Artificial Intelligence - هوش مصنوعی  
انجمن را در گوگل محبوب کنيد :

بازگشت   Artificial Intelligence - هوش مصنوعی > الگوریتم ها > الگوریتم رقابت استعماری (Imperialist Competitive Algorithm)


 
تبليغات سايت
Iranian Association for the Advancement of Artificial Intelligence
ارسال تاپيک جديد  پاسخ
 
LinkBack ابزارهاي تاپيک نحوه نمايش
قديمي ۰۴-۲۱-۱۳۸۹, ۱۰:۲۸ قبل از ظهر   #1 (لینک دائم)
Administrator
 
آواتار Astaraki
 
تاريخ عضويت: خرداد ۱۳۸۷
محل سكونت: تهران-کرج!
پست ها: 3,465
تشكرها: 754
16,337 تشكر در 3,127 پست
My Mood: Mehrabon
ارسال پيغام Yahoo به Astaraki
Question نحوه مقدار دهی اولیه کشورها در الگوریتم رقابت استعماری

نحوه مقدار دهی اولیه کشورها در الگوریتم رقابت استعماری(پرسش و پاسخ مطرح شده)



۱- اول کار مقدار دهی اولیه (Intialization) کشور‌ها با چه مقداری انجام می‌شوند؟ تولید رندم در چه بازه ایی است؟

۲- زاویهٔ theta موقع محاسبهٔ x به چه صورتی تاثیر میگذارد؟

۳- آیا مقدار x که با توزیع یکنواخت (uniform) محاسبه می‌شود، به شکل زیر در متلب محاسبه می‌شود؟
(beta*d*rand)

۴- اگر قرار باشد به امپراتوری‌ای در اول کار مثلاً ۵ مستعمره تعلق بگیرد و ما مثلاً ۱۷ تا مستعمره داشته باشیم، کدام ۵ تا مستعمره به آن تعلق میگیرند؟
..........

پاسخ سوالات فوق:

1) همانگونه که در متن اموزشی بیان شده، تولید x با توزیع یکنواخت در بازه بین صفر و بتا ضربدر d انجام می گیرد. که در ان d فاصله میان مستعمره و امپریالیست است. بتا را نیز معمولاً حدود 2 در نظر می گیریم. وجود ضریب بتا بزرگتر از یک باعث مي‌شود تا کشور مستعمره در حين حرکت به سمت کشور استعمارگر، از جهت‌هاي مختلف به آن نزديک شود.

2) در الگوريتم معرفي شده، با افزودن يک زاويه تصادفي به مسير جذب مستعمرات، انحرافی در مسیر حرکت انجام مي‌گيرد. بدين منظور، در حرکت مستعمرات به سمت استعمارگر، کمي زاويه تصادفي نيز به جهت حرکت مستعمره، اضافه مي‌کنيم. بدين منظور اين‌بار به جاي حرکت به اندازه x، به سمت کشور استعمارگر و در جهت بردار واصل مستعمره به استعمارگر، به همان ميزان، ولي با انحراف theta در مسير، به حرکت خود ادامه مي‌دهيم. theta را به صورت تصادفي و با توزيع يکنواخت در نظر مي‌گيريم (اما هر توزيع دلخواه و مناسب ديگر نيز مي‌تواند استفاده شود). در حالت دو بعدی پیاده سازی این مورد بسیار ساده است. کافی است از ماتریس دوران دو بعدی استفاده کنیم. یعنی بردار کنونی را داریم. بردار موقعیت جدید از ضرب ماتریس دوران به ادهزه theta در ماتریس موقعیت قبلی ایجاد می گردد.

در حالتهای با بعد بزرگتر، این نوع نگاه ممکن است در پیاده سازی (کد نویسی برنامه) کمی پیچیدگی ایجاد کند. به همین منظور می توانیم مولفه های تک تک ابعاد را در اعداد تصادفی متفاوت ضرب کرده و بردار نهایی را نرمالیزه (هم اندازه با بردار اولیه) کنیم. اگر کدهای نوشته شده را ببینید، به همین صورت عمل شده است.

3) بله دقیقاً همین طور هست. باز هم توصیه می شود کد ها را ببینید.

4) این مستعمرات کاملاً تصادفی انتخاب می شوند و هیچ اولویتی بین آنها نیست. تابع randperm در متلب می تواند در انتخاب مستعمرات به ما کمک کند. این تابع جایگشت تصادفی n عدد را به ما می دهد. راهنمای متلب را برای همین موضوع ببینید.



منبع : نحوه مقدار دهی اولیه کشورها در الگوریتم رقابت استعماری

ويرايش شده توسط Astaraki; ۱۰-۷-۱۳۸۹ در ساعت ۰۱:۴۰ بعد از ظهر
Astaraki آفلاين است   پاسخ با نقل قول
از Astaraki تشكر كرده اند:
behrouz6763 (۰۵-۴-۱۳۹۰), Solsal (۰۱-۶-۱۳۹۱)

  #ADS
نشان دهنده تبلیغات
تبليغگر
 
 
 
تاريخ عضويت: -
محل سكونت: -
سن: 2010
پست ها: -
 

نشان دهنده تبلیغات is online  
قديمي ۱۲-۲۰-۱۳۹۰, ۰۱:۳۰ قبل از ظهر   #2 (لینک دائم)
عضو فعال
 
آواتار saeedrad
 
تاريخ عضويت: خرداد ۱۳۹۰
پست ها: 18
تشكرها: 69
0 تشكر در 0 پست
پيش فرض

سلام تول باکس الگوریتم رقابت استعماری را از کجا میشه بدست آورد
با تشکر
saeedrad آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي ۱۲-۲۳-۱۳۹۰, ۱۲:۰۲ قبل از ظهر   #3 (لینک دائم)
عضو فوق فعال
 
آواتار mansor50
 
تاريخ عضويت: خرداد ۱۳۹۰
محل سكونت: مشهد
پست ها: 197
تشكرها: 2
48 تشكر در 42 پست
My Mood: Sepasgozar
پيش فرض

سلام سعید آقای گل
mansor50 آفلاين است   پاسخ با نقل قول
از mansor50 تشكر كرده است:
saeedrad (۱۲-۲۳-۱۳۹۰)
قديمي ۱۲-۲۳-۱۳۹۰, ۰۱:۱۸ قبل از ظهر   #4 (لینک دائم)
عضو فعال
 
آواتار saeedrad
 
تاريخ عضويت: خرداد ۱۳۹۰
پست ها: 18
تشكرها: 69
0 تشكر در 0 پست
پيش فرض

نقل قول:
نوشته اصلي بوسيله mansor50 نمايش پست
سلام سعید آقای گل
سلام استاد
مهربان باهوش وبا استعداد بی نظیر
استاد شما کلاس هوش پیشرفته دوباره برگزار میکنید؟
saeedrad آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي ۱۲-۲۴-۱۳۹۰, ۰۱:۳۸ بعد از ظهر   #5 (لینک دائم)
عضو فوق فعال
 
آواتار mansor50
 
تاريخ عضويت: خرداد ۱۳۹۰
محل سكونت: مشهد
پست ها: 197
تشكرها: 2
48 تشكر در 42 پست
My Mood: Sepasgozar
پيش فرض

:-) سلامت باشی
mansor50 آفلاين است   پاسخ با نقل قول
از mansor50 تشكر كرده است:
saeedrad (۱۲-۲۴-۱۳۹۰)
قديمي ۰۶-۱۵-۱۳۹۱, ۰۵:۴۵ بعد از ظهر   #6 (لینک دائم)
عضو فعال
 
آواتار slicing
 
تاريخ عضويت: آذر ۱۳۹۰
پست ها: 13
تشكرها: 2
1 تشكر در 1 پست
پيش فرض

با سلام
تولباكس ميتوني از لينك زير دانلود كنيد:
محاسبات تکاملی
slicing آفلاين است   پاسخ با نقل قول
از slicing تشكر كرده است:
saeedrad (۰۶-۱۵-۱۳۹۱)
قديمي ۰۱-۱۶-۱۳۹۲, ۱۲:۱۰ بعد از ظهر   #7 (لینک دائم)
عضو جدید
 
آواتار کارشناس ارشد
 
تاريخ عضويت: آبان ۱۳۹۰
محل سكونت: تهران
پست ها: 7
تشكرها: 5
3 تشكر در 2 پست
My Mood: Ghati
پيش فرض

با سلام و خسته نباشید
1 سوال راجع به این الگوریتم داشتم : حرکت مستعمره به سمت امپریالیست یعنی چه ! من نمی فهمم نقطه داده ها که حرکت نمی کنند ،ما میایم یه سری نقطه داده ها رو امپریالیست معرفی می کنیم و با یه معیاری یک سری نقطه داده ها میشن مستعمره این امپریالیست ها. حالا حرکت یعنی چی ؟ یعنی ما زاویه رو عوض کنیم تا بتوانیم مستعمره بهتری پیدا کنیم ؟ لطفا کمی راهنمایی بفرمائید.
با تشکر
کارشناس ارشد آفلاين است   پاسخ با نقل قول
پاسخ



كاربران در حال ديدن تاپيک: 1 (0 عضو و 1 مهمان)
 

قوانين ارسال
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلکها فعال است
كد [IMG] فعال است
كدهاي HTML غير فعال است
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال




زمان محلي شما با تنظيم GMT +3.5 هم اکنون ۰۵:۳۴ بعد از ظهر ميباشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.1.0 ©2007, Crawlability, Inc.

Teach and Learn at Hexib | Sponsored by www.Syavash.com and Product In Review

استفاده از مطالب انجمن در سایر سایت ها، تنها با ذکر انجمن هوش مصنوعي به عنوان منبع و لینک مستقیم به خود مطلب مجاز است

Inactive Reminders By Icora Web Design