Artificial Intelligence - هوش مصنوعی  
انجمن را در گوگل محبوب کنيد :

بازگشت   Artificial Intelligence - هوش مصنوعی > روبوکاپ > شبیه ساز فوتبال دوبعدی


 
تبليغات سايت
Iranian Association for the Advancement of Artificial Intelligence
ارسال تاپيک جديد  پاسخ
 
LinkBack ابزارهاي تاپيک نحوه نمايش
قديمي ۰۳-۲۸-۱۳۸۷, ۱۰:۱۵ قبل از ظهر   #1 (لینک دائم)
عضو فعال
 
آواتار Pilevar
 
تاريخ عضويت: ارديبهشت ۱۳۸۷
پست ها: 10
تشكرها: 10
7 تشكر در 3 پست
ارسال پيغام Yahoo به Pilevar
Lightbulb طریقه نوشتن Formation

سلام دوستان

میخوام توی این پست آموزش طریقه formation نویسی یا چینش بازی کنان بازیکن ها در زمین رو براتون بدم.

خوب شروع میکنیم.

موارد مورد نیاز:
1- بیس ترای لرن نسخه 3.3 (trilearn base sources-3.3)
2- ویرایشگر کد یا متن

شروع کار:
ابتدا فایل formations.conf رو باز کنید.
توی اون یک سری کد میبینید.
اون خطایی که اولش علامت "#" میبینید به فقط توضیحات هست و در برنامه شما تاثیری نداره.
مثل:
كد:
# Formation 1 = FT_initial = 111
اما اونایی که نداره:
به صورت زیر هست:
كد:
0
  0.0   0.0   0.0   0.0   0.0   0.0   0.0   0.0   0.0   0.0   0.0  # X_pos
  0.0   0.0   0.0   0.0   0.0   0.0   0.0   0.0   0.0   0.0   0.0  # Y_pos
   0     0     0     0     0     0     0    0     0     0     0    # P_type
  0.0   0.0   0.0   0.0   0.0   0.0   0.0   0.0   0.0              # X_attr
  0.0   0.0   0.0   0.0   0.0   0.0   0.0   0.0   0.0              # Y_attr
   0     0     0     0     0     0     0     0     0               # Behind_ball
  0.0   0.0   0.0   0.0   0.0   0.0   0.0   0.0   0.0              # X_min
  0.0   0.0   0.0   0.0   0.0   0.0   0.0   0.0   0.0              # X_max
اول بگم که تعریف Formation به تقریبا به صورت آرایه ای است و با شناسه عددی کار میکنه.

اون صفری("0") اول کد میبینید، این همون شناسش هست که در اینجا عدد صفر تعریف شده.
اگر دقت کنید در انتهای هر سطری کامنت مربوط به اون رو میبینید مثل:
كد:
# X_pos
که همون جوری که گفته شد تاثیری در اجرای برنامه نخواهد داشت.

اگر توجه کرده باشید اینجا ما 11 تا ستون میبینید که نمایانگر 11 بازیکنتون هست.
الان تمامی مقادیر برای متغیر هامون 0 هست.
خوب از خط اول شروع میکنیم
كد:
# X_pos
نمایانگر موقعیت X بازیکن در زمین هست که میتونید به صرت اعشاری هم نمایش بدید.
محدوده X نقطه 0 اش مرکز زمین و تا -52.5 در زمین حریف و +52.5 در زمین خودمون هست

كد:
# Y_pos
موقعیت Y بازیکن هست که همانند محدوده X مرکزش 0 و مرکز زمین است و بالا ترین سمت -34 و پایین ترین سمت +34 است.

كد:
# P_type
به منظور نوع فعالیت بازیکن است که شما باید نوع اون رو به صورت عدد صحیح وارد نمایید.
اعداد مجاز برای فعالیتی که بازیکن انجام میدهد به صورت زیر هست:
0 = نامعین
1 = دروازه بان
2 = مدافع مرکزی
3 = مدافعی که در حال حرکت دائم است و موقعیت مشخصی برای دفاع از دروازه ندارد.
4 = مدافع جناح
5 = هافبک مرکزی
6 = هافبک جناح
7 = مهاجم جناح
8 = مهاجم مرکزی

كد:
X_attr
میزان X جاذبیت بازیکن به سمت توپ است.
مقدار این متغییر باید بین 0 تا 1 باشد و میتوانید از اعداد اعشاری نیز استفاده کنید.
برای توی دست اومدن مقدار مناسب باید با این متغییر کار کنید.

كد:
Y_attr
همانند X_attr است با این تفاوت که میزان Y جاذبیت بازیکن به سمت توپ است.

كد:
# Behind_ball
یعنی آیا بازیکن در کنار توپ باشد یا خیر.
این متغییر به صورت بولین هست یعنی با مقدار آن باید 0 باشد یا 1 .

كد:
# X_min
کمترین مختصات X برای هر نوع بازیکن است.
و
كد:
# X_max
بیشترین مقتصات X برای هر نوع بازیکن است.

این دو مقدار یعنی X_max و X_min میبایست عدد X_pos بازیکن در بین بازه [X_min,X_max ] باشد.

تصویر زیر محدوده مقدار X و Y زمین را نشان میدهد.



منبع: بخش برنامه نویسی اولین وب سایت تخصصی روبوکاپ شبیه سازی فوتبال

پیروز باشید
امید پیله ور

ويرايش شده توسط Pilevar; ۰۳-۲۸-۱۳۸۷ در ساعت ۰۹:۵۶ بعد از ظهر
Pilevar آفلاين است   پاسخ با نقل قول
از Pilevar تشكر كرده اند:
Mheidar (۰۷-۲۵-۱۳۹۱), morteza_m13612000 (۰۶-۹-۱۳۹۰), POS (۰۸-۲۶-۱۳۸۷)

  #ADS
نشان دهنده تبلیغات
تبليغگر
 
 
 
تاريخ عضويت: -
محل سكونت: -
سن: 2010
پست ها: -
 

نشان دهنده تبلیغات is online  
قديمي ۰۹-۱۵-۱۳۸۷, ۰۷:۲۳ قبل از ظهر   #2 (لینک دائم)
عضو جدید
 
آواتار mahdiyar
 
تاريخ عضويت: آذر ۱۳۸۷
محل سكونت: قم
پست ها: 1
تشكرها: 0
0 تشكر در 0 پست
پيش فرض

اقای پیله ور سلام
خیلی خیلی ممنونم
میشه رد باره جاذبیت توپ به بازیکن و بازیمن به توپ توضیح دهید. همینطور درباره توابع update worldmodule
mahdiyar آفلاين است   پاسخ با نقل قول
قديمي ۰۹-۱۵-۱۳۸۷, ۰۸:۴۸ بعد از ظهر   #3 (لینک دائم)
عضو فعال
 
آواتار Pilevar
 
تاريخ عضويت: ارديبهشت ۱۳۸۷
پست ها: 10
تشكرها: 10
7 تشكر در 3 پست
ارسال پيغام Yahoo به Pilevar
پيش فرض

سلام

در مورد با جاذبيت:
اين يعني اينكه وقتي توپ در نزديكي بازيكن رسيد تا چه مقدار بازيكن به نزديك بشه و با چه سرعتي كه اگر سرعت زيادي بالا باشه ممكنه بازيكن از توپ دور بشه و اگر كم باشه بازيكن به توپ نرسه.

در مورد با سوال دومتون:
اگر منظورتون WorldModel بود صفحه زير رو مطالعه نماييد:
WorldModel نوع ساختار
موفق و پيروز باشيد
Pilevar آفلاين است   پاسخ با نقل قول
پاسخ

« - | پاس »


كاربران در حال ديدن تاپيک: 1 (0 عضو و 1 مهمان)
 

قوانين ارسال
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلکها فعال است
كد [IMG] فعال است
كدهاي HTML غير فعال است
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال




زمان محلي شما با تنظيم GMT +3.5 هم اکنون ۰۳:۳۶ بعد از ظهر ميباشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.1.0 ©2007, Crawlability, Inc.

Teach and Learn at Hexib | Sponsored by www.Syavash.com and Product In Review

استفاده از مطالب انجمن در سایر سایت ها، تنها با ذکر انجمن هوش مصنوعي به عنوان منبع و لینک مستقیم به خود مطلب مجاز است

Inactive Reminders By Icora Web Design