Artificial Intelligence - هوش مصنوعی  
انجمن را در گوگل محبوب کنيد :

بازگشت   Artificial Intelligence - هوش مصنوعی > روبوکاپ > شبیه ساز فوتبال دوبعدی


 
تبليغات سايت
Iranian Association for the Advancement of Artificial Intelligence
ارسال تاپيک جديد  پاسخ
 
LinkBack ابزارهاي تاپيک نحوه نمايش
قديمي ۰۶-۲-۱۳۹۰, ۰۲:۰۱ بعد از ظهر   #11 (لینک دائم)
عضو فوق فعال
 
آواتار talalo
 
تاريخ عضويت: ارديبهشت ۱۳۹۰
پست ها: 29
تشكرها: 40
4 تشكر در 3 پست
My Mood: Sepasgozar
پيش فرض مشکل configure

سلام من suse 11.4 نصب کردموقتی configure میزنم خطا میده که permission denied مشکلم از چیه؟
از root سیستمو run میکنم.
talalo آفلاين است   پاسخ با نقل قول

  #ADS
نشان دهنده تبلیغات
تبليغگر
 
 
 
تاريخ عضويت: -
محل سكونت: -
سن: 2010
پست ها: -
 

نشان دهنده تبلیغات is online  
قديمي ۰۶-۹-۱۳۹۰, ۰۳:۰۸ بعد از ظهر   #12 (لینک دائم)
عضو جدید
 
آواتار morteza_m13612000
 
تاريخ عضويت: تير ۱۳۹۰
پست ها: 3
تشكرها: 1
0 تشكر در 0 پست
پيش فرض

akhe mohandest aghavizade pdfeto farsi balad nabudi En neveshti
morteza_m13612000 آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي ۰۸-۶-۱۳۹۰, ۰۸:۲۸ بعد از ظهر   #13 (لینک دائم)
عضو جدید
 
آواتار mohammadali
 
تاريخ عضويت: دي ۱۳۸۹
محل سكونت: IRan
پست ها: 8
تشكرها: 4
2 تشكر در 2 پست
پيش فرض

نقل قول:
نوشته اصلي بوسيله morteza_m13612000 نمايش پست
سلام من از ubontu استفاده می کنم حالا که همه رو به روش بالا نصب کردم موندم چطور اجراش کنم و کجا باید برنامه نوشت
سلام
با دستور rcsoccersim سرور اجرا میشه.
تیم uva رو برای اولین بار باید با دستورات configure/. و make کامپایل کنید و هر بار بعد از تغییر در فایل های تیم ، با دستور make برنامه رو کامپایل میکنید.

دست آخر هم تیم هاتون رو با دستور start.sh/. اجرا میکنید و بازیکن ها وارد زمین میشن.

امیدوارم مشکلتون بر طرف شده باشه.

موفق باشید!
mohammadali آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي ۰۸-۶-۱۳۹۰, ۰۸:۴۰ بعد از ظهر   #14 (لینک دائم)
عضو جدید
 
آواتار mohammadali
 
تاريخ عضويت: دي ۱۳۸۹
محل سكونت: IRan
پست ها: 8
تشكرها: 4
2 تشكر در 2 پست
پيش فرض

نقل قول:
نوشته اصلي بوسيله talalo نمايش پست
سلام من suse 11.4 نصب کردموقتی configure میزنم خطا میده که permission denied مشکلم از چیه؟
از root سیستمو run میکنم.
سلام
لطفاً در همان دایرکتوری که دستور configure/. را میزنید ، دستور ls -la را بزنید و نتیجه را یا برایم با ایمیل بفرستید و یا همینجا قرار دهید.

موفق باشید!
mohammadali آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي ۰۸-۶-۱۳۹۰, ۰۸:۵۰ بعد از ظهر   #15 (لینک دائم)
عضو جدید
 
آواتار mohammadali
 
تاريخ عضويت: دي ۱۳۸۹
محل سكونت: IRan
پست ها: 8
تشكرها: 4
2 تشكر در 2 پست
پيش فرض

نقل قول:
نوشته اصلي بوسيله morteza_m13612000 نمايش پست
akhe mohandest aghavizade pdfeto farsi balad nabudi en neveshti
سلام
اگه منظورتون اینه که چرا راهنماهای بیس به زبان انگلیسی هست ، خوب از اول اینطور بوده و من اون ها رو ننوشتم.

موفق باشید!
mohammadali آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي ۱۲-۱۳-۱۳۹۱, ۰۸:۳۵ بعد از ظهر   #16 (لینک دائم)
عضو جدید
 
آواتار sadegh_anzan
 
تاريخ عضويت: شهريور ۱۳۹۱
پست ها: 1
تشكرها: 3
0 تشكر در 0 پست
پيش فرض

با سلام خدمت دوستان

تیم آنزان حاصل پروژه تحقیقاتی در باشگاه رباتیک آنران ، وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه می باشد که کار خود را از تیرماه 1391 در این باشگاه آغاز نموده است . و این سری اموزش ها مربوط به پیشرفت های این تیم در این مدت است که بروی بیس WrightEagle ریلیز 3 انجام شده است ، می باشد.

برای شروع ابتدا به برسی روبوکاپ و انواع رشته های مزبوط به آن و روند فعالیت آن در ایران می پردازیم که در یک فایل pdf که لینک آن در زیر می باشد قرار گرفته است


در ضمن من هر هفته بخش جدید از اموزش به همرا مطالب دیگر در وب لاگ گروهمون به آدرس زیر قرار می دم
http://www.anzzan.blogfa.com
sadegh_anzan آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي ۰۶-۱۹-۱۳۹۴, ۱۲:۵۰ بعد از ظهر   #17 (لینک دائم)
عضو جدید
 
آواتار mobina.mv.103
 
تاريخ عضويت: شهريور ۱۳۹۴
پست ها: 3
تشكرها: 0
0 تشكر در 0 پست
پيش فرض کمک

نقل قول:
نوشته اصلي بوسيله astaraki نمايش پست
بیس اصطلاحاً به سورس کد های معروفی گفته می شود که توسط تیم های مطرح منتشر می شوند و معمولاً دستورات سطح پایین تر را که مستقیماً با سرور مسابقه در ارتباط هستند را پیاده سازی کرده اند و برنامه نویسی الگوریتم های سطح بالاتر همچون الگوریتم شوت ، پاس و ... را به شما سپرده اند.

بیس های ایرانی و غیر ایرانی معروفی در زمینه ی شبیه سازی فوتبال دو بعدی منتشر شده اند اما بهترین بیس که همواره جهت آموزش از آن استفاده می شود ، uva_base است.

Uva_base در سال 2003 توسط آقای jelle kok نوشته شد ، سپس توسط آقای مهدی نامی برای نسخه 12 و 13 سرور آماده شد که البته ایراداتی داشت که اینجانب آنها را رفع نمودم و شما می توانید نسخه ی بنده را از اینجا دریافت نمایید.

همچنین می توان گفت این بیس دارای کاملترین توضیحات نسبت به بیس های دیگر است که این مستندات را می توانید از لینک های زیر دریافت نمایید:

مستندات و توضیحات با فرمت pdf
مستندات و توضیحات با فرمت chm
راهنمای کاربر

*** متنی که در زیر خواهد آمد ، خلاصه ای است از راهنمای کاربر بیس آقای کوک ***

الگوریتم پیش فرض این بیس این است که سریع ترین بازیکن به توپ ( بازیکن هم تیمی که سریع تر از همه به توپ می رسد. ) توپ را میگیرد و آنرا بدون توجه به فاصله اش از دروازه ی حریف به یکی از گوشه های آن شوت می کند. دیگر بازیکنان به نقطه ی استراتژیک خود ( نقطه ای که با توجه به محل اصلی ( خانه ) بازیکن و محل فعلی توپ محاسبه می شود. ) حرکت می کنند.

برنامه ی اصلی بازیکنان این تیم ( به جز دروازه بان ) در تابع demeer5 ( موجود در فایل playerteams.cpp ) نوشته شده است.

بیس به کلاس های متعددی تقسیم شده است که بعضی از آنها را در زیر به طور خلاصه معرفی می کنم:

- کلاس connection : این کلاس با سوکت مورد نظر ارتباط برقرار می کند و از این طریق پیام ها را به سرور ارسال و یا از سرور دریافت می کند.

- کلاس sensehandler : این کلاس پیام هایی را که از سرور می آیند ، دریافت و تجزیه می نماید. سپس اطلاعات را به کلاس worldmodel ارسال می نماید.

- کلاس acthandler : این کلاس دستوراتی که برنامه می خواهد به سرور بفرستد را دریافت و به دو صورت در داخل یک ساختار داده ی صف ذخیره می نماید ( برای اینکه دستورات به ترتیب انجام گیرند ). سپس با تبدیل تک تک آنها به یک رشته ی کاراکتری ، آنها را به سرور ارسال می نماید.

- کلاس worldmodel : این کلاس شامل تمام اطلاعات زمین و اشیای موجود در آن ( همچون سرعت و موقعیت بازیکنان ، توپ و ... ) که بازیکن در آن لحظه آنها را مشاهده کرده است. ( اطلاعات نسبت به مشاهده ی هر بازیکن می تواند متفاوت باشد. ) بنابراین این کلاس حاوی متد های بسیار زیادی است که دسته بندی آنها را به جلسات آینده موکول می نمایم. ( این کلاس ، یکی از کلاس های مهم و پر کاربرد است. )

- کلاس object : این کلاس شامل اطلاعاتی در مورد تمام اشیای موجود در زمین است که به شش دسته ی زیر تقسیم می شوند:

1- object : یک کلاس کلی برای تعریف متغیر های تمامی اشیا همچون موقعیت شی و ...

1-1- fixedobject : شامل اشیا ثابت موجود در زمین همچون پرچم ها و خطوط می شود که از کلاس object مشتق شده است و هیچ خاصیت اضافه تری نسبت به آن ندارد.

1-2- dynamicobject : این کلاس نیز از کلاس object مشتق می شود و شامل اشیا متحرک زمین می شود و تنها ویژگی که به آن اضافه شده است ، سرعت است.

1-2-1- ballobject : یک زیرکلاس از کلاس اشیا متحرک است که اطلاعاتی را راجع به توپ به ما می دهد و نسبت به لایه ی بالاتر خود ( اشیا متحرک ) هیچ ویژگی اضافه تری ندارد.

1-2-2- playerobject : این کلاس نیز از کلاس اشیا متحرک مشتق شده است و حاوی اطلاعات بازیکنان ( چه هم تیمی و چه رقیب ) است. این کلاس به لایه ی بالاتر خود ویژگی هایی همچون زاویه ی گردن و بدن را اضافه کرده است. یک متغیر بولی در این کلاس وجود دارد که مشخص می کند بازیکن دروازه بان است یا خیر. باید دقت شود که بازیکن مورد نظر ما که اکنون در حال اجرای برنامه است ( مغز بازیکن ما ) از این کلاس استفاده نمی کند.

1-2-2-1- agentobject : این کلاس از کلاس playerobject مشتق شده است که شامل اطلاعاتی در مورد بازیکن فعلی ما ( بازیکنی که این برنامه را اجرا می کند. ) است. اطلاعاتی که به این کلاس نسبت به کلاس بالاتر اضافه شده است شامل استمینا یا انرژی بازیکن و زاویه و کیفیت دید می شود.

- کلاس basicplayer : این کلاس حاوی تمام توانایی ها ( skills ) ای است که بازیکن ما ( بازیکنی که در حال اجراست ) می تواند آنها را انجام دهد. البته باید توجه داشت که اجرا این توانایی ها به حالت محیط اطراف نیز بستگی دارد. ( این کلاس ، یکی از کلاس های مهم و پر کاربرد است. )

- کلاس playersettings : این کلاس حاوی پارامتر هایی است که کلاس basicplayer از آنها استفاده می کند. به عنوان مثال پارامتر dpassendspeed که بیش ترین سرعت توپ را هنگامی که توپ به هم تیمی پاس داده می شود ، مشخص می نماید.

- کلاس player : این کلاس از کلاس basicplayer مشتق شده است و شامل متد هایی است که مشخص می کند در شرایط مورد نظر بازیکن ما چه عملی را انجام دهد. متد های موجود در این کلاس تقریباً از اکثر کلاس های موجود در بیس مانند worldmodel ، playersettings و ... استفاده می نمایند.

- کلاس formations : این کلاس حاوی اطلاعاتی در مورد فرمیشن ( چینش تیم ) های معتبر به همراه تابعی برای مشخص کردن مکان ( نقطه ی ) استراتژیک بازیکن است.

- کلاس serversettings : این کلاس حاوی تمام پارامتر هایی از سرور فعلی است که از آن استفاده می شود همانند پارامتر player_speed_max که نهایت سرعت یک بازیکن را مشخص می کند. مقدار دهی این پارامتر ها اولین بار توسط سرور بعد از اینکه بازیکن به سرور متصل شد انجام می شود.

- کلاس soccertypes : این کلاس حاوی تمام متغیر های شمارشی ( enumeration ) است که انوع مختلفی را که در زمین شبیه سازی فوتبال استفاده می شوند را معرفی می کنند. ( این کلاس ، یکی از کلاس های مهم و پر کاربرد است. )

- کلاس soccercommands : این کلاس تمام اطلاعات لازم جهت ساخت یک دستور که بتوان آنرا به سرور ارسال کرد را دارد.

- کلاس vecposition : این کلاس حاوی نمایشی برای مختصات (x,y) است و همچنین حاوی متد هایی برای اعمال بر روی این مختصات است.

- کلاس line : این کلاس شامل نمایشی برای خط ax+by+c=0 است و در آن می توان به دو صورت یک خط را تعریف کرد ، به کمک دو نقطه و یا با یک نقطه و یک زاویه. همچنین این کلاس حاوی متد های دیگری نیز هست.

- کلاس circle : این کلاس شامل نمایشی برای یک دایره و متد هایی برای اعمال بر روی آن است.

- کلاس rectangle : این کلاس شامل نمایشی برای یک مستطیل و متد هایی برای اعمال بر روی آن است.

برای کسب اطلاعات بیش تر می توانید به مقاله ی مربوطه مراجعه نمایید.


سلام خانم ستاره خوب هستید ....میشه لینک های دانلو رو دوباره بارگذاری کنید اون فالیها رو .اخه میگه نات فوند مرسی .شما تیم مرصاد یا نمسیس رو دارید ؟ ممنون
mobina.mv.103 آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي ۰۶-۱۹-۱۳۹۴, ۱۲:۵۱ بعد از ظهر   #18 (لینک دائم)
عضو جدید
 
آواتار mobina.mv.103
 
تاريخ عضويت: شهريور ۱۳۹۴
پست ها: 3
تشكرها: 0
0 تشكر در 0 پست
پيش فرض

نقل قول:
نوشته اصلي بوسيله mohammadali نمايش پست
سلام
با دستور rcsoccersim سرور اجرا میشه.
تیم uva رو برای اولین بار باید با دستورات configure/. و make کامپایل کنید و هر بار بعد از تغییر در فایل های تیم ، با دستور make برنامه رو کامپایل میکنید.

دست آخر هم تیم هاتون رو با دستور start.sh/. اجرا میکنید و بازیکن ها وارد زمین میشن.

امیدوارم مشکلتون بر طرف شده باشه.

موفق باشید!


سلام یشه یک ایمیل یا اره ارتباطی به من بدید با شما تماس بگیرم ؟ تشکر مینگم
سوسرس تیم مرصاد - نمسیس دارید ؟
mobina.mv.103 آفلاين است   پاسخ با نقل قول
پاسخ



كاربران در حال ديدن تاپيک: 1 (0 عضو و 1 مهمان)
 

قوانين ارسال
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلکها فعال است
كد [IMG] فعال است
كدهاي HTML غير فعال است
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال




زمان محلي شما با تنظيم GMT +3.5 هم اکنون ۱۱:۵۸ قبل از ظهر ميباشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.1.0 ©2007, Crawlability, Inc.

Teach and Learn at Hexib | Sponsored by www.Syavash.com and Product In Review

استفاده از مطالب انجمن در سایر سایت ها، تنها با ذکر انجمن هوش مصنوعي به عنوان منبع و لینک مستقیم به خود مطلب مجاز است

Inactive Reminders By Icora Web Design