نمايش پست تنها
قديمي ۰۵-۱۶-۱۳۹۰, ۰۲:۱۱ بعد از ظهر   #50 (لینک دائم)
Astaraki Female
Administrator
 
آواتار Astaraki
 
تاريخ عضويت: خرداد ۱۳۸۷
محل سكونت: تهران-کرج!
پست ها: 3,465
تشكرها: 754
16,337 تشكر در 3,127 پست
My Mood: Mehrabon
ارسال پيغام Yahoo به Astaraki
Cool

48- سیستمهای خبره و کاربرد آن در مدیریت


چکیده:
تاکنون در مورد بازنمائی دانش بح ث های زیادی صورت گرفته است ولی درمورد چگونگی استفاده از آن درحل مسائل واقعی کمتر صحبت شده است از این رو دراین مقاله به معرفی،کاربرد و چگونگی استفاده از سیستمهای خبره پرداخته می شود . سیستمهای خبره بدنبال حل ان دسته از مسائل واقعی می باشند که عموماً حل انها به یک انسان متخصص نیاز دارد.در واقع سیستم متخصص (خبره )یکی از شاخه های هوش مصنوعی است که با گردآوری دانش تخصصی و اطلاعات کارشناسی دریک حوزه خاص و با استفاده از منطق می کوشد تا درکنار متخصصان و همپای آنان به عرضه خدمات تخصصی بپردازد . سیستم خبره به عنوان یکی از شاخه های هوش مصنوعی امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته و به شدت در حال گسترش است .هر چند نباید از این مساله نیز غافل شویم که با وجود تمام مزایا و کاربردهای سیستمهای خبره ، نباید آنها را نوشداروی همه دردها تلقی نمود . در انتهای مقاله به برخی مشکلات این سیستمها اشاره شده و در نهایت مشکلات و تنگناهای بکارگیری سیستمهای خبره در ایران نیز عنوان می شود.

کلید واژه: سیستم خبره، هوش مصنوعی، مدیریت، سیستم دانش مدار
فايل ضميمه
نوع فايل: pdf 147_Full_arashhp.pdf (272.7 كيلو بايت, 3971 نمايش)
Astaraki آفلاين است   پاسخ با نقل قول
از Astaraki تشكر كرده اند:
ahad sheikhi (۰۱-۲۵-۱۳۹۴), ahmad18418 (۰۱-۲۲-۱۳۹۱), aj1363 (۱۲-۲-۱۳۹۰), amiri2 (۰۷-۷-۱۳۹۰), Aster14 (۰۶-۲۷-۱۳۹۳), ayfer.a11 (۰۹-۱۸-۱۳۹۰), behrouz6763 (۰۵-۱۷-۱۳۹۰), maaheno (۰۷-۶-۱۳۹۰), redwofl (۰۲-۸-۱۳۹۳), rz.mehrabi@gmail.com (۰۲-۱۷-۱۳۹۲), sakha (۰۸-۶-۱۳۹۰), saya508 (۰۷-۱۸-۱۳۹۱), sdssz1365 (۰۷-۲۱-۱۳۹۳), shr776 (۰۱-۱۸-۱۳۹۱), srmsamir (۰۸-۶-۱۳۹۰)