کوتاه کننده لینک چیست؟
امروزه با پیشرفت شبکه جهانی اینترنت و گسترش روز افزون سایت ها و لینک ها روی بستر وب، تکنیک هایی برای مدیریت لینک ها استفاده میشود.
کوتاه کننده لینک (URL) ابزاری است که طول لینک شما را با اسم دلخواه، به یک لینک کوتاه تبدیل می کند؛ این به این معناست که لینک کوتاه شده شما پس از کلیک، به صفحه مقصد منتقل یا به اصطلاح ریدایرکت (Redirect) می شود.
چهار مزیت استفاده از کوتاه کننده های لینک
1. فضای کم برای استفاده و جایگزین لینکهای فارسی: محتوا بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی است. برای به اشتراک گذاری آن محتوا، به لینک های صحیح نیاز دارید. کوتاه کننده لینک کمک می کند بدون اینکه فضای زیادی با لینک های طولانی و فارسی در پست های اجتماعی خود اشغال کنید، پست های کوتاه و زیبایی برای مخاطبان خود ایجاد کنید. حتی میتوانید لینک های کوتاه شده را در روزنامه، مجلات، کارت ویزیت و پیام کوتاه (SMS) هم استفاده کنید.
2. آنالیز، تحلیل و ردیابی لینک ها: یکی از دلایلی که اخیراً کوتاه کننده لینک بسیار مورد توجه قرار گرفته، داده های جامعی است که به صورت لحظه ای به مدیران میدهد. مدیران میتوانند لینک ها را به صورت گروهی و یا به صروت تکی آنالیز کنند؛ این آنالیز شامل: تعداد کلیک ها، موقعیت جغرافیایی (IP) ، صفحه ای که در آن لینک کلیک شده، دستگاه و مرورگر کاربر، می باشد.
این نوع اطلاعات برای مدیران وب سایت و شرکت ها بسیار ارزشمند است زیرا نشان می دهد مشتری ها از کجا می آیند، چه موقع می آیند و به چه چیزهایی علاقه دارند. این نوع اطلاعات به شرکت ها کمک می کند محصولات بهتری تولید کنند و همچنین مدیران سایت محتوای هدفمندتری تولید می کنند. اطلاعات دقیق باعث کارآیی بیشتر اقتصاد می شود.
3. طراحی صفحات سفارشی، انتخاب آیکون، موضوع و توضیحات دلخواه: با استفاده از ابزارهای کوتاه کننده لینک میتوانید لینک ها، گروه های لینک، صفحات سفارشی، آیکون ها، دامنه های سفارشی و ... را بدون نیاز به کد نویسی طراحی، و مدیریت کنید.
ادامه مطلب