نمايش پست تنها
قديمي ۰۲-۳-۱۳۹۰, ۰۹:۲۱ قبل از ظهر   #1 (لینک دائم)
naeimwtg Male
عضو فوق فعال
 
آواتار naeimwtg
 
تاريخ عضويت: بهمن ۱۳۸۸
محل سكونت: مسکو
پست ها: 34
تشكرها: 5
1 تشكر در 1 پست
Send a message via Skype™ to naeimwtg
پيش فرض مشکل با مسئله فروشنده دوره گرد

سلام دوستان

من می خوام یک برنامه برای حل مسئله فروشنده دوره گرد بنویسم هر چی مقاله بود رو تقریبا خوندم اما چون کلا با الگوریتم ژنتیک آشنایی زیادی ندارم و نیمدونم باید چطوری برای حل این مسئله ازش استفاده کرد.اما تا اینجا که خوندم جند تا سوال برام پیش امونده که ممنون میشم توضیح بدید

1- توی برنامه من هر شهر با کلیک کردن روی صفحه اضافه میشه و یک شماره شهر به اون داده میشه و یک مختصات X,Y مثل شکل زیر


حالا طبق اون چیزا هایی که من توی مقاله ها خوندم باید اولین کاری که انجام بدم قسمت Encoding هستش که به جند روش میشه انجام داد
1- کد مبنای دو (Binary)
2- روش کد گذاری جایگشتی Permutaion Encoding
3- روش کد گذاری مقدار Value Encoding
4- روش کد گذاری درختی Tree Encoding
من چیزی که بعد از خوندن مقالات دستگیرم شد این جند روش بود حالا توی این قست 2 تا سوال برام پیش میاد
الف )آیا استفاده از هر کدام از این روش ها در پیدا کردن جواب بهینه موثر است یا نه ؟
ب) بعد من کلا نهمیدم باید چی را کد کنم (شماره هر شهر - مختصات -فاصله تا شهر مجاور )

سوال دو :
در قسمت تشکیل جمعیت اولیه توی توضیح یک مقاله این حوری نوشته بود
در ابتدا حمعیت تصادفی از جواب های ممکن را تشکیل می دهیم
من فکر میکنم که برای حل این مسئله باد از روش جایگشت استفاده کنیم که بتونیم به جواب مسئله برسم یعنی شهر ها رو به چند حالت میشه کنار هم جید خوب ما اگه اینو میتونستم حساب کنم دیگه چه احتیاجی به استفاده از این الگوریتم است ؟

لطفا این دو قسمت رو برام توضیح بدید

با تشکر
naeimwtg آفلاين است   پاسخ با نقل قول

  #ADS
نشان دهنده تبلیغات
تبليغگر
 
 
 
تاريخ عضويت: -
محل سكونت: -
سن: 2010
پست ها: -
 

نشان دهنده تبلیغات is online