Artificial Intelligence - هوش مصنوعی  
انجمن را در گوگل محبوب کنيد :

بازگشت   Artificial Intelligence - هوش مصنوعی > پردازش تصویر > پردازش تصوير(Image Processing)


 
تبليغات سايت
Iranian Association for the Advancement of Artificial Intelligence
ارسال تاپيک جديد  پاسخ
 
LinkBack ابزارهاي تاپيک نحوه نمايش
قديمي ۰۵-۱۵-۱۳۹۱, ۰۲:۵۰ بعد از ظهر   #1 (لینک دائم)
عضو جدید
 
آواتار *Are4
 
تاريخ عضويت: تير ۱۳۹۰
پست ها: 2
تشكرها: 0
0 تشكر در 0 پست
پيش فرض ایده ای برای تبدیل یک مسیر نویزی به مسیر صاف

سلام .
من یک نرم افزار ترکینگ توپ در محیط 2 بعدی دارم .تنها مشکل نرم افزار اینه که مسیر به دست آمده از توپ مقداری نویز مختصات Y دارد برای حل مشکل میخوام حذف نویز رو بعد از ترکینگ انجام بدم و شکل مسیر صاف و صوف بشه .مثلا در شکل زیر میخوام مسیر سمت چپ را به مسیر سمت راست تصویر تبدیل کنم .شما چه راه حلی را پیشنهاد میکنید.
http://img4up.com/up2/39433807670336663362.jpg
با تشکر
*Are4 آفلاين است   پاسخ با نقل قول

  #ADS
نشان دهنده تبلیغات
تبليغگر
 
 
 
تاريخ عضويت: -
محل سكونت: -
سن: 2010
پست ها: -
 

نشان دهنده تبلیغات is online  
قديمي ۰۵-۱۵-۱۳۹۱, ۱۰:۵۰ بعد از ظهر   #2 (لینک دائم)
Active users
 
آواتار mahdiii
 
تاريخ عضويت: اسفند ۱۳۸۸
محل سكونت: مشهد
پست ها: 355
تشكرها: 27
167 تشكر در 131 پست
My Mood: Khoshhal
پيش فرض

برای هموارسازی روشهای زیادی موجوده که اگه تو متلب این برنامه رو نوشتین می تونین از توابعش استفاده کنین. تابع smooth. پیش فرضش تابع moving هست اما توابع زیاد دیگری هم داره. می تونی تست کنی ببینی کدوم بهتره برای کارت مثل lowesss , loess , ...
ww1=smooth(X,'moving');
ساده ترین دیدگاه اینه که از مقادیر اطراف برای هر کدوم از داده هات استفاده کنی و ازش میانگین گیری کنی.(میانگین گیری به صورت محلی) این میانگین گیری می تونه با روش میانگین گیری گوسی یا روش ساده متوسط گیری معمولی انجام بشه. موفق باشی
mahdiii آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي ۰۵-۱۶-۱۳۹۱, ۱۲:۱۶ بعد از ظهر   #3 (لینک دائم)
عضو جدید
 
آواتار *Are4
 
تاريخ عضويت: تير ۱۳۹۰
پست ها: 2
تشكرها: 0
0 تشكر در 0 پست
پيش فرض

باتشکر از پاسخ شما.
اما متاسفانه من برنامه رو با c++ نوشتم .
به نظر شما رگرسیون ساده خطی میتونه این مشکل رو حل کنه؟
*Are4 آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي ۰۵-۱۶-۱۳۹۱, ۰۹:۰۹ بعد از ظهر   #4 (لینک دائم)
Active users
 
آواتار mahdiii
 
تاريخ عضويت: اسفند ۱۳۸۸
محل سكونت: مشهد
پست ها: 355
تشكرها: 27
167 تشكر در 131 پست
My Mood: Khoshhal
پيش فرض

نه فکر نکنم. چون رگرسیون خطی تنها می تونه خط برازش یا همون فیت کنه. بنابراین کل داده ها با یک خط جایگزین میشه. همچنین اگه مسیرو به چند زیر مسیر تقسیم کنی و برای هرکدومش این کارو بکنی، مسیرت تبدیل میشه به چند خط شکسته که مناسب نیست چرا که انحناهاشو از دست میده و فرم بدی میگیره. می تونی از مدلهای پیچیده تر استفاده کنی. حتما تو c++ هم کتابخونه هایی برای هموارسازی وجود داره مثلا opencv . یه چندتا اسم توابع هم گذاشتم که می تونی از اونا استفاده کنی ولی اگه می خوای کدشو خودت بنویسی همون طوری که گفتم می تونی برای هر مختصات مسیرت بر اساس یه پنجره، از مختصات مسیر اطرافش استفاده کنی و میانگین گیری کنی. یعنی برای یه نقطه که مثلا در مختصات 20و30 قرار گرفته روی مسیرت بخوای مختصاتشو هموار کنی می تونی از همسایه هاش استفاده کنی که مثلا 20 نقطه در مسیر که نزدیکترین نقاط به این نقطه 20و30 است به همراه خود این نقطه و ازشون میانگین گیری کنی و نتیجه رو بجای 20و30 بگذاری. که مثلا میشه 21و32 و این کارو برای تک تک نقاط انجام بدی. هر چه اندازه پنجرت بزرگتر باشه نقاط بیشتر به هم شبیه میشند و مسیرت بیشتر هموار میشه. می تونی عمل میانگین گیری رو به صورت معمولی انجام بدی یعنی جمع نقاط تقسیم بر تعدادش یا اونو وابسته به فاصله نقاط از نقطه موردنظرت که می خوای اونو تغییر بدی بکنی. مثلا نقاطی که دورتر قرار گرفته اند نسبت به نقطه موردنظرت وزن کمتری در محاسبه میانگین داشته باشند و خود نقطه موردنظرت بیشترین وزنو داشته باشه که جواب بهتری نسبت به روش معمولی میده. این معیارو می تونی به صورت تابع exp تعریف کنی. یه سرچی بزن gaussian smoothing
mahdiii آفلاين است   پاسخ با نقل قول
پاسخ



كاربران در حال ديدن تاپيک: 1 (0 عضو و 1 مهمان)
 

قوانين ارسال
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلکها فعال است
كد [IMG] فعال است
كدهاي HTML غير فعال است
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال




زمان محلي شما با تنظيم GMT +3.5 هم اکنون ۰۲:۴۵ بعد از ظهر ميباشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.1.0 ©2007, Crawlability, Inc.

Teach and Learn at Hexib | Sponsored by www.Syavash.com and Product In Review

استفاده از مطالب انجمن در سایر سایت ها، تنها با ذکر انجمن هوش مصنوعي به عنوان منبع و لینک مستقیم به خود مطلب مجاز است

Inactive Reminders By Icora Web Design