پردازش پرسش هاي زبان طبيعي در حوزه كالا فروشي
پردازش پرسش هاي زبان طبيعي در حوزه كالا فروشي
خلاصه مقاله:
آخرين مدل از فروش كالا در تجارت الكترونيك، مدل هاي نسل سوم هستند كه خريد مقايسه اي را در اختيار كاربران قرار ميدهند به نحوي كه اطلاعات كالاهاي فروشندگان مختلف را از پايگاه داده آنان جمع آوري نموده و بصورت مقايسه اي به كاربران ارايه مي دهند. هر چند كه اين سناريو ، كار را براي كاربرا ساده تر نموده است اما هنوز در واسطه هاي كاربر مدل هاي نسل سوم نقص هايي وجود دارد. ازجمله اينكه اين امكان وجود مندارد كه كاربر پرسش خود را به زبان ساده و طبيعي خود مطرح ساخته و پاسخ آن را بگيرد و بايد از كلمات كليدي منطبق بر منطق از پيش ساخته واسط كاربر سيستم هاي نسل سوم استفاده نمايند. در اين مقاله، ما سيستمي را در حوزه فروش كالا طراحي و پيشنهاد مي نماييم كه قابليت برقراري ارتباط با كاربران به زبان ساده و طبيعي را داراست.
كلمات كليدي:
خريد مقايسه اي ، پرسش و پاسخ ، تشابه معنايي ، معادل معنايي
|