Artificial Intelligence - هوش مصنوعی

Artificial Intelligence - هوش مصنوعی (http://artificial.ir/intelligence/)
-   هوش مصنوعی چیست؟ (http://artificial.ir/intelligence/forum36.html)
-   -   نامفهوم هاي درسي (http://artificial.ir/intelligence/thread553.html)

amironline ۰۷-۲۸-۱۳۸۸ ۱۲:۰۵ قبل از ظهر

نامفهوم هاي درسي
 
1(ها)ضميمه
در اين تاپيك قسمتهايي از هوش مصنوعي كه برام گنگ هست رو مي پرسم اميدوارم دوستان راهنمايي كنن

اولين مورد در خصوص شكل 9-3 در كتاب راسل صفحه 71 و در مورد اندازه كارايي حل مسئله هست

http://img21.imageshack.us/img21/1880/14545814.jpg

ميشه اين كد رو توضيح بدين

Siavash ۰۷-۳۰-۱۳۸۸ ۰۲:۲۲ بعد از ظهر

ای کاش این کد رو هم اینجا قرار می‌دادید، چون ممکن هست همه به این کتاب دسترسی نداشته باشند.

amironline ۰۷-۳۰-۱۳۸۸ ۰۲:۵۴ بعد از ظهر

منظورم همين شبه كد يود كه عكسشو گذاشتم

Siavash ۰۷-۳۰-۱۳۸۸ ۰۴:۳۱ بعد از ظهر

متأسفانه اینجا تصویری دیده نمیشه... ممکن هست به Attachment اضافه کنید؟

Astaraki ۰۷-۳۰-۱۳۸۸ ۰۴:۳۷ بعد از ظهر

چرا براي شما ديده نميشه!!!؟:confused: بنده با اجازشون پستشون رو ويرايش کردم و عکس رو ضميمه کردم:rolleyes:

HEKTOR ۰۸-۱۴-۱۳۸۸ ۰۹:۵۴ بعد از ظهر

سلام به همه دوستان

من یه سوال در رابطه با الگوریتم هرس آلفا بتا داشتم و اون هم این هست یک مثال در رابطه با هرس آلفا بتا بزنید و مقادیر آلفا و بتا رو هم مجزا توی یه جدول مشخص کنید

با تشکر

Astaraki ۰۸-۱۵-۱۳۸۸ ۱۱:۲۷ قبل از ظهر

3(ها)ضميمه
نقل قول:

نوشته اصلي بوسيله HEKTOR (پست 2221)
سلام به همه دوستان
من یه سوال در رابطه با الگوریتم هرس آلفا بتا داشتم و اون هم این هست یک مثال در رابطه با هرس آلفا بتا بزنید و مقادیر آلفا و بتا رو هم مجزا توی یه جدول مشخص کنید
با تشکر

همانطور که ميدانيد هرس افا -بتا براي عدم انشعاب و بسط نودها و مسيرهاي بدرد نخور در minimax به وجود آمده است. یعنی اگه بفهمند که عبور از گره ای خاص بدون فایده است، فرزندان آن گره خاص را دیگر بسط نخواهند داد.

در زير مقالات و اسلايدهايي هست که جستجوي Minimax و Alpha-Beta Pruning را کاملاً توضيح داده اند(همراه با مثال)

تئوري بازيها و
(ADVERSIAL SEARCH) جستجوي رقابتي
و غيره

Astaraki ۰۸-۱۵-۱۳۸۸ ۱۱:۲۹ قبل از ظهر

لينك Checkers به زبان جاوا كه از اين الگوريتم ها استفاده كرده

Download
حجم: 99 كيلوبايت
توضيحات: براي اجرا به هيچ چيز احتياج نداريد كه روي كامپيوتر نداشته باشيد. فقط به پوشه Win32 بريد و Run.bat رو اجرا كنيد. اگر جاوا كار هم باشيد كه حتما JDK رو داريد اما اگه نداريد ، بهتره بدونيد كه حداقل بايد JDK 1.3 رو داشته باشيد.

@همه دوستان:
براي دوستاني كه در مورد اين اصطلاحات چيزي نشنيدن (چون تا حالا تو PD اين بحث مطرح نشده بود) بايد خدمتتون عرض كنم كه:
الگوريتم MinMax الگوريتميه كه ميتونين باهاش Search Tree هاي مختلفي بسازين و بجز در بازي هاي كامپيوتري كه مورد بجث ما هستند، كاربردهاي خيلي خيلي زيادي هم داره، اما در مورد بازيها، اين الگوريتم ها معمولا تو بازيهايي استفاده ميشن كه يك طرف بازيكن و طرف ديگه كامپيوتر در مقابل بازيكن قرار ميگيره و بايد تصميماتي رو بر اساس حركات احتمالي كاربر انجام بده و احتمال خطا يا باخت رو به حداقل برسونه. (در واقع در رده الگوريتم هاي Decision Making و هوش مصنوعي قرار ميگيره)

Alpha-beta pruning يا Alpha-beta cuttoff هم الگوريتم جستجوييه كه براي كم كردن تعداد Node هاي Search Treeي بدست آمده از الگوريتمي مثل MinMax بكار گرفته ميشه. (مخصوصا بازي هاي معروفي مثل شطرنج، ايكس او و ...)

amironline ۰۸-۲۱-۱۳۸۸ ۱۱:۳۴ قبل از ظهر

مسئله كشيش و آدم خوار در تمرين 9 فصل سوم كناب راسل بيان شده

اگه بخوايم مسئله رو بر روي كاغذ حل كنيم خيلي ساده هست و ميشه با يكم فكر كردن راه حلش رو پيدا كرد

ولي اگه بخوايم با فرمول بندي حلش كنيم و در نهايت پياده سازيش كنيم سخت ميشه

لطفا در مورد فرمول بندي و پياده سازي راهنمايي كنين

Astaraki ۰۸-۲۱-۱۳۸۸ ۰۷:۳۶ بعد از ظهر

نقل قول:

نوشته اصلي بوسيله amironline (پست 2403)
مسئله كشيش و آدم خوار در تمرين 9 فصل سوم كناب راسل بيان شده
اگه بخوايم مسئله رو بر روي كاغذ حل كنيم خيلي ساده هست و ميشه با يكم فكر كردن راه حلش رو پيدا كرد
ولي اگه بخوايم با فرمول بندي حلش كنيم و در نهايت پياده سازيش كنيم سخت ميشه
لطفا در مورد فرمول بندي و پياده سازي راهنمايي كنين


پياده سازي مسئله کشيش ها و آدم خوارها


زمان محلي شما با تنظيم GMT +3.5 هم اکنون ۰۷:۰۸ بعد از ظهر ميباشد.

Powered by vBulletin® Version 3.8.3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.1.0 ©2007, Crawlability, Inc.