نمايش پست تنها
قديمي ۰۱-۲-۱۳۹۰, ۰۷:۲۶ بعد از ظهر   #1 (لینک دائم)
Astaraki Female
Administrator
 
آواتار Astaraki
 
تاريخ عضويت: خرداد ۱۳۸۷
محل سكونت: تهران-کرج!
پست ها: 3,465
تشكرها: 754
16,337 تشكر در 3,127 پست
My Mood: Mehrabon
ارسال پيغام Yahoo به Astaraki
Smile بررسي دقت روشهاي داده كاوي در پيش بيني رفتار فراگيران آموزش الكترونيك

بررسي دقت روشهاي داده كاوي در پيش بيني رفتار فراگيران آموزش الكترونيك

خلاصه مقاله:
ظهور و رشد بي نظير اينترنت و وب در دهه هاي اخير باعث شده است كاربردهاي مختلف اين تكنولوژي ها در زندگي روزمره بشري تاثيرات مثبت فراواني داشته باشند يكي ا ز اين موارد تاثيرگذار آموزش الكترونيك بوده است آموزش الكترونيك مي تواند به نوعي پديد آورنده عدالت در آموزش باشد تا تمام افراد جامعه فارغ از موقعيت مكاني و زماني به تحصيل علم بپردازند داده كاوي از شاخه هايي است كه به وسيله شخصي سازي مي تواند در راستاي افزايش كيفي سيستم هاي آموزش الكترونيك تاثير بي بديلي داشته باشد هدف از داده كاوي استخراج دانش از مجموعه داده هاي بزرگ است و دراين مقاله نيز به بررسي نحوه استفاده از داده كاوي در افزايش كيفيت سيستم هاي آموزش الكترونيك پرداخته شده است دراين مقاله پيش گويي نتيجه تحصيلي كاربران سيستم آموزش الكترونيك را با استفاده از روشهاي يادگيري ماشين، انجام داده ايم كه روشهاي درخت تصميم، شبكه هاي عصبي الگوريتم بيز و رگرسيون منطقي مورد استفاده ما واقع شده اند كه روش رگرسيون منطقي با 80.9 درصد بيشتري دقت پيشگويي را در ميان روشهاي استفاده شده داشته است . روشهاي درخت تصميم و بيز ساده نيز دقت مشابه 80.1 درصد را داشته اند و در رده بعدي نيز شبكه عصبي با 79.3 درصد كمترين دقت را داشته است نتايج به دست آمده مي تواند با پيش بيني دقيق تر براي ماژول پيش بيني نتيجه تحصيلي فراگيران، كمك شاياني در افزايش كيفيت سيستم آموزش الكترونيك و شخصي سازي بهتر آن نمايد.

كلمات كليدي:
آموزش الكترونيك، داده كاوي، پيش بيني، درخت تصميم، رگرسيون منطقي، شبكه عصبي، بيز ساده
فايل ضميمه
نوع فايل: zip ICTM05_050_443309.zip (236.2 كيلو بايت, 329 نمايش)
Astaraki آفلاين است   پاسخ با نقل قول
از Astaraki تشكر كرده است:
BahramHedayati (۰۱-۴-۱۳۹۰)

  #ADS
نشان دهنده تبلیغات
تبليغگر
 
 
 
تاريخ عضويت: -
محل سكونت: -
سن: 2010
پست ها: -
 

نشان دهنده تبلیغات is online