تشخیص پول شویی و منابع تأمین مالی تروریستی از طریق داده کاوی
حملات تروریستی از11 سپتامبر 2001 تاییدی بر اهمیت هوش open source است.
تصویب قانون پاتریوت ایالات متحده آمریکا و ایجاد وزارت امنیت داخلی، دوران جدیدی را در استفاده از فناوری اطلاعات و تکنیک های داده کاوی برای تشخیص پول شویی و تامین مالی تروریستی بوجود آورد.
سازمان های مجری قانون به طور سنتی بر فعالیت های پول شویی که از طریق معاملات در بخش خدمات مالی انجام می شود تمرکز دارند. از لحاظ تاریخی ، بانک ها و دیگر موسسات خدماتی مالی،برای اجرای قانون زیر ذره بین هستند.به طور کلی سازمان های اطلاعاتی انجام این کار محدود به پول شویی از طریق درب جلو (موسسات مالی) کرده اند. اما تا به امروز، پول شویی از طریق درب پشت تا حد زیادی نادیده گرفته شده است (قیمت گذاری غیر طبیعی تجارت بین المللی است.)
یکی از قدیمی ترین تکنیک های مورد استفاده برای دور زدن دولت ،استفاده از تجارت بین المللی برای جابجایی پول به صورت ناشناس ، از کشوری به کشور دیگر است.
این انتقال در هر دو صورت واردات یا صادرات می تواند دست آید. اگر محصول وارداتی گران قیمت ، صادر کننده خارجی ارزش متورم برای محصول دریافت می کند و ثروت از وارد کننده های داخلی به صادر کننده خارجی منتقل می شود.معمولا ، از نظر مالی معامله سود آوری برای وارد کننده داخلی نخواهد بود. با این حال ، اگر وارد کننده وصادر کننده داخلی و خارجی ، در معامله تبانی کنند. وهر دو در انتقال پول به کشور خارجی سهیم هستند. در معاملات واردات ممکن است شامل یکی از سه جرم زیر باشد. : تقلب گمرکی ، فرار از پرداخت مالیات و پول شویی.
این تراکنش ها ممکن است جابجایی پول را برای صادر کنندگانی تسهیل کند که آنها عواملی سازمان های تروریستی نیز باشند.
به عنوان مثال از چنین معامله ای است که در شکل 1 همراه با جزئیات.
یک روش جایگزین که برای شستن پول از کشور به یک کشور خارجی استفاده می شود کم ارزش گذاری در صادرات داخلی است. تحقیقات نشان می دهد اکثریت پولی که از ایالات متحده شسته شده از طریق کم ارزش گذاری در صادرات بوده است ، که این روش توسط تروریست ها ترجیح داده می شود و شستن پول به دو دلیل است. اول : اکثر دولت ها ، از جمله دولت آمریکا ، به اندازه کافی تراکنش های صادراتی خود را مانیتور نمی کنند و زیر نظر ندارند
کم ارزش گذاری در صادرات نیز ترجیح داده می شود ، زیرا اجازه می دهد تا تروریست و یا پول شو ، از استفاده از موسسات مالی که ممکن توسط سازمان های دولتی بررسی شوند اجتناب و دوری کنند.پولشو ها پول غیر قانونی خود را به محصولاتی برای خرید محصولات برای نقد کرند در بازار قیمت محصول می باشد تبدیل می کنند.محصولاتی هستند که بعد از صادرات به همدستان و تبانی کنندگاه خارجی، زیر قیمت بازار وارد می شوند.
وارد کننده خارجی صادرات کم ارزش گذاری شده دریافت می کند و مجددا آنها را در بازار در قیمت های واقعی که منعکس کننده ارزش واقعی آنها است می فروشد.
نمونه ای از چنین معامله است جزئیات در شکل 2.
پول ممکن است در یک کشور از طریق واردات محصولی با ارزش کمتر یا صادرات محصولی با ارزش بیشتر شسته شود.اخیرا نگرانی هایی از طرح های قیمت گذاری ای که برای سرمایه گذاری های غیر قانونی القاعده و سازمان های تروریستی در کشور های گوناگون وجود دارد بوجود آمده است.
روش داده کاوی
تجزیه و تحلیل ارزیابی سال 2001 ایالات متحده، داده تولید شده توسط وزارت بازرگانی آمریکا در مورد معاملات واردات و صادرات ، دفتر آمار ، پایگاه تجارت کالا در آمریکا.
این یک پایگاه داده مورد استفاده برای تعیین تراز تجاری ایالات متحده است.
درآمد داخلی خدمات قوانین مالیاتی.
تعریف نمایندگان مستقل برای قیمت های مشکوک، به عنوان کسانی که قیمت واردات آنها بیش از قیمت واقعی واردات و کسانی که قیمت های صادراتی آنها کمتر از قیمت های واقعی صادرات دارند.
آنها در قیمت های انتقال غیر طبیعی بین شرکت های بزرگ تمرکز می کنند در نتیجه انتقال مشمول مالیات درآمد و انحراف قیمت به اجتناب از مالیات بر درآمد / فرار از پرداخت ، پول شویی ، یا تروریستی مرتبط تامین مالی. انحراف مشاهده قیمت نیز ممکن است به علت خطا در بانک اطلاعاتی تجاری آمریکا باشد.
روش محاسبه و تخمین پول از آمریکا نقل مکان کرد
قیمت متوسط ، قیمت چارک پایین و قیمت چارک بالا، برای هر کالای صادر شده و وارد شده از هر کشور تعیین شد.16.390 کد واردات کالا و 8.658 کد صادرات کالا در سال 2001 وجود داشت.
استفاده از تجارت بین المللی برای حرکت پول نامشخص ، از کشوری به کشور دیگر، یکی از قدیمی ترین تکنیک های مورد استفاده برای دور زدن نظارت دولت است. در هر دو صورت بر ارزش نهادن به واردات و یا تحت ارزش نهادن صادرات به این انتقال می تواند دست یابد.
230 کشور در سال های مشابه با ایالات متحده داد و ستد می کنند.
هر رکورد واردات مورد بررسی قرار گرفت و با چارک بالای قیمت مقایسه شد . مقدار دلار معامله ارزیابی برای واردات هر مورد مطالعه قرار گرفت.
به طور مشابه ، نسبت قیمت کمتر چارک هر رکورد صادرات به صادرات کشور خاص مورد بررسی قرار گرفت برای تعیین اینکه آیا آن ارزش را دارد. مقدار دلار برای صادرات هر معامله تحت ارزیابی قرار گرفت.
مقدار دلار از صادرات تمام معملات کم ارزش گذاری شده و تمام معاملات واردات گران قیمت ، برای هر کالا و هر کشور ،جمع آوری شدند. هر کالا برای هر کشور جمع آوری شدند.کل برآورد مالی برای ایالات متحده برای سال 2001 ، $ 156،220،000،000 تعیین شد!
جداول 1 و 2 شامل بانک اطلاعات تجارت کالا انواع نمونه هایی از معاملات غیر طبیعی قیمت از میان هزاران معاملات شناسایی شده در سال 2001 ایالات متحده. مقدار برآورد شده از پول نقل مکان کرد به القاعده.
مقدار پول از ایالات متحده به 25 کشور ظاهر می شود در لیست سازمان دیده بان وزارت امور خارجه منتقل شد.
تخمین زده می شود حدود 4270000000 $. تجارت با پنج کشور آل القاعده در لیست منجر به $ 3650000000 در خارج از ایالات متحده به این کشورها نقل مکان کرد (نگاه کنید به جدول 3).
نتیجه
این برآورد از پول شویی و تروریستی سرمایه گذاری ها در تجزیه و تحلیل داده های تاریخی بر اساس قیمت ها بوده است. زمانی این تحلیل می تواند واقعی باشد که برای تعیین معاملات باید ممیزی شده و محموله های باری که باید بازرسی شود انجام شده باشد.
بازرسی ایالات متحده اکنون مستلزم آن است که اطلاعات فاش شود باید در پیش از بارگیری کالا به گمرک آمریکا، آژانس 24 ساعت از یک پورت خارجی فرستاده شده است. این نیاز به تسهیل زمان واقعی ممیزی و بازرسی از واردات و صادرات غیر طبیعی قیمت کمک خواهد کرد.
ارزیابی موثر از اطلاعات پیروزی در جنگ با تروریسم بسیار مهم و اساسی خواهد بود
بهره گیری از فناوری اطلاعات و تکنیک های داده کاوی اعمال شده به معاملات مالی می تواند کمک به افزایش کیفیت هوش اطلاعات کند.
منبع