Artificial Intelligence - هوش مصنوعی  
انجمن را در گوگل محبوب کنيد :

بازگشت   Artificial Intelligence - هوش مصنوعی > روبوکاپ > شبیه ساز فوتبال دوبعدی


 

تبليغات سايت
Iranian Association for the Advancement of Artificial Intelligence
ارسال تاپيک جديد  پاسخ
 
LinkBack ابزارهاي تاپيک نحوه نمايش
قديمي ۰۲-۶-۱۳۸۷, ۰۵:۰۱ بعد از ظهر   #1 (لینک دائم)
Administrator
 
آواتار Siavash
 
تاريخ عضويت: ارديبهشت ۱۳۸۷
محل سكونت: تهران
پست ها: 179
تشكرها: 27
437 تشكر در 108 پست
My Mood: Mehrabon
پيش فرض نصب سرور شبیه ساز فوتبال دو بعدی

توجه

تمامی فایل های مورد نیاز در این آموزش به جز پکیج Boost (به علت حجم زیاد) در این فایل موجود است، در صورتی که این فایل را دریافت کنید نیازی به گرفتن فایل هایی که در ادامه ی این آموزش آمده نیست!
پکیج بوست را میتوانید از اینجا بگیرید!

مراحل نصب

برای نصب پکیچ Soccer Simulation شما باید یه کامپیوتر با سیستم عامل لینوکس داشته باشید!

به جای لینوکس میشه از Cygwin توی ویندوز استفاده کرد؟
" خوشبختانه شما می تونید از Cygwin برای نصب و اجرای سرور استفاده کنید! راه دیگه برای نصبش تو ویندوز هم اینه که برنامه ی VMWare Workstation رو نصب کنید و روی اون لینوکس نصب کنید! اینطوری به محیط گرافیکی لینوکس هم توی ویندوز دسترسی خواهید داشت! "
من روی کامپیوتر خودم از Linux Suse 10.1 استفاده کردم، اما شما می تونید از هر کدوم از ورژن های لینوکس چه تو محیط KDE چه محیط Gnome استقاده کنید!
از اینجا به بعد رو باید با یوزر root تولی لینوکس لاگین کنید!
قبل از شروع نصب باید مطمئن شید که gcc روی لینوکستون نصب هست! اگر نیست می تونید از توی سی دی لینوکستون و با استقاده از Software Management توی YaST اونو نصبش کنید یا توی Terminal بزنید:
كد:
yum install gcc
ببخشید، gcc دقیقا چیکار می کنه؟
" gcc یکی از کمپایلر های C هستش که توی لینوکس خیلی استفاده میشه. "
بعد از اینکه مطمئن شدید gcc نصب هست باید یه پکیج دیگه بنام boost رو نصب کنید!
توی این صفحه آموزش نصب این پکیج هست! نصب این پکیج زمان خیلی زیادی می گیره و حدود 1 گیگ هم هارد نیاز داره! البته سرور شبیه ساز فوتبال فقط نیاز به دو تا از Library های اون داره، شما می تونید فقط همون دو تا رو make و make install کنید:
كد:
libboost_filesystem-gcc.so
libboost_program_options-gcc.so
بصورت پیش فرض این Library ها توی /usr/local/lib ذخیره میشن! اما یه مشکلی که وجود داره اینه که اسم این Library ها توی پکیج جدید Boost نسبت به زمانی که Soccer Simulation Server ساخته شده فرق کرده پس باید اسم اونا رو عوض کنیم!
برای این کار به /usr/local/lib برین و اسم دو تا فایل رو با این دوخط دستور عوض کنید:
كد:
mv libboost_filesystem-gcc41-1_34_1.so libboost_filesystem-gcc.so
mv libboost_program_options-gcc41-1_34_1.so libboost_program_options-gcc.so
اگه ورژن Boostای که گرفتین فرق داشته باشه ممکنه اون عدد های آخر فرق کنن!خوب حالا رسیدیم به مرحله ی اصلی یعنی نصب rcssbase و rcssserver که سرور رو تشکیل میدن!
برای این کار باید دو تا پکیج RoboCup Soccer Simulator Base Code و Robocp Soccer Simulator Server رو از اینجا بگیرید!
بعد از گرفتن این دو تا فایل اونا رو توی یه فولدر که دوست دارین قرار بدین و اونا رو Untar کنید! برای Untar کردن کافیه توی Terminal بنویسید:
كد:
Tar --bzip2 -xf FileName
هر دو تا فایل رو با استفاده از این دستور Untar کنید، یادتون نره بجای FileName اسم فایلی که میخواین Untar شه رو بزنید!
بعد از اینکه Untar کردید اول توی فولدر rcssbase-... برید و دستورای زیر رو بزنید:
كد:
./configure make make install
اکثر برنامه ها که با سورس ارائه میشن نصبشون به این شکل هست. ./configure با توجه به مشخصات رایانه و سیستم عاملتون یه MakeFile میسازه و اون MakeFile هم طریقه ی کمپایل شدن فایل ها رو تو خودش داره! وقتی دستور make رو می زنید اون فایل ها کمپایل میشن و make install هم اون فایل ها رو نصب می کنه! ممکنه هر کدوم از این مرحله ها یه مقدار وقت بگیره البته از دفعه قبلی که این کار رو برای boost انجام دادین کمتر وقت می گیره.
حالا برید توی فولدر rcssserver-... و همین دستور هارو برای اون بزنید.
به این ترتیب شما سرور رو نصب کردید! اما سرور چیزی رو به شما نمایش نمیده برای اینکه بتونید فعالیت سرور رو ببینید نیاز به Robocup Soccer Simulator Monitor دارین! و برای اینکه بتونید عملیات سرور و کلاینت رو بعدا دوباره بررسی کنید باید Robocup Soccer Simulator Log Player رو نصب کنید که مثل این میمونه که یه مسابقه ی فوتبال رو رکورد کنید و بعد اونو تماشا کنید!
نصب این دو تا برنامه دقیقا مثل rcssbase و rcssserver هست! یعنی Untar می کنید و توی فولدرشون میرید و اون دستور هارو می زنید!
الآن باید دیگه بتونید پکیج Robocup Soccer Simulator رو بطور کامل اجرا کنید!
برای اینکار اول برید توی فولدر /rcssserver-.../src و بعد توی ترمینال بزنید:
كد:
./rcssserver
اگه ارور گرفتین که گفته دایرکتوری یا فایل مورد نظر موجود نیست و اسم یه .so فایل رو به شما داده وحشت نکنید!
تو بعضی از ورژن های لینوکس این مشکل با یه Restart حل میشه! اما اگر نشد کافیه این کار هارو بکنید!
اگر فرض کنیم پکیچ rcssserver و rcssbase رو توی /home/siavash/rcssserver-11.1.1 و /home/siavash/rcssbase-11.1.0 ریختید این دستور ها رو توی Terminal اجرا کنید:
كد:
cp /home/siavash/rcssbase-11.1.0/rcssbase/conf/.libs/* /home/siavash/rcssserver-11.1.1/src/
cp /home/siavash/rcssbase-11.1.0/rcssbase/net/.libs/* /home/siavash/rcssserver-11.1.1/src/
cp /home/siavash/rcssbase-11.1.0/rcssbase/lib/.libs/* /home/siavash/rcssserver-11.1.1/src/
cp /home/siavash/rcssbase-11.1.0/rcssbase/gzip/.libs/* /home/siavash/rcssserver-11.1.1/src/
یادتون نره /home/siavash/ رو با جایی که سرور و بیس رو نصب کردین عوض کنید! این دستورا در اصل Library هارو در دسترس rcssserver قرار میده! البته راه بهتر این بود که path این فایل هارو به rcssserver بدیم اما این راه برای افرادی که برای اولین بار این کار رو انجام میدن راحت تره!
اگر باز هم با مشکل روبرو شدید لطفا تو همین صفحه گزارش بدین! حالا دوباره میریم سر اجرای سرور!
برای این کار اول برید توی /rcssserver-.../src/ و دستور زیر رو توی Terminal وارد کنید:
كد:
./rcssserver
قاعدتا نباید با پیغام خطا روبرو بشید. حالا باید مونیتور رو اجرا کنید!
برای این کار کافیه به فولدر rcssmonitor-.../src/ برید و توی Terminal بزنید:
كد:
./rcssmonitor
حالا دیگه تنها قسمتی که مونده وصل کردن کلاینت یا کد خودتون هست! می تونید برای شروع این کد رو بگیرید!. که یک نمونه برای شروع هست با نام Trilearn base sources.این برنامه نصبش مثل پکیج های قبلی هست! برای اجراشم کافیه به فولدر trilearn_base_sources-3.3 برید و توی Terminal دستور زیر رو بزنید:
كد:
./start.sh localhost TeamName
واضح هست که باید دو بار این دستور رو تو دو تا صفحه ی Terminal مجزا با دو TeamName مختلف بزنید چون وگرنه یه تیم بدون رقیب توی زمین خواهد بود. برای شروع بازی هم کافیه kick-off رو توی rcssmonitor بزنید! می تونید برای شرکت توی مسابقات همین سورس کد کلاینت رو توسعه بدید یا اینکه از base client های دیگه استفاده کنید! با کمی Search کلاینت هایی به زبون های دیگه مثل Java هم پیدا میشه!
انشاالله در جلسات بعدی درباره ی Objectها و Classهای شبیه سازی فوتبال و طریقه ی کد نویسی برای اون صحبت می کنیم. و البته کمی هم در رابطه با شبیه سازی زلزله که به نظر من خیلی جالب تر هست!

منبع: سیاوش محمودیان - بلاگ - مقدمه ای بر شبیه سازی فوتبال
__________________
Siavash آفلاين است   پاسخ با نقل قول
از Siavash تشكر كرده اند:
sabora (۰۹-۱۹-۱۳۹۰), هانی هاشمی (۱۲-۲۱-۱۳۸۸)

  #ADS
نشان دهنده تبلیغات
تبليغگر
 
 
 
تاريخ عضويت: -
محل سكونت: -
سن: 2010
پست ها: -
 

نشان دهنده تبلیغات is online  
قديمي ۰۷-۲۳-۱۳۸۸, ۰۲:۰۰ بعد از ظهر   #2 (لینک دائم)
عضو جدید
 
آواتار mehdigh
 
تاريخ عضويت: مهر ۱۳۸۸
پست ها: 4
تشكرها: 0
14 تشكر در 2 پست
پيش فرض

این کارها برا چیه؟
چرا از نرم افزار وبتز استفاده نمی کنید
webots
از اینجا
رویاک
mehdigh آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي ۰۸-۱۳-۱۳۸۸, ۰۱:۴۳ بعد از ظهر   #3 (لینک دائم)
عضو جدید
 
آواتار مهندس
 
تاريخ عضويت: مهر ۱۳۸۸
محل سكونت: کرمان
پست ها: 1
تشكرها: 0
0 تشكر در 0 پست
پيش فرض

سلام ممنون از مطلبتون.
چه ارتباطی بین شبیه ساز فوتبال و معماری ربات وجود داره؟
اگه ممکنه در این باره مطلب بفرستید؟
مهندس آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي ۰۷-۲۹-۱۳۸۹, ۰۷:۳۳ بعد از ظهر   #4 (لینک دائم)
عضو فعال
 
آواتار hadi1370
 
تاريخ عضويت: مهر ۱۳۸۹
محل سكونت: Tehran
پست ها: 10
تشكرها: 16
5 تشكر در 4 پست
پيش فرض

سلام
اگه بخوایم با جاوا شروع کنیم باید چی یاد بگیریم؟(لطفا یه منبع برای اون اسم ببرید)
اگه می شه کمی در مورد نوشتن این برنامه ها توضیح بدید ،ممنون میشم! آخه من تازه به این کار علاقه مند شدم و سردرگمم که چه جوری شروع کنم.
hadi1370 آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي ۰۱-۱۲-۱۳۹۰, ۰۴:۵۴ بعد از ظهر   #5 (لینک دائم)
Active users
 
آواتار Farzin680
 
تاريخ عضويت: مهر ۱۳۸۸
محل سكونت: تهران - پراگ
پست ها: 9
تشكرها: 0
7 تشكر در 6 پست
My Mood: Ashegh
پيش فرض

نقل قول:
نوشته اصلي بوسيله hadi1370 نمايش پست
سلام
اگه بخوایم با جاوا شروع کنیم باید چی یاد بگیریم؟(لطفا یه منبع برای اون اسم ببرید)
اگه می شه کمی در مورد نوشتن این برنامه ها توضیح بدید ،ممنون میشم! آخه من تازه به این کار علاقه مند شدم و سردرگمم که چه جوری شروع کنم.
دوست من بهترین سورس ها و بیس هایی که می شود کار شبیه سازی رو روی آنها انجام داد به زبان ++C هستند و خیلی هم قدرتمند ، کامل و قوی هستند و تنها یک بیس اون هم بنام Dinamite که خیلی قدیمی هست به زبان شیرین جاوا وجود دارد .
چه چیزی رو می خواهید توضیح بدهم ؟ دقیقا مشخص بفرمائید که بگم خدمتتون ...

با احترام ...

ويرايش شده توسط Farzin680; ۰۱-۱۲-۱۳۹۰ در ساعت ۰۴:۵۷ بعد از ظهر
Farzin680 آفلاين است   پاسخ با نقل قول
از Farzin680 تشكر كرده است:
Astaraki (۰۱-۱۲-۱۳۹۰)
قديمي ۰۱-۱۲-۱۳۹۰, ۰۴:۵۶ بعد از ظهر   #6 (لینک دائم)
Active users
 
آواتار Farzin680
 
تاريخ عضويت: مهر ۱۳۸۸
محل سكونت: تهران - پراگ
پست ها: 9
تشكرها: 0
7 تشكر در 6 پست
My Mood: Ashegh
پيش فرض

نقل قول:
نوشته اصلي بوسيله mehdigh نمايش پست
این کارها برا چیه؟
چرا از نرم افزار وبتز استفاده نمی کنید
webots
از اینجا
رویاک
دوست من شبیه سازی برای پیش بینی دقیق از کاری است که شبیه سازی در موردش داره انجام میشه . نرم افزاری که شما نام بردید برای شبیه سازی روبات های واقعی خیلی خوب است اما نه برای شبیه سازی روبات های فوتبالیست به تعداد 22 عدد ... در ضمن این نرم افزار داور مسابقه فوتبال و زمین شبیه سازی فوتبال رو نیز ندارد ...


با احترام ...
Farzin680 آفلاين است   پاسخ با نقل قول
از Farzin680 تشكر كرده است:
Astaraki (۰۱-۱۲-۱۳۹۰)
قديمي ۰۱-۱۲-۱۳۹۰, ۰۴:۵۷ بعد از ظهر   #7 (لینک دائم)
Active users
 
آواتار Farzin680
 
تاريخ عضويت: مهر ۱۳۸۸
محل سكونت: تهران - پراگ
پست ها: 9
تشكرها: 0
7 تشكر در 6 پست
My Mood: Ashegh
پيش فرض

نقل قول:
نوشته اصلي بوسيله مهندس نمايش پست
سلام ممنون از مطلبتون.
چه ارتباطی بین شبیه ساز فوتبال و معماری ربات وجود داره؟
اگه ممکنه در این باره مطلب بفرستید؟
تقریبا تنها ارتباطش همون شبیه سازی هستش که سنسورها و بدنه روبات رو شبیه سازی عین واقعیت می کنه

با احترام ...
Farzin680 آفلاين است   پاسخ با نقل قول
از Farzin680 تشكر كرده است:
Astaraki (۰۱-۱۲-۱۳۹۰)
قديمي ۰۲-۸-۱۳۹۰, ۱۰:۵۲ بعد از ظهر   #8 (لینک دائم)
عضو جدید
 
آواتار yaghoob
 
تاريخ عضويت: ارديبهشت ۱۳۹۰
پست ها: 1
تشكرها: 1
0 تشكر در 0 پست
پيش فرض

سلام!اونهای که گفتین نمی تونه بره به لینک دانلود ودانلود کنه؟
yaghoob آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي ۰۶-۹-۱۳۹۰, ۰۳:۰۱ بعد از ظهر   #9 (لینک دائم)
عضو جدید
 
آواتار morteza_m13612000
 
تاريخ عضويت: تير ۱۳۹۰
پست ها: 3
تشكرها: 1
0 تشكر در 0 پست
پيش فرض

بهترین روش برای نصب سرور و مانیتور در فدورا اینه که برین قسمت add remove program بعد در قسمت جستجو robo رو تایپ کنین (البته باید به اینترنت متصل باشید) حالا تمام گزینه ها از جمله سرور و مانیتور و لاگ پلیر دو بعدی رو انتخاب کنید بعد به روشهای بالا که دوستان نوشتن نصب و در نهایت کلید Alt+F2 رو بزنید
morteza_m13612000 آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي ۰۷-۱۱-۱۳۹۴, ۱۱:۵۰ قبل از ظهر   #10 (لینک دائم)
عضو جدید
 
آواتار tkoohi
 
تاريخ عضويت: آبان ۱۳۹۲
پست ها: 2
تشكرها: 1
0 تشكر در 0 پست
پيش فرض

نقل قول:
نوشته اصلي بوسيله مهندس نمايش پست
سلام ممنون از مطلبتون.
چه ارتباطی بین شبیه ساز فوتبال و معماری ربات وجود داره؟
اگه ممکنه در این باره مطلب بفرستید؟
سلام
شبیه ساز فوتبال، تشکیل شده از یک بستر ارتباطاتی که یک سرور هستو چند کلاینت؛ معمولا دو کلاینت به عنوان دو تیم بر روی این بستر به رقابت می پردازند. با توجه به این که شبیه سازهم هست معمولا این محیط این امکانو فراهم می کنه که برنامه های دو تیم با هم به رقابت از نظر هوشمندی و توانمندی بپردازند.
معماری ربات در هنگام طراحی بیشتر معنی پیدا می کنه و تقریبا مفومی جدا از شبیه ساز فوتبال است. هر چند در شبیه ساز فوتبال می شه معماری ای هنگامی طراحی در نظر گرفت که معماری ربات ها رو هم تحت عنوان عامل (agent) در نظر بگیره ولی این دو مفهوم جدای از هم هستند.
برای توضیح بیشتر درباره نحوه ی پیاده سازی و طراحی شبیه ساز فوتبال پیشنهاد می کنم این فیلم رو ببینید.
tkoohi آفلاين است   پاسخ با نقل قول
پاسخ



كاربران در حال ديدن تاپيک: 1 (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهاي تاپيک
نحوه نمايش

قوانين ارسال
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلکها فعال است
كد [IMG] فعال است
كدهاي HTML غير فعال است
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال




زمان محلي شما با تنظيم GMT +3.5 هم اکنون ۰۳:۳۲ قبل از ظهر ميباشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.3
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.1.0 ©2007, Crawlability, Inc.

Teach and Learn at Hexib | Sponsored by www.Syavash.com and Product In Review

استفاده از مطالب انجمن در سایر سایت ها، تنها با ذکر انجمن هوش مصنوعي به عنوان منبع و لینک مستقیم به خود مطلب مجاز است

Inactive Reminders By Icora Web Design