![]() |
حل مسئله کشيشها و آدمخوارها به روش هاي مختلف
مسئله کشيشها و آدمخوارها:
سه کشيش و سه آدم خوار در يک طرف رودخانه قرار دارند و هم چنين قايقي که قادر است يک يا دو نفر را حمل کند. راهي را بيابيد که هر نفر (همه) به سمت ديگر رودخانه برود، بدون آنکه تعداد کشيشها در يکجا کمتر از آدم خوارها شود. حالات: يک حالت شامل يک دنبالة مرتب شده از عدد است که تعداد کشيشها، تعداد آدمخوارها و محل قايق در ساحلي از رودخانه که از آنجا مسئله شروع شده را نمايش ميدهد. عملگرها: از هر حالت، عملگرهاي ممکن يک کشيش، يک آدمخوار، دو کشيش، دو آدمخوار، يا يکي از هر کدام را در قايق جا ميدهند. آزمون هدف: رسيدن به حالت(0و 0 و 0). هزينه مسير: تعداد دفعات عبور از رودخانه. |
1(ها)ضميمه
این برنامه که بیشتر حالت الگوریتمیک دارد تا هوش مصنوعی با استفاده از جستجوی عمقی (DFS)اولین راه حل را نمایش میدهد . دوستان با کمی تغییر میتوانند آن را به سی شارپ تبدبل کنند .ابتدای کار قایق سمت چپ قرار دارد و سه کشیش و سه آدمخوار نیز سمت چپ هستند .
right >> M=2 C=2 M=1 C=1 یعنی دو کشیش و دو آدمخوار سمت چپ رودخانه، یک کشیش و یک آدمخوار سمت راست ،قایق نیز سمت راست رودخانه ایستاده |
1(ها)ضميمه
فلش زیر این مسئله را شبیه سازی کرده است
|
اگه آدمخوارها رو با k و کشیشها رو با aنشون بدیم و left و right سمت چپ و راست رودخونه باشن, الگوریتم به این صورت میشه:
كد:
|
كد:
unit HV; |
1(ها)ضميمه
بازی شبیه کشیش و آدمخوار:d
|
1(ها)ضميمه
پیاده سازی کامل مسئله کشیش ها و آدمخواران
;) |
1(ها)ضميمه
خوب حالت اوليه رو 0و0و0 بترتيب قايق، كشيش، آدمخوار در نظر ميگيريم كه حالت هدف ميشه 1و3و3
حركات مجاز: 1- يك آدمخوار به طرف مقابل ميرود 2- دو آدمخوار به طرف مقابل ميرود 3- يك كشيش به طرف مقابل ميرود 4- يك كشيش به طرف مقابل ميرود 5- يك آدمخوار و يك كشيش به طرف مقابل ميروند اين هم نمايش تا اينجا فرموله كردن بود حالا گام بعدي براي پياده سازي چيه؟ |
چه جالب. من اولین بار بازی این مسپله رو انجام دادم. بعد ها که بزرگتر شدم، فهمیدم که مربوط به هوش مصنوعی می شه. چند وقت پیش یک نوشته کوتاه در مورد این مسپله نوشتم که تو یه پست جدید به اشتراک می گذارم.
|
حل مسئله کشیشها و آدمخوار | ::وبلاگی برای تمام فصول::
این هم حل مسئله کشیشها که در زمان دانشجویی انجام دادم. امیدوارم مورد استفاده دوستان قرار بگیره. |
1(ها)ضميمه
کد پیاده سازی این مسئله به پرولوگ رو طی دیشب و امروز نوشتم. امیدوارم مورد استفاده دوستان قرار بگیره.
نکته: با جابجا کردن دو عبارت append در انتهای گزاره play میتونید خروجی (راه حل) رو به دو صورت مختلف ببینید. . |
سلام كسي فضاي حالت مساله كشيش و ادمخوارها رو داره؟ لطفا من و راهنمايي كنه با تشكر.:7:
|
1(ها)ضميمه
مسئله کشیش ها و آدمخوارها در هوش مصنوعی به صورت گرافیکی به زبان #C
:34: در واقع این برنامه سورس بازی مسئله کشیش ها و آدمخوارها به صورت کاملا گرافیکی است برنامه ای بسیار راحت و جالب است. و داستان از این قراره که 3 کشیش و 3 آدم خوارو به گونه ای باید از اینور رود خونه به اونور رود خونه ببرید که هیچوقت تعداد آدمخوارها از کشیش ها بیشتر نباشد در غیر اینصورت کشیش ها توسط آدمخوارها خورده میشوند. اصل این برنامه باید به گونه ای باشد خود برنامه راه حل را تشخیص بده (هوش مصنوعی) ولی این برنامه یک بازی است و شما باید راه حل را پیدا کنید. کاملا گرافیکی و همراه با صدا میباشد !تقدیم به تمام بچه های نرم افزاری ! برنامه نویس : سید حسن عاشوری لينک منبع |
|
Plastelina Logic Games
سناریو ها..... |
حل مسئله کشیش و آدم خوار رو به زبان c++ می خوام
|
چطور میشه با *a و ids این مساله رو پیاده سازی کرد؟
کسی کدی داره؟ |
سلام
ببخشید من کد پرولوگ این مساله رو میخوام ممنون میشم اگه کسی داره کمکم کنه اینم آدرس ایمیلم t.hajmohamadi@yahoo.com |
سلام
من کدینگ برنامه کشیش و آدمخوارها رو می خواهم در سی شارپ.البته با استفاده از الگورتیم های csp مانند: تپه نوردی و ... |
chera file ha download nemishan?
|
سلام دوستان
سوال واسم پیش اومد اول از همه اینکه آیا این یه جواب یکتا داره؟ یا میتونه چندجواب متفاوت هم داشته باشه. و بعد من هر جور فکر کردم نتونستم بدونم که چه جور dfs را رو این بازی پیاده کردین. میشه به نسبت خود بازی بیشتر توصیح بدین؟ ممنون میشم |
نقل قول:
سوال خوبی پرسیدید اگر چه دیر ولی برای بقیه می نویسم زیرا اینجا کاربران عادت کرده اند بیایند و نیازشان را بخواهند! در حالیکه اینجا انجمن است و محیطی برای بحث. اگر کسی مشکل یا مسئله ای را به چالش بکشد یا راهنمایی بخواهد قطعا دوستان و مدیران پاسخ می دهند ولی خودتان ببینید کاربران چه خواسته اند!! بنابراین مسلم است پاسخی برایشان وجود نخواهد داشت! مثلا یادم هست یک زمانی یک کاربری آمده بود می گفت من 5 تا مقاله در زمینه هوش می خوام که ترجمه هم شده باشه و بعد ایمیل هم داده بود که براش بفرستیم!!!! واقعا آیا اینچنین پست هایی پاسخ دارند؟؟ اگر چه بنده شخصا تا جاییکه توانسته ام و بتوانم چنین پست هایی را حذف می کنم ولی متاسفانه کاربران همچنان به این راه که در ایران نهادینه شده ادامه می دهند. جای تاسف است موفق باشید و امیدوارم کاربران به این نکات توجه داشته باشند |
سلام خوبین؟مسئله کشیش و آدمخوارها رو با c++ پیداکردید؟ا/ر دارید میشه در اختیار من قرار بدید.ممنون
|
باسمه تعالی
از صمیم قلب از دوستان و از مدیریت سایت تشکر می کنم |
متشکرم از شما با نوشته هاتون
|
سلام دوستان
استاد گرامی ما طی یک تمرین گفته که مسئله فوق رو "فرموله سازی کنید " منظورش چی هست ؟ کدوم یک از جوابهایی که دادین می تونه پاسخ سوال ایشون باشه و آیا جواب داده شده طی پاسخ های قبلی یا نه ؟ من دقیقا متوجه نمیشم منظور از اینکه "مسئله کشيشها و آدمخوارها را فرموله سازی کنید " چی هست ممنون |
سلام ممنون از سایتتون
این فایل های ضمیمه نمیتونم دریافت کنم. روش دریافت چطوریه؟ |
مرسی بابته زحماتتون
|
لطفا مشکل دانلود فایل های ضمیمه مقاله ها و یا پروژه های تحلیل زبرجد باهوش مصنوعی رو رفع کنید
خیلی ممنون |
خداااااااااااا کمممممممممممممممممممممممم ممممک
خدایا دو روزه دیگه امتحان هوش دارممممممممممم
:20::20::20::20::20::20::20::20::20::107::107::107 ::107: واسمممممممم دعاا کنید میترسمممم به خداااااااااا |
با سلام
وقت همگی بخیر من میخوام مساله کشیش و ادمخوارها رو به روش سطحی به زبان سی شارپ پیاده سازی کنم . من تازه با درس هوش مصنوعی آشنا شدم و میخوام برنامه نویسی شو یاد بگیرم . میشه در این راه کمکم کنید . لطفا اگه میشه پاسخ هاتون رو سریعتر اعلام کنید اخه وقت زیادی ندارم. ممنون بابت تمامی زحماتتون |
جوابش این میشه
هیچ کس حق نداره به اونطرف رودخانه حرکت کنه تا تکلیف معلوم بشه |
زمان محلي شما با تنظيم GMT +3.5 هم اکنون ۱۲:۵۸ بعد از ظهر ميباشد. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.1.0 ©2007, Crawlability, Inc.