.

Teach and Learn at Hexib | Sponsored by www.Syavash.com and Product In Review

استفاده از مطالب انجمن در سایر سایت ها، تنها با ذکر انجمن هوش مصنوعي به عنوان منبع و لینک مستقیم به خود مطلب مجاز است

Inactive Reminders By Icora Web Design