Artificial Intelligence - هوش مصنوعی  
انجمن را در گوگل محبوب کنيد :

بازگشت   Artificial Intelligence - هوش مصنوعی > مقدمات هوش مصنوعی > حل مسائل معروف هوش مصنوعي


 
تبليغات سايت
Iranian Association for the Advancement of Artificial Intelligence
ارسال تاپيک جديد  پاسخ
 
LinkBack ابزارهاي تاپيک نحوه نمايش
قديمي ۰۹-۱۵-۱۳۸۹, ۱۱:۳۶ بعد از ظهر   #1 (لینک دائم)
عضو جدید
 
آواتار mahdi68
 
تاريخ عضويت: آذر ۱۳۸۹
پست ها: 8
تشكرها: 8
0 تشكر در 0 پست
My Mood: Mehrabon
ارسال پيغام Yahoo به mahdi68
پيش فرض

امکان داره 2 مرحله از اون حالت شروع توضیح بدین چجوری جلو میرین ؟!؟!
متشکرم
mahdi68 آفلاين است   پاسخ با نقل قول

  #ADS
نشان دهنده تبلیغات
تبليغگر
 
 
 
تاريخ عضويت: -
محل سكونت: -
سن: 2010
پست ها: -
 

نشان دهنده تبلیغات is online  
قديمي ۰۹-۱۶-۱۳۸۹, ۱۲:۵۱ قبل از ظهر   #2 (لینک دائم)
عضو فوق فعال
 
آواتار bijibuji
 
تاريخ عضويت: مهر ۱۳۸۸
پست ها: 16
تشكرها: 27
38 تشكر در 14 پست
پيش فرض حل پازل 8

حالت اولیه (شروع):



حالت هدف:


فرض کنید که حالت فعلی به این شکله:


حالا می ریم سر محاسبه f در این حالت فعلی (برای هر حالت یک f محاسبه می شه که جمع g و h هست)

با چند حرکت از حالت اولیه به حالت جاری رسیدیم؟ (این رو نمی شه یهو واسه یه حالت حساب کرد. بلکه باید به تدریج که مراحل رو جلو میاید، یکی یکی حساب کنید و در حافظه نگهداری کنید. اما در این مثال چون ساده است، می شه فهمید که با چند حرکت از حالت اولیه به اینجا رسیدیم.)

g=4
بعد از اون می ریم سراغ محاسبه h که هیورستیک یا تابع اکتشافی است.
تخمیی که به کار می خوایم ببریم فاصله منهتنه. یعنی هر خانه، نسبت به جایی که باید باشه چند خونه اختلاف داره. به عبارت بهتر با چند حرکت می تونیم ببریم بذاریم اش سر جاش، اگر هیچ عدد دیگه ای در بازی نباشه و راه کاملا هموار باشه. برای تک تک خانه ها (هر 8 تا) باید حساب کنیم و آخرش با هم جمع بزنیم.

h= فاصله منهتن خانه شماره 1 + فاصله منهتن خانه شماره 2 + فاصله منهتن خانه شماره 3 + فاصله منهتن خانه شماره 4 + ...

پس خواهیم داشت:

h=2+2+0+0+0+1+1+1=7
خوب حالا مقدار تابع ارزیابی f برای حالت جاری محاسبه شد:

f=g+h=4+7=11
اگر مقدار f رو برای حالت های دیگه حساب کردیم و کمترین شون این مقدار (یعنی 11) بود، باید حالت های دیگه رو بی خیال شیم و حالت جاری رو بسط بدیم.

امیدوارم متوجه شده باشید.
عكس ضميمه
نوع فايل: png 8_puzzle_start_state_a.png (8.5 كيلو بايت, 294 نمايش)
نوع فايل: png 8_puzzle.png (10.5 كيلو بايت, 271 نمايش)
نوع فايل: png 8_puzzle_goal_state_a.png (8.5 كيلو بايت, 265 نمايش)
bijibuji آفلاين است   پاسخ با نقل قول
از bijibuji تشكر كرده اند:
jafar.spectator (۰۳-۲۳-۱۳۹۱), khodesh (۰۹-۱۷-۱۳۸۹), mahdi68 (۰۹-۱۶-۱۳۸۹)
قديمي ۱۰-۱۳-۱۳۹۰, ۰۶:۱۵ بعد از ظهر   #3 (لینک دائم)
عضو جدید
 
آواتار worldcomputer
 
تاريخ عضويت: آبان ۱۳۸۹
پست ها: 2
تشكرها: 0
0 تشكر در 0 پست
پيش فرض

با سلام خدمت دوستان اگه ميشه الگوريتم *a رو براي پازل خوب تشريح كنيد من اينطوري متوجه نشدم اصلا f,g چيه فقط يك مرحله ش حتي بنويسيد هم متوجه ميشم فقط زود باشه فداتون يا علي
worldcomputer آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي ۰۲-۱-۱۳۹۱, ۰۵:۳۶ بعد از ظهر   #4 (لینک دائم)
عضو جدید
 
آواتار shervinmina
 
تاريخ عضويت: ارديبهشت ۱۳۹۱
پست ها: 2
تشكرها: 0
0 تشكر در 0 پست
پيش فرض

سلام
كسي برنامه آراد به بخارست را به الگوريتم *a نداره؟
ممنون ميشم كمك كنيد.
shervinmina آفلاين است   پاسخ با نقل قول
پاسخ



كاربران در حال ديدن تاپيک: 1 (0 عضو و 1 مهمان)
 

قوانين ارسال
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلکها فعال است
كد [IMG] فعال است
كدهاي HTML غير فعال است
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال




زمان محلي شما با تنظيم GMT +3.5 هم اکنون ۱۰:۳۳ بعد از ظهر ميباشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.1.0 ©2007, Crawlability, Inc.

Teach and Learn at Hexib | Sponsored by www.Syavash.com and Product In Review

استفاده از مطالب انجمن در سایر سایت ها، تنها با ذکر انجمن هوش مصنوعي به عنوان منبع و لینک مستقیم به خود مطلب مجاز است

Inactive Reminders By Icora Web Design