مزایای استفاده از سیستم های توصیه گر
مزایای استفاده از سیستم های توصیه گر
برخی از مهم ترین مزایای استفاده از سیستم های توصیه گر را در این قسمت ذکر نماییم:
- مبتنی بر بودن بر اطلاعات زنده و واقعی: مهمترین مزیت سیستمهای پیشنهاد دهنده این است که بر اساس فعالیت کاربران و گردآوری رفتار و سلایق آنها عمل میکند. به این ترتیب پیشنهاد آنها بر اساس حدس و گمان نمیباشد.
- عالی برای اکتشاف فضاهای جدید: با استفاده از سیستمهای پیشنهاد دهنده میتوانید به فیلمها، تصاویر و خلاصه کلام مطالبی دست یابید که در حالت عادی شاید هرگز به آنها نمیرسیدید. به این ترتیب افق کاربری شما در وب گسترش مییابد و به جای اتلاف وقت و انرژی برای جستجوی کور و تصادفی در جستجوگرهای وب، وقت خود را صرف استفاده مفید از مطالب جدید خواهید کرد.
- تنظیم شده با خصوصیتهای فردی شما: شما توصیه دوستان نزدیک و اعضای خانواده خود را به خاطر شناخت عمیقی که از شما دارند جدی میگیرید. چرا شما به نظر آنها اعتماد میکنید؟ چون نظر آنها مبتنی بر شناختی است که از شما دارند. به همین ترتیب میتوانید به پیشنهاد سیستمهایی که از خلق و خوی شما آگاهی نسبی بیشتری دارند اطمینان بیشتری داشته باشید. این در حالی است که در وب 1.0 پیشنهادات به صورت تصادفی و در غالب تبلیغات کور به شما ارائه میشد که طبیعتا با ضریب اطمینان بسیار پایینی از سوی شما مواجه میشد.
- همیشه به روز و جدید بمانید: با استفاده از «هوش جمعی» که چکیده رفتار هزاران کاربر مانند خود شماست، میتوانید از جدیدترین و داغترین اتفاقات در زمینههای مورد علاقهتان با خبر بمانید.
- کاهش هزینه نگهداری سازمانی: در سیستمهای پیشنهاد دهنده، با توجه به اینکه کاربران اطلاعات را بر اساس سلایق خود شکل میدهند، دستکاری و مدیریت اطلاعات وبگاه و بهروزرسانی آن توسط خود کاربران انجام میشود. به این ترتیب هزینه نگهداری و سازماندهی وبگاه در مقایسه با وبگاههای سنتی بسیار کمتر است.
|