آنچه باید نسبت به آن در مورد تابلو سازی توجه نمود.
تابلویی که برای سر درب یک فروشگاه، مغازه، شرکت یا دفتر کاری تهیه می شود، شناسنامه آن به شمار می آید که نسبت به مناسب بودن، هماهنگ بودن آن با نام تجاری و زیبا بودن آن باید دقت لازم را داشت. در این مقاله اطلاعات بسیار جامع و کاملی در مورد
تابلوسازی و تابلو تبلیغاتی از جمله
تابلو چلنیوم ، تابلو برجسته ، تابلو استیل و مواد استفاده و اطلاعات تکمیلی در همین مورد برای شما عزیزان تهیه کرده ایم که در ادامه می خوانید.
آنچه باید نسبت به آن در مورد تابلو سازی توجه نمود به شرح زیر می باشد:
نورپردازی زیبا و مناسب و استفاده از افکت های نوری مختلف در تابلو تبلیغاتی
نوع تابلو تبلیغاتی و تعیین چهارچوبی کلی و مناسب برای آن
حجیم سازی تابلو سازی و استفاده از زمینه های خاص
رنگ آمیزی و انتخاب رنگ متناسب تابلو تبلیغاتی
نورپردازی زیبا و مناسب و استفاده از افکت های نوری مختلف
نور پردازی و استفاده از افکت های نوری مناسب که در انواع مختلفی قابل استفاده می باشد، در زیبایی تابلوتبلیغاتی مورد نظر شما به ویژه تابلو چلنیوم که به نورپردازی و روشنایی نیاز زیادی دارد، تاثیر می گذارد. برخی تابلو ها مانند تابلو های نئون و LED نور جز لاینفک آن ها بوده و لازمه استفاده از چنین تابلویی افکت های نوری می باشد. دوام و به صرفه بودن استفاده از تابلوهایی که نیاز به منبع تغذیه ای برای تامین روشنایی آن ها می باشد اهمیت دارد، بنابراین به ان توجه داشته باشید و درباره آن تحقیق کنید. برخی تابلوها مانند تابلو چلنیوم روشنایی و نورپردازی بخشی از ان محسوب می گردد که زیبایی و جذابیت آن را دو چندان می کند. تابلوهای فلکسی و لایت باکس نیز مانند تابلو چلنیوم با نورپزدازی زیباتر و چشمگیرتر می شوند. نورپردازی در تابلوهای تبلیغاتی همچون بنرها نیز اهمیت چندانی ندارد.
نوع تابلو سازی و تعیین چهارچوبی کلی و مناسب برای آن
برای آن که از یک تابلو مناسب و زیبا بهره ببرید، لازم است متناسب با نوع حرفه و شغل خود چارچوبی برای آن تعریف کنید. اگر برای استفاده از تابلو مورد نظر خود از یک متخصص در این زمینه کمک بخواهید، در انتخاب بهترین نوع تابلوتبلیغاتی با هزینه و فضایی مناسب موفق خواهید بود.
بهترین و مهمترین فاکتور استفاده از نوشته هایی است که مختصر، کارا، پر اهمیت، قابل درک و مفهومی باشد. با توجه به موقعیت مکانی که شرکت یا مغازه شما قرار گرفته است، انتخاب متن و تصاویری که در آن به کار می رود، متغییر خواهد بود.
رعایت چنین اصولی انتخاب برتر و عالی را برای شما فراهم می آورد؛ بنابراین در تابلو سازی به این نکات توجه باشید و چارچوبی مناسب را در نظر بگیرید و از قبل طراحی کنید و بدون هیچ تردیدی با متخصصین این حرفه مشورت داشته باشید. یکی از نمونه تابلوهایی که قطعا تابلو سازی های تبلیغاتی بزرگ و معتبر به شما پیشنهاد خواهند داد، ساخت تابلو چلنیوم است.
حجیم سازی تابلو سازی و استفاده از زمینه های خاص
دادن بعد به تابلوها از ایده هایی است که جای کار بسیاری در عرصه تبلیغاتی تابلو سازی دارد. صنعت چاپ سه بعدی از جمله خلاقیت ها و نوآوری ها در این زمینه می باشد. تابلو چلنیوم، تابلو فلز، تابلو استیل ، تابلو کامپوزیت و پلاستیک از انواع تابلو سازی هستند که داری حجم و بعد می باشند. پردازش نور در این نمونه تابلو به اثر بعد و حجمی که به آن ها داده می شود مؤثر است. استفاده از یک پس زمینه مناسب برای بازتاب نورپزدازی و بعد و حجمی که به تابلو های برجسته همچون تابلو چلنیوم داده می شود، تاثیر خاص و زیبای خود دارد.
رنگ آمیزی و انتخاب رنگ متناسب با تابلو سازی
یکی از عوامل مؤثر و بسیار مهم در تابلو سازی انتخاب رنگی مناسب و جذاب برای جلب مشتریان و مخاطبان شما است که در پس زمینه ای زیبا گنجانده می شود. کمک گرفتن از علم رنگ ها و روانشناسی رنگ ها تاثیر زیادی در دنیای تبلیغات دارد و ذهن و افکار مردم را به خوبی درگیر می سازد. رنگ های اصلی را بشناسید و از ترکیب رنگ های هم خانواده تاثیر بگیرید. همچنین گاهی استفاده از ترکیب رنگ های متضاد خود را نشان می دهد. پس از طراحان گرفیکی با تجربه و تحصیلکرده مشورت بخواهید. ترکیب رنگ های سرد و گرم باید به درستی استفاده شود، برای این کار حتما نیاز به طراحی حرفه ای است تا بتوانید در نهایت به نتیجه ای مطلوب دست یابید. انتخاب رنگ در استفاده از حرف برجسته تابلو چلنیوم ارزش زیادی دارد زیرا این نمونه تابلو به اندازه کافی از زیبایی و درخشندگی برخوردار است و اگر ترکیب رنگی مناسب برای آن به کار بگیرید، یک تابلو چلنیوم زیبا و منحصر به فرد خواهید داشت.
یکی از عوامل تاثیرگذار در شناخت برند و یا محصول شما استفاده از تابلوهای تبلیغاتی از جمله تابلو چلنیوم ، تابلو برجسته ، تابلو استیل و ... می باشد رنگ استفاده شده در این تابلوهای تبلیغاتی و انواع دیگر تبلیغات در دیده شدن تبلیغ شما تاثیر به سزایی دارد، در واقع رنگ ها می توانند بر روی تفکر مشتری در مورد کسب و کار شما تاثیر بگذارند. روانشناسان معتقدند برخی رنگ ها تاثیر بیشتری در ایجاد واکنش های مثبت مشتری دارد.
در انتخاب رنگ تبلیغاتی در تابلوسازی به این نکته توجه داشته باشید که می خواهید رنگ مد نظر شما کیفیت، قدرت، زنانه و یا مردانه بودن محصول شما را تحت تاثیر قرار دهد.
آدرس: تهران پاسداران نگارستان چهارم پ 28 طبقه چهارم واحد 12 تابلوسازی اندیشه آفتاب
نویسنده : تابلوسازی اندیشه افتاب